Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af howsa
Hej Forum ..

Jeg overvejer at købe en Samsung SyncMaster 960BG, da jeg er faldet for designet.

Men hvordan er skærmen rent billedmæssigt ?

Den skal mest bruges til at se og redigere billeder, surfe på nettet og måske et spil quake engang imellem..

Findes der alternativer som er bedre ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil sige at der næsten kun findes alternativer der er bedre. 960-modellen har været ret udskældt igennem tiderne.

Kig i vores liste over anbefalede monitors. Den ligger på forsiden af flatpanels.dk under "fokusartikler"
Af howsa
Hep ..

Aha .. godt jeg spurgte herinde !

Samsungs 971P bliver nævnt mange gange og jeg tror det bliver sådan en skærm.

Men hvor kan man købe dem i Kbh ? (farven skal være sort)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis ikke prisdatabaserne giver dig nogen valgmuligheder der ligger i Kbh. så kan jeg desværre nok ikke hjælpe dig videre. Så må du prøve at ringe rundt til butikkerne.

Vær dog opmærksom på at du for samme pris kan få en Dell 2007WFP i øjeblikket.
Af howsa
Men vil du sige den er lige så god eller bedre en samsungen ? ..

Widescreen - betyder det noget for måden man ser billederne ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad mener du med om det betyder noget for billederne? Du har bare en bredere skærm - ikke et forskruet billede.

Jeg ville vælge Dells model i stedet, men den kræver jo også noget mere af dit grafikkort hvis du vil spille på den. Man bør ikke benytte andre opløsninger end den som skærmen er lavet til. Du bør læse de anmeldelser vi har af 971P og 2007FP (non-widescreen versionen) så du ved hvad du går ind til mht. spil på disse skærme. De er ikke ligeså hurtige som den du oprindeligt havde kig på, men det er prisen man betaler for at få bedre farver og betragtningsvinkler.

Der er også ret mange tråde her i forum der handler om 2007WFP som du bør læse igennem.
Af howsa
Jeg har et geforce 6600 grafikkort som der da er en del ryk i :-) De spil jeg engang imellem spillre er BF eller Quake.. De kan jo evt. bare køre ned i en mindre vindue..

Men primært skal den bruges til at kigge og redigere billeder på i photoshop. Og der tror jeg også den ekstra bredde er god !

Hvis jeg nu bestiiller den hos dell, hvilke garantier har de mht pixelfejl ? Det ikke fedt at få en skærm hjem som har 5-10 pixelfejl ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan finde en liste over tilladte fejl hos de forskellige producenter i vores fokusartikler. Du er ikke værre eller bedre stillet hos Dell end hos nogen af de andre producenter.

En fladskærm kan, som jeg skrev tidligere, ikke håndtere opløsninger der ikke er heltalsdivisioner af den opløsning som skærmen fysisk har. Dvs. en 20" widescreen skal helst køres i 1680x1050 for at tingene ser godt ud - også i spil. Det kan dit grafikkort ikke trække. Men det kan nok heller ikke trække spillene i 1280x1024 som er opløsningen på en 19" skærm.
Af howsa
Hmm ... Det kan sagtens trække spillene her på min 15 tommer også i en opløsning på 1280x1024.. Siger du den bliver sløvere af at komme op i 19 tommer ?

Jeg er godt nok komme i vildrede .. Jo mere man kommer til at vide, jo mere er der man ikke ved noget om ! :-)