Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Munken2
Jeg er blevet sendt i byen af en veninde, med besked om at komme hjem med det bedste LED TV til 10.000,-
Størrelsen skal være min. 46", gerne 50"

Nu har jeg kigget mig lidt omkring, og nået frem til at det lige pt er Samsung's D8005 LED der styrer, sammen med D7005, der dog kritiseres for designet (men kan købes for 10.000,- ;) ) Teknisk skulle der ikke være forskel på dem (?)

Men jeg vil jo lige høre panelet ad om der er et TV jeg har overset ?

MVh
Søren
Af Crille
tror sku også jeg ville vælge Philipsen, det der ambilight er sku ik dårligt, og det vil hun sikker bryde sig om 8)
Af Chaui
Fint billede på philips'en, dog ligeså godt billede på Samsung'en.

Synes bare Philips halter så meget bagefter med softwaren. Går ud fra 8606 er magen til 7606 software mæssigt. og 7606 er godt nok sørgelig når det kommer til menuer og alt den slags. det hele kører langsomt og svært og finde rundt i. selve 3D delen er fint nok som Passiv, men har oplevet bøvl med at slå det til, istedet for min Samsung der automatisk slår 3D'en i alle situationer.

Problemer med at afspille fil-formater, såsom MKV. Ved godt den kan gøre det, men det lader åbenbart til den har ekstreme krav til MKV filen, har ikke fundet en mkv fil den kan afspille endnu.

Men er alt dette ligemeget, så er det en fin skærm. Ambilight er okay i nogen situationer, andre gange er det bare irriterende.
Af Munken2
Takker for jeres input :)

Jeg pegede på D7005 og D8005 pga at den fik meget ros herinde, og andre steder.
Men hvis Phillipsen er næsten lige så god til 2.000,- mindre er den da attaktiv :)

Hvad siger I til LG 47LW650W ? - Den får også meget ros.

Mvh
Søren
Af jones31
Chaui skrev:Fint billede på philips'en, dog ligeså godt billede på Samsung'en.

Synes bare Philips halter så meget bagefter med softwaren. Går ud fra 8606 er magen til 7606 software mæssigt. og 7606 er godt nok sørgelig når det kommer til menuer og alt den slags. det hele kører langsomt og svært og finde rundt i. selve 3D delen er fint nok som Passiv, men har oplevet bøvl med at slå det til, istedet for min Samsung der automatisk slår 3D'en i alle situationer.

Problemer med at afspille fil-formater, såsom MKV. Ved godt den kan gøre det, men det lader åbenbart til den har ekstreme krav til MKV filen, har ikke fundet en mkv fil den kan afspille endnu.

Men er alt dette ligemeget, så er det en fin skærm. Ambilight er okay i nogen situationer, andre gange er det bare irriterende.

8606t køre også aktiv 3d og ikke den passive og så har den fået meget fra deres 9 serie sidste år i. den har heller ikke nogen problemer med avi, mkv også. Har jeg testet det på flere af deres tv.
Af jones31
Munken2 skrev:Takker for jeres input :)

Jeg pegede på D7005 og D8005 pga at den fik meget ros herinde, og andre steder.
Men hvis Phillipsen er næsten lige så god til 2.000,- mindre er den da attaktiv :)

Hvad siger I til LG 47LW650W ? - Den får også meget ros.

Mvh
Søren

Ja LG gør det også godt, 7 par 3d briller med og de for jo generelt stor ros for deres 3d funktion og 55lw650w fik også en eisa award.

Man kan så sige at LG smart tv platform er en del bedre en philipsen, der køre for langsomt, men til gengæld har philips så pænere design på deres 8 serie og ambilight, som jeg synes er en fed funktion.
Har selv 32pfl9705h i soveværelset.

Men hvis man kun skal kigge på billedet, gør philips 8 serie det bedre end lw650w fra LG.
Af lennon
Svært at råde når man ikke ved hvad den skal være bedst til? Hvis det var rå billedkvalitet ville køber nok overveje plasma, som har synligt bedre billede i prisklassen . Og design er jo individuelt .Er det brugerflade,smartTV,gaming ? ?
Af Munken2
lennon skrev:Svært at råde når man ikke ved hvad den skal være bedst til? Hvis det var rå billedkvalitet ville køber nok overveje plasma, som har synligt bedre billede i prisklassen . Og design er jo individuelt .Er det brugerflade,smartTV,gaming ? ?
Plastma er fravalgt pga strømforbruget. Der er nemlig også 3 drenge i husstanden, så det kører i en hel del timer.
Panelets primære funktion vil være alm TV drift, og kun i begrænset omfang gaming, og SMART har hun ikke stiftet bekendtskab med endnu.

Så øvelsen går ud på at få det bedste LED panel til pengene. Og som tidligere skrevet, mindst 46", gerne 50.

Mvh
Søren
Af Munken2
Og et tillægsspørgsmål nu vi er i gang:
Størrelsen er valgt ud fra mit 50" Panasonic G20 (plastma)
Man kan vel godt forvente at billedet på et nyt LED panel er mindst lige så godt som på mit efterhånden bedagede plastma ?
Brugeravatar
Af edinger
Munken2 skrev:Man kan vel godt forvente at billedet på et nyt LED panel er mindst lige så godt som på mit efterhånden bedagede plastma?
Om du kan få et billede, som er ligeså godt, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Er du vant til plasma, kan du dog være helt sikker på, at billedet på en LCD-skærm vil være anderledes.

Plasma og LCD har hver sine styrker og svagheder. Forskellig teknologi betyder dog også forskellige billedkarakteristika.
Af lennon
Munken2 skrev:Og et tillægsspørgsmål nu vi er i gang:
Størrelsen er valgt ud fra mit 50" Panasonic G20 (plastma)
Man kan vel godt forvente at billedet på et nyt LED panel er mindst lige så godt som på mit efterhånden bedagede plastma ?
Til nogle ting og under visse forhold, - ja