Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BeerSmurf
Jeg er ved at kigge lidt rundt efter nyt TV, og syntes det kunne være en smule smart, hvis det understøtter audio passthrough. 5.1, THX osv., så jeg kan nøjes med HDMI til TV og toslink fra TV til forstærker.

Findes det? Og gerne i en prisklasse hvor almindelig enlig familiefar også har en mulighed for at lege med :)

Tanken er 46-50", gerne plasma og selvfølgelig må det ikke koste noget. Skal de alligevel have penge for det, så i omegnen af 6000.
BeerSmurf skrev:Jeg er ved at kigge lidt rundt efter nyt TV, og syntes det kunne være en smule smart, hvis det understøtter audio passthrough. 5.1, THX osv., så jeg kan nøjes med HDMI til TV og toslink fra TV til forstærker.
Du vil afspille noget uden tv'et er tændt?
Det findes næppe. Et eller andet i tv'et skal jo danne det optiske signal.
Med ARC kan du nøjes med HDMI til forstærker og HDMI videre til tv'et.
Af BeerSmurf
Ikke helt, så har jeg formuleret det forkert. Regner stærkt med at have TV'et tændt :)

Det jeg har lige nu, konverterer lyden til 2.0, når den kommer fra BD-afspilleren. Dvs. BD (5.1/DTS) -> HDMI -> TV -> toslink -> Forstærker (Dolby 2.0)
Kører jeg BD (5.1/DTS) -> toslink -> Forstærker (5.1/DTS), så det er ikke forstærkeren det kniber med, men TV'et der konverterer signalet.

Grunden til jeg helst vil kunne trække lyden via TV'et, er for at undgå alt for meget kabel-skrammel, samt at min forstærker kun har 1 toslink indgang og jeg har 3 enheder jeg gerne vil have på.