Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Storgaard85
Hej

Jeg har et kort spørgsmål vedr. ovenstående soundbar. Jeg har et samsung d8005 i 55 tommer, og vil gerne have denne soundbar hængende under. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der ved om der laves noget lignende til 55 tommer. Synes nemlig jeg har hørt at denne er tilpasset 46 tommer, og ved derfor ikke om det vil se "dumt" ud at have en model der er kortere end fjernsynet hængende.

Håber der er nogle der ved om der laves en anden, eller har erfaring med ovenstående samsætning.

På forhånd tak.
Af smoller2410
Hej.
Har lige købt samme TV i 55 tommer og kigger på noget lyd-løsning. Har kigget på samme soundbar fordi metal-looket på soundbaren ser ud til at matche sølvkanten på TV'et. Jeg tænker det samme som dig mht. at soundbaren er lavet til et 46 tommer TV. Jeg er nysgerrig efter om du har købt denne soundbar og hvordan det ser ud - eller om du evt. har fundet noget helt andet der er lige i øjet? Jeg kunne også godt lave en hjemmbiograf-løsning, da jeg har lavet udtag i væggene til for- og baghøjttalere og der er udtag bag TV med tomrør. Det er et nyt hus og jeg har ingen synlige kabler og det ville jeg gerne fortsat undgå. Ved løsningen med hjemmebiograf ser jeg så et problem i at få en subwoofer placeret (kan nok løses) men skal så også have en centerhøjttaler under fjernsynet. Er der mon noget der passer her - TV hænger jo helt tæt på væggen og forestiller mig ikke en centerhøjttaler som stikker længere ud fra væggen end TV. Andre med erfaringer med dette modtages gerne :)
Af marcdk
Hej,

Jeg har lige netop det setup i omtaler og har sat det på en custom væg jeg selv har sat op og tapetseret.
Derved går alle kabler ind i vægen og ned bagom så man absolut ikke kan se nogle kabler. Det kan anbefales.

Det lækre ved d570'eren er at den self. matcher rent designmæsigt men også at der er en trådløs sub. Jeg er så heldig at min sub kan ligger under sofaen. (Igen ingen kabler :) )

HVis jeg skal være helt ærlig så er det ret ærgeligt at soundbaren ikke er lige så lang som tv'et. Men det ser stadig godt ud.

På lydsiden svinger soundbaren meget. Der er ikke den store mulighed for at lege med indstillinger, men i stedet kan man vælge mellem 5-7 lyd opsætninger (Cinema, News, Sports osv)
Når den er på Cinema synes jeg det er bedst, men der skal skrues godt op for at man kan høre stemmer tydeligt og det medføre så at når der bliver skudt en flyver ned så er man ved at lette fra sofaen (nu ligger min sub også under mig)

Hvis i har andre spørgsmål så skyd løs.
Af Storgaard85
Hej marcdk

Tak for svaret.

Nu når du skriver om lyden har jeg lige et spørgsmål mere ang. det. Hvordan er lyden når man afspiller musik på det? Jeg kommer aldrig til at spille rigtig høj musik, men den må gerne kunne spille en stue op uden at lyde forfærdeligt.