Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dfp
Jeg er den (nu) lykkelige ejer af et 42" G30.

Det har været til rep. (elektronik-centeret.dk) og der er blevet skiftet et p-board. Der er nu ingen summen (ligesom det eksemplar som er testet her på siden).

Reperationen er dækket af garantien (koster ellers 2400,-).

Så til jer andre der døjer med problemet - afsted til rep. :)
Af thomasp1
Tillykke med det !

Jeg har et tilsvarende TV og oplever en elektrisk støj, specielt når der er meget lys i billede, kommer vel fra strømforsyningen , da den skal bruge mere strøm ved lyse billeder ?

Jeg har købt mit i HIFI klubben, og det har været til rep hos Services Center Gruppen. men kom retur med den besked at det ikke fejlede noget !:(

Hvordan oplevede du støjen ? og hvordan fik du dem til at rep det ?

Thomas
Af dfp
Jeg kan også godt høre lidt ved meget lyse billeder, men ved normalt lydniveau bliver det fint overdøvet.

Før var summenen så høj, at jeg skulle skrue lyden op omkring 25 før den kunne overdøve.

De meddelte selv, at p-boardet var defekt og blev skiftet på garantien.

Der var en herinde, der på et tidspunkt skrev omkring summen på G20. Det var noget med, at hvis det ikke stod på den medfølgende fod, var der et sted på bagsiden man kunne klemme lidt, og så forsvandt summenen - måske kunne noget tilsvarende virke på G30...

Held og lykke med det!
Af Bjarne S
Lyder godt!

Hvordan vil du beskrive den summen du havde?

På mit GT30 er jeg overbevist om at det er selve blæserne der summer mest - det står og vibrerer lidt i den summen der kommer.
Af dfp
Det er længe siden :)
Men nok mest som den summen der kommer ved lyse billeder, bare meget højere.
Og det passer også meget godt med at det var noget hardware de skiftede.
Af Bjarne S
Hvordan foregår det i øvrigt ude hos elektronik-centret - hvis der er støj i rummet er det ikke noget man kan høre - sætter man skærmen op og får lov at forklare hvad der er galt i et stille rum - eller afleverer man bare med fejlbeskrivelse og går igen - og krydser fingre for at de hører det samme som en selv?

Problemet for mig er at man hører blæser støjen bedst når man sidder midt for skærmen 3 meter væk......