Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars K
Jeg købte 42" versionen til soveværelset og havde egentlig ikke nogen forventninger da det skulle gøres så billigt som muligt. Men jeg synes nu at fjernsynet gør det ok taget prisen i betragtning.

Bruger man lidt tid på at indstille det kan det blive ok hæderligt uden at være fantastisk.

Tag det for hvad det er. Et billigt TV.

Eneste anke jeg har er fjernbetjeningen. Tror de har kørt et eller andet koncept hvor der skulle spares knapper og diverse funktioner skulle samles centralt men IMO virker det ikke specielt intuitivt.

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html
Af Bjarne S
Jeg har bestilt det hos elgiganten - så må vi se om de leverer d. 27....
Synes efterhånden det er tit de reklamerer med noget i deres aviser der så ikke er der om mandagen.

Det skal i soveværelset og jeg så lige at Aldi snart har dette ophæng til 79,- - en pris der passer mig fint....
http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_ ... 213_5.html

Nogen der har styr på om philips tv'et i 32" passer på ophænget? (forudsat at det kan bære vægten - det ved jeg først når jeg ser æsken da det ikke står i annoncen)

Hvis der er nogen på sitet der er VESA / Ophængs-guruer kunne det være fedt med et skema over hvad der kan bruges til hvilke tv .
Af Stardustgirl
Bjarne S skrev:Jeg har bestilt det hos elgiganten - så må vi se om de leverer d. 27....
Synes efterhånden det er tit de reklamerer med noget i deres aviser der så ikke er der om mandagen.

Det skal i soveværelset og jeg så lige at Aldi snart har dette ophæng til 79,- - en pris der passer mig fint....

Nogen der har styr på om philips tv'et i 32" passer på ophænget? (forudsat at det kan bære vægten - det ved jeg først når jeg ser æsken da det ikke står i annoncen)

Hvis der er nogen på sitet der er VESA / Ophængs-guruer kunne det være fedt med et skema over hvad der kan bruges til hvilke tv .
Spændende. Du må gerne melde ind, hvad din oplevelse af TV'et er, når du får det.

Mvh.
Af jones31
Bjarne S skrev:Jeg har bestilt det hos elgiganten - så må vi se om de leverer d. 27....

Bjarne nu er de altså 2 uge de kører med det tilbud, det blev også kørt hele sidste uge. Plus af philips jo kommer med nyt line up næsten måne, så derfor er der ikke mange tilbage. Men prisen er god på skærme, men den er for dårlig til at håntere støj på skærmen og farverne flader for meget ud.
Af Bjarne S
Skærmen står i deres tilbudsavis for denne uge så jeg forventer sådan set at de har den - jeg har ikke for vane at kontrollere om de også havde samme tilbud bagudrettet....Er der ikke noget med at de skal have de varer de reklamerer med?

Jeg har en GT30 som stuealter - Philips'en er bare til soveværelset - alterntivet var et 22" denver eller lign. i samme prisklasse.
I øvrigt synes jeg da den anmeldelse Nexus linker til, fint beskriver at det er OK til det brug det er tiltænkt: Et billigt tv.
Af Stardustgirl
Bjarne S skrev:Skærmen står i deres tilbudsavis for denne uge så jeg forventer sådan set at de har den - jeg har ikke for vane at kontrollere om de også havde samme tilbud bagudrettet....Er der ikke noget med at de skal have de varer de reklamerer med?

Jeg har en GT30 som stuealter - Philips'en er bare til soveværelset - alterntivet var et 22" denver eller lign. i samme prisklasse.
I øvrigt synes jeg da den anmeldelse Nexus linker til, fint beskriver at det er OK til det brug det er tiltænkt: Et billigt tv.
Jeg tror, du har helt ret. Det er klart, hvis man tiltænker TV'et at have specs som et 50" TV til 10.000. Nuvel, så fred være med det. Men man må vel hele tiden tage udgangspunkt i prisen, og ikke mindst det specifikke behov, naturligvis. Jeg selv er rimeligt meget i tvivl, idet jeg nemlig ikke skal bruge det til TV men nærmest udelukkende PS3 og film/youtube, men omvendt gerne vil spæde 500 kr. til, hvis man kan få noget, der er betragteligt bedre i den prisklasse.
Af Stardustgirl
Jeg har hørt, jeg skal gå efter noget i stil med 32PFL8404H brugt, men det er udgået. Nogen, der kender til et godt alternativ? mvh
Af Bjarne S
Altså - skærmen er på plads - jeg havde den til at stå ved siden af mit GT30 - og det så jo ikke så godt ud for Philips' vedkommende - men det var som forventet.

Jeg vil sige at til 1888,- er jeg fuldt ud tilfreds - jeg har ikke DVD tilsluttet så kan ikke sige noget om kvaliteten af det - men mon ikke det er fint?

Heller ikke spillekonsol. Tegnefilm kanaler ser fremragende ud på det, og jeg har ikke noget at indvende på fjernsyns kanalerne. Er enig i at fjernbetjeningen er lidt irriterende - man har lagt to ringe omkring hinanden på hoved-knappen - man kommer tit til at trykke på den forkerte ring....

Man skal installere kanaler ved at tampe Yousee's detaljer ind - det er lidt snørklet. Irriterende at man ved start installation kan vælge land og Yousee - men det virker bare ikke.

Men igen - til prisen - super. (Jeg kan kun sammenligne med mit GT30 plasma - og set i forhold til at det kostede 4.500,- mere så er det fint)
Af Stardustgirl
Hej Bjarne. Tak for input! Mvh.