Log ind med sociale netværk
14 feb 2012, 22:28
Derudover bliver de dedikerede mediaplayere opdateret jævnligt, mens mediaplayer delen i et tv ikke er firmaets primære fokus når/hvis der laves firmware opdateringer.
mbm skrev:Ok fint med nogle konkrete erfaringer.En separat mediaplayer vil altid være bedre end den indbyggede i tv'et. Der vil altid være formater, som tv'et ikke vil kunne afspille, f.ex. hvis lyden i mkv filen er DTS, eller også så vil du opleve hakken i billedet fordi tv'ets mediaplayer ikke understøtter 24p, eller også understøtter medieplayeren ikke kursiv tekst, eller... Dette fordi mkv bare er en container, som kan indeholde alle mulige former af video/lydfiler, blandet på kryds og tværs.
mkv streaming via netværk er vigtig for mig, da jeg satser på jeg kan droppe min WD TV live med dette nye TV.
Hvad er der af opsætning? Finder TVét ikke de filer der er delt på netværket?
Derudover bliver de dedikerede mediaplayere opdateret jævnligt, mens mediaplayer delen i et tv ikke er firmaets primære fokus når/hvis der laves firmware opdateringer.
u d s t y r
15 feb 2012, 08:05
Nu har jeg bestilt LGén. Det bliver spændende at se om jeg kan få et pænt billede ud af den.
Kan jeg godt bruge flatpanels kalibrerings indstillinger fra start eller skal jeg lige vente til det er kørt ind?
mht streaming kan jeg så godt glemme alt om at TVét skulle erstatte min WD TV Live?
Det undrer mig at smart tv skulle være så meget dårligere. I princippet kunne man vel have bygget en WD TV ind i TVét.
Jeg skal have fat i en 3D blu-ray afspiller også, men er streaming delen det samme her som i TVéne?
Kan jeg godt bruge flatpanels kalibrerings indstillinger fra start eller skal jeg lige vente til det er kørt ind?
mht streaming kan jeg så godt glemme alt om at TVét skulle erstatte min WD TV Live?
Det undrer mig at smart tv skulle være så meget dårligere. I princippet kunne man vel have bygget en WD TV ind i TVét.
Jeg skal have fat i en 3D blu-ray afspiller også, men er streaming delen det samme her som i TVéne?
18 feb 2012, 08:45
så fik jeg leveret og hængt 60PZ950 op.
Er positivt indstillet indtil videre.
Der er sku sket meget på TV udviklingen siden mit sidste tv (LG 42PG6000)
Synes designet er superfedt, og det buzzer ikke.
Har sat indstillingerne her fra flatpanels testen, og synes billedet står super... Men jo der mangler måske nok lidt sort.
Så er der alt det smart-tv... jo det er da "smart" med ved nu ikke om jeg vil bruge det.
Jeg installerede Plex på min pc og tvét finder fint mine film og afpiller dem over netværket, så regnede med min wd tv kunne droppes. Men problemet er bare at jeg ikke kan ændre audio og undertekst spor. Men hvis det laves i en senere firmware update, så er det et superfedt mediecenter også
En anden ting som jeg ikke overhovedet havde troet ville have interesse var 3D delen, men efter at have set en lille bid a IMAX under the sea 3D må jeg sige at det var sku vildt.
Så alt i alt er jeg so far godt tilfreds med LG topmodel 2011 til kun 12.000kr
Synes man får meget skærm for pengene. Og 60" er slet ikke for stort. Men mon ikke det her tv holder nogle år fremover, så næste TV kunne blive et 80-100" OLED

Er positivt indstillet indtil videre.
Der er sku sket meget på TV udviklingen siden mit sidste tv (LG 42PG6000)
Synes designet er superfedt, og det buzzer ikke.
Har sat indstillingerne her fra flatpanels testen, og synes billedet står super... Men jo der mangler måske nok lidt sort.
Så er der alt det smart-tv... jo det er da "smart" med ved nu ikke om jeg vil bruge det.
Jeg installerede Plex på min pc og tvét finder fint mine film og afpiller dem over netværket, så regnede med min wd tv kunne droppes. Men problemet er bare at jeg ikke kan ændre audio og undertekst spor. Men hvis det laves i en senere firmware update, så er det et superfedt mediecenter også
En anden ting som jeg ikke overhovedet havde troet ville have interesse var 3D delen, men efter at have set en lille bid a IMAX under the sea 3D må jeg sige at det var sku vildt.
Så alt i alt er jeg so far godt tilfreds med LG topmodel 2011 til kun 12.000kr
Synes man får meget skærm for pengene. Og 60" er slet ikke for stort. Men mon ikke det her tv holder nogle år fremover, så næste TV kunne blive et 80-100" OLED
21 feb 2012, 22:45
bemærk prisen i forhold til hvad det koster i andre netbutikker
saa har jeg k0bt et 90 graders hdmi kabel. ellers kan dem i siden jo benyttes.
tror det eneste problem er antenne stikket det rager længst ud.
jeg har ikke faaet det op med det nye beslag endnu.
Swingking skrev:hvilken vækbeslag og kabler købte du så ? gerne et link , da jeg også tænker på at købe dette tv .... Det er jo en super pris på det lige nu ...jeg havde mit gamle beslag som jeg benytter. men synes det slanke design fortjener et slimbeslag saa det kan komme saa tæt paa væggen som muligt. Har derfor k0bt dette beslag: http://www.harald-nyborg.dk/p5135/vaegb ... f-348-sort
bemærk prisen i forhold til hvad det koster i andre netbutikker
saa har jeg k0bt et 90 graders hdmi kabel. ellers kan dem i siden jo benyttes.
tror det eneste problem er antenne stikket det rager længst ud.
jeg har ikke faaet det op med det nye beslag endnu.
22 feb 2012, 08:10
lyder super med dette beslag , giver du ikke lige lyd når du har fået den op og hænge på det nye beslag ?
jeg fik lige bestilt tvet i går , kanon billig for denne skærm.... og jeg vil nemlig også gerne have den til at hænge så tæt på væggen som muligt. så hvis det beslag virker ok , det som du har købt, så er det jo sådan et jeg skal have , hvor har du så købt de vinkel hdmi stik henne 90 grader ?
jeg fik lige bestilt tvet i går , kanon billig for denne skærm.... og jeg vil nemlig også gerne have den til at hænge så tæt på væggen som muligt. så hvis det beslag virker ok , det som du har købt, så er det jo sådan et jeg skal have , hvor har du så købt de vinkel hdmi stik henne 90 grader ?
22 feb 2012, 09:37
Didia1 skrev:Er der nogen som ved, om skærmen er god til gaming?I flg. testen her på sitet skulle den være helt i top som den bedste til gaming pga hurtig responstid, lavt slør.
Mvh.
Didia
22 feb 2012, 16:52
For det første er der retention på LGs tv, som er et større problem end det er på andre plasma.
For det andet, er responstiden ca. i midten af skalaen, med de 30-35 ms, som Flatpanels får. De bedste tv har et input lag mellem 10 og 25 ms.
For det tredje, er LGs plasma kendt for at have et højt input lag og derfor være dårlige til gaming. Andre sites har testet netop denne model til at have mellem 60 og 100 ms input lag, hvilket er meget ringe. Se evt. her: http://www.avforums.com/reviews/LG-50PZ ... eview.html
Hvorfor forskellen mellem Flatpanels test og denne test er så stor, ved jeg ikke.
mbm skrev:Det er fair nok, at du er glad for dit nye tv, men, at det er det bedste til gaming, er en overdrivelse.Didia1 skrev:Er der nogen som ved, om skærmen er god til gaming?I flg. testen her på sitet skulle den være helt i top som den bedste til gaming pga hurtig responstid, lavt slør.
Mvh.
Didia
For det første er der retention på LGs tv, som er et større problem end det er på andre plasma.
For det andet, er responstiden ca. i midten af skalaen, med de 30-35 ms, som Flatpanels får. De bedste tv har et input lag mellem 10 og 25 ms.
For det tredje, er LGs plasma kendt for at have et højt input lag og derfor være dårlige til gaming. Andre sites har testet netop denne model til at have mellem 60 og 100 ms input lag, hvilket er meget ringe. Se evt. her: http://www.avforums.com/reviews/LG-50PZ ... eview.html
Hvorfor forskellen mellem Flatpanels test og denne test er så stor, ved jeg ikke.
u d s t y r
22 feb 2012, 21:09
PhDream skrev:jeg har ikke selv gamet paa skærmen, men referer bare til testen her paa sitet. Jeg pynter ikke paa noget. er personligt pisse ligeglad om det er godt til gamingmbm skrev:Det er fair nok, at du er glad for dit nye tv, men, at det er det bedste til gaming, er en overdrivelse.Didia1 skrev:Er der nogen som ved, om skærmen er god til gaming?I flg. testen her på sitet skulle den være helt i top som den bedste til gaming pga hurtig responstid, lavt slør.
Mvh.
Didia
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto