Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsmogensen
Jeg har ikke så meget erfaring med sådan noget her, så der kommer lige et spørgsmål til: ;)

Nu har jeg ikke tænkt mig at købe skærmen på Dell's hjemmeside, da det koster 6-700 kroner mere. Hvis jeg køber den på en anden side, ved du om der så stadig vil være Premium Panel-garanti på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja. Det er nummeret bagpå skærmen Dell beder om - ikke en kvittering.
Af madsmogensen
I skal have tak for hjælpen endnu en gang. Nu har jeg bestilt skærmen til 1499,-

Når jeg har leget lidt med den, skal jeg nok skrive her hvad jeg synes om den. :)
Af madsmogensen
Nu har jeg haft min U2312HM i et par dage, og jeg sidder stadig med et smørret smil, når jeg spiller Skyrim eller bare browser på nettet. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb. :)
Brugeravatar
Af azrael
madsmogensen skrev:Nu har jeg haft min U2312HM i et par dage, og jeg sidder stadig med et smørret smil, når jeg spiller Skyrim eller bare browser på nettet. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb. :)
Det kommer ikke som en overraskelse... :)

Tillykke med din nye skærm, og glædelig jul!
Af Maestroelite
Stadig glad og tilfreds Madsmogensen?

Jeg har selv været lidt på udkig efter hvilken skærm jeg skal have når jeg også skal have købt ny PC her snart.

Mit primære brug af både skærm og PC vil være Diablo 3 og senere hen muligvis "Command & Conquer Generals 2 (sat til 2013)" og diverse shooters kan også komme på tale.

Jeg har mest kigget på 120Hz skærme såsom Asus Vg236HE men på den anden side så har jeg på fornemmelsen at man intet får ud af de 120Hz i f.eks Diablo men man derimod vil få mere ud af en skærm med IPS panel.

Min nuværende skærm er efterhånden en ældre svend, en Viewsonic 18.1" med S-IPS panel som i sin tid kostede 5.500,- :s

Nå men tilbage til emnet, du siger du spiller skyrim og det ser super ud, det må jo være et godt tegn i sig selv.
Har du spillet noget andet? Eller evt set nogle højopløsningsvideoer af D3 gamleplay, hvis man da kan bruge det til at vurdere på.
Af madsmogensen
Jep, stadig super tilfreds med mit køb :)
Det er selvfølgelig ikke så nemt at vurdere ud fra YouTube-videoer, men jeg har kigget lidt på den her:
http://www.youtube.com/watch?v=sZ1qEWFgy3M&hd=1
og det ser upåklageligt ud.
Jeg ærger mig faktisk lidt over, at jeg ikke fik købt skærmen lidt før, for det gør Skyrim til en helt ny oplevelse.

Jeg købte forresten skærmen fra Redcoon, hvor den blev sendt fra Tyskland til Holland og til sidst Danmark. Det tog selvfølgelig lidt ekstra tid, men jeg kom kun af med 1498,-

Jeg vil KLART anbefale den. :)
Af Maestroelite
Tak for svaret Mads.

Jeg havde set den var på tilbud hos Dell selv hvor man sparer 530,-.kr og får skærmen til 1592,-.

Så må det vel siges at være value for pengene...

Jeg er dog stadig ikke 100% sikker på om det bliver denne endnu, 120Hz lurer stadig i baghovedet. (Uden at jeg nogensinde har set en 120Hz live hehe, men har hørt så meget godt).

Men på den anden side, som sagt så tror jeg ikke man får noget som helst ud af 120Hz i D3 alligevel, men til gengæld ville man kunne få noget ud af farverne på en IPS skærm istedet.
Spørgsmålet er så om den halter på sortniveau, der er jo en del sort i D3.

Det kunne også være man bare skulle få bestilt den Dell! :s
Af madsmogensen
Nu har jeg også spillet lidt Assassins Creed Revelations og set et par film på skærmen. Jeg kan virkelig ikke finde på noget dårligt at sige om den: billedet er suuuuper, størrelsen er tilpas, og den kan køres op og ned og drejes uden problemer.
Hvis du ikke har gjort det endnu, vil jeg ihvertfald anbefale, at du køber den. Jeg tror ikke du finder noget bedre i denne prisklasse :)
Af teamet
Hvad med hastigheden af panelet? Det er min største anke ved ikke-TN skærme.. Jeg hælder pt mod en Eizo FORIS 2332 med IPS, men hvis denne skærm kan det samme uhindret, såeh ..
Brugeravatar
Af azrael
teamet skrev:Hvad med hastigheden af panelet? Det er min største anke ved ikke-TN skærme.. Jeg hælder pt mod en Eizo FORIS 2332 med IPS, men hvis denne skærm kan det samme uhindret, såeh ..
Panelet er givetvis det samme i begge skærme, men elektronikken er forskellig. Alligevel tror jeg at begge skærme yder sådan ca. det samme. Jeg tror faktisk, at hvis jeg skulle lægge ca. 2500 for en skærm, så ville jeg kigge på en HP ZR24w. Eller på en Dell U2412M hvis det skulle være omkr. 2000 kroner.
Af Didia1
Hej

Hvad er forskellen på de på Dell skærme U2412M og U2312HM udover, at 2412 er cirka 600 kr dyrere.

Er der nogen, som kan anbefale en god stationær til max.7000, som kan klare det fleste store spil som Skyrim, Counterstrike m.m.

Tænker på en... Acer Aspire M3970 i7, 2600 pro, (3,4 GHz, 8MB L3 Cache), 8 GB RAM, 1 TB hardisk. Er det overkill, eller kan jeg nøjes med en billigere stationær. :)

Mvh.
Didia