Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg er ved at finde et nyt tv til mine fældre. Jeg er faldet over den meget roste Panasonic Viera TX-P42GT30Y. Jeg kan dog se at E versionen Panasonic Viera TX-P42GT30E versionen er 1300 kr billigere. Mine forældre vil benytte dette tv sammen med tvabonoment fra TDC.

Mit spørgsmål: Hvad er forskellen på disse 2 modeller? Har de begge DVB-T2-standard og er billedkvaliteten det samme?

TVet skal stå i en forholdsvis lysstue. Vil et sådan tv ikke kunne komme til sin ret i sådan en stue? I så fald, hvilket tv vil kunne matche dets kvaliteter i e´n anden model?

På forhånd tusind tak!

Mvh Rune
Brugeravatar
Af MigSelv
Og de skal bruge det til 3D? Hvis ikke er modellen G30 et billigere køb.
Til dit ? omkring DVB-T2 tuner, giver forskellige websites et nej til DVB-T2 tuner.
Et tv abonnement hos TDC, kræver dog ikke en DVB-T2 tuner.
Der er ikke billedforskel på en Y / E model, bogstaverne bruges til regionsbestemmelse. Et E produkt henvender sig til Europa ( syd for DK ), Y modellen er til Skandinavien. Der findes også en B model, der henvender sig til det britiske marked.
Og husk, andre modeller end Y der kræver garantirep., varetages ikke af Panasonic Danmark.
Af mamut5
Mange tak for dit svar:)

Nej de har ikke brug for 3D. Men ud fra de anmeldelser jeg har læst, så ser det ud til, at GTéren er knap så lysfølsom som g30. Er det ikke rigtigt?? For hvis Der stort set ikke er forskel på de to skærme, så vil en g30 være rigelig god til dem.

Men som sagt, der vil være lidt lys i stuen. De er så oldschool, at de forresten går fra et gammelt 28" CTR phillips TV, so det bliver noget nyt at få en 42" ind i stuen.

Når du siger E, så vil der ikke være dansk sprog i menuerne?
Og hvis dette går i stykker, så kan det stadig repareres, men skal dog sendes til udlandet for at blive fixet?

Mvh Rune