Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af superbeszzz
Jeg leder efter en 26" alternativt 32" skærm til min søns værelse. Hvis man skal følge anbefalingen herindefra er der tale om en LG, der dog ikke er på lager nogen steder og således er "udgået".

Jeg leder altså efter et 26" TV med:

Full HD
USB connection
"smart" funktioner (internet)
pris underordnet
helst et mærkevareprodukt

Jeg har dog fundet en monitor?!? Samsung 27ta550 den lever op til ovenstående krav. Jeg er bare i tvivl om, hvad forskellen på en monitor og et tv er - er der nogen der kan hjælpe mig?
Af superbeszzz
Hej Rasmus

Tak for svaret. Jeg tror bare jeg køber en "tilfældig" 26" skærm - knægten er nok ligeglad alligevel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er heller ikke her (26-32") producenterne lægger flest kræfter, så der er ikke så mange "super" Tv i det segment.

Bemærk dog, at der normalt ikke er den store prisforskel på 26 og 32 tommer Tv, så i min optik får du mere for pengene ved at vælge 32".
Af superbeszzz
Hej igen

Jeg er helt enig i din betragtning vedrørende 26" Vs 32" og økonomien er ikke et issue. Knægten skal bare max sidde 1 meter fra skærmen og så syntes jeg ærligt talt at 32" bliver for uoverskueligt - har du overblik over den Samsung monitor/fjernsyn jeg refererer til? og er der noget negativt ved at købe sådan en?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er flere forskelle på en monitor og et TV, men den primære er jo manglen på en tuner. Visse monitors fås dog med indbygget TV-tuner, hvis man har brug for det.

Dernæst så er skalerings-chippen i en monitor oftest ikke særlig god, hvilket betyder, at man bør benytte den opløsning skærmen er bygget til - dvs. den skal passe til det fysiske antal pixels skærmen er forsynet med. Her er TV lidt bedre til at skalere billedet.