Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VerdensLasse
Hej Alle :) (har et identisk opslag på recordere - men vil gerne have så mange meninger som muligt)

Som i kan se er jeg ny her inde, men som så mange andre skal jeg bede om hjælp.

Jeg skulle have nyt TV, og min plan var et 42" til omkring de 5.000,- da jeg mente det var der jeg kunne leve med at være rent budgetmæssigt.
Men efter at have læst her, på recordere og et hav af udenlandske sites - kunne jeg se at Panasoniks G30'er bliver nævnt alle vejne.
Det har ligget uden for min komfortzone (42"eren ligger vel til 6000-6500 + fragt?). Men så i dag ser jeg 46"eren (i Y modellen - den hedder vel TX-P46G30Y) til omkring 5.500! Og nu kommer det så...

At springe på den, og købe den 46" er vel det eneste rigtige? Alle siger at der ikke er noget bedre i det prisleje?

<En ekstra ting: For at imødekomme spørgsmål, så fandt jeg den her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632207>
Af mbm
kommer jo an på hvad dine behov er.
Personligt ville jeg gå efter en min. 50"
Disse kan godt fås for 5000kr
Af VerdensLasse
Jeg bekymre mig mere om kvalitet end om størrelse. Men jeg komme til at se en del film og endnu mere sport :) men også en del "alm" kabel-tv men kommer ikke til at spille på den!

Jeg synes bare ikke at nogen kan vise mig en skærm 42" eller 46" (eller for den sags skyld 50"), som kommer i nærheden af G30'eren. Alle snakker om at det er det eneste rigtige alternativt i den prisleje :)

Har du eventuelt et andet forsalg i nogenlunde samme prisleje og giver mig nogenlunde samme kvalitet?
Af mbm
VerdensLasse skrev:Jeg bekymre mig mere om kvalitet end om størrelse. Men jeg komme til at se en del film og endnu mere sport :) men også en del "alm" kabel-tv men kommer ikke til at spille på den!

Jeg synes bare ikke at nogen kan vise mig en skærm 42" eller 46" (eller for den sags skyld 50"), som kommer i nærheden af G30'eren. Alle snakker om at det er det eneste rigtige alternativt i den prisleje :)

Har du eventuelt et andet forsalg i nogenlunde samme prisleje og giver mig nogenlunde samme kvalitet?
Er det din første skærm ?
Det er nok meget subjektivt om man kan lide en skærm eller ej. Der er masser af alternativer i min optik. Nu går jeg så heller ikke op i billedtests, men mere i design og størrelse.
Synes ikke billedet på en mellemskærm og topskærm er særlig stor.
Af VerdensLasse
Nej, jeg kommer fra en 32" Philips skærm, men flytter nu til et sted med en lidt større stue.

De fleste herinde siger ellers at tests og erfaringer er det vigtigste (må dog indrømme at jeg har været i Elgiganten for lige at se mig omkring).

Design er jeg sindssygt ligeglad med :) for mig er billedkvaliteten det vigtigste BY FAR (for mig er billedkvalitet det eneste valide argument) men ja, det er nok subjektivt. Der ud over ønsker jeg ikke at gå op på 50" for så at føle at jeg får et TV i dårligere kvalitet!
Af Mysen
Slå du bare til. THX-profil i en 46" skærm til den pris er et kup.
Af knudsen19
Er klar at mange sites peger på G30 som det bedste "value-for-money-tv", men husk det er plasma. Umiddelbart er det jo ikke noget problem med de ting du siger du vil bruge den til, men hvis det er meget indfalds lys i din stue og du eksempelvis vil se en film i dagstimerne / sene aftenstimer til sommer, kan det jo være lige gyldigt hvor godt billedet end måtte være, når du ikke kan se noget på plasma i lyse omgivelser.
Af THM
Så skal der godt nok være kraftig solskin ind af vinduet på den tænkte sene sommer aften, hvis ikk man skal ku se noget. Men ja lcd er bedre i meget lyse omgivelser, men i det tænkte eksempel vil også lcd komme til kort;-)
Af J.H.
Tjae, det eneste rigtige er nok svært at blive enig med alle om men jeg har præcis den skærm og er overordentlig tilfreds!

Den gør det meste med stor overbevisning.

Til den pris....køb!
Af VerdensLasse
Jeg er solgt og TV'et er bestilt ;)

Glæder mig usigeligt meget til at få det!
Tak for hjælpen til alle de involverede!
Af maskus
VerdensLasse skrev:Jeg er solgt og TV'et er bestilt ;)

Komplet har 46 g30 til 5500,- bare til orientering for andre :-)
Af knudsen19
Hvor meget lys skal der komme ind før det er bedre at vælge LED frem for plasma? Og kan man godt bruge plasma til konsol spil, hvis det er med omhu, altså når den er de +2-300 timer?
Af J.H.
maskus skrev:
VerdensLasse skrev:Jeg er solgt og TV'et er bestilt ;)

Komplet har 46 g30 til 5500,- bare til orientering for andre :-)
Det er super...tak...men vi andre har læst tråden ;)
Af PeterD
...vil sige det kort.........

.....godt valg...............