Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brian N
Hejsa

Jeg har et Sony NX723 hvor lyden er nolge ms før lyden.
Det gør sig gældende både på YouSee kabel tv Mpeg2 og 4
samt HDMI indgang.

Har andre oplevet samme problem, og er der evt nogen der ved om man kan justere sig ud af det, har kikket i lydopsætning, og andre indstillinger, men kan ikke finde nogen delay settings.
Af orm08
Hvis det er gennem externt anlæg kan du ændre digital lydudgang fra auto til PCM
Af Brian N
Nope, det er på de inbyggede højttalere :-(
Af US
Har fuldstændig samme generende problem med billede der kommer en anelse før lyden. Samme Sony 40NX723.
Ifølge forhandleren er det sådan på alle fabrikater for tiden pga problemer med HD-senderne.
Vrøvl ???
Af nesager
US skrev:Har fuldstændig samme generende problem med billede der kommer en anelse før lyden. Samme Sony 40NX723.
Ifølge forhandleren er det sådan på alle fabrikater for tiden pga problemer med HD-senderne.
Vrøvl ???
Der er vist mange der har problemer.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=21442
Af hkknudsen
Jeg har oplevet samme problem, du kan desværre ikke justere det. Måske game mode vil hjælpe ? Jeg har løst det ved at købe en marantz snurrebasse (nr1601) - ikke fordi jeg skal bruge surround, men den har lip sync. Det fungerer fremragende, den tænder når tv tændes, kan justere lydforsinkelse 0-200ms, ARC virker perfekt så kun hdmi mellem receiver og tv, og jeg kan justere lydniveau med tv'ets fjernbetjening. Kan varmt anbefale en af de små marantz'er.
Af nesager
hkknudsen skrev:Jeg har oplevet samme problem, du kan desværre ikke justere det. Måske game mode vil hjælpe ? Jeg har løst det ved at købe en marantz snurrebasse (nr1601) - ikke fordi jeg skal bruge surround, men den har lip sync. Det fungerer fremragende, den tænder når tv tændes, kan justere lydforsinkelse 0-200ms, ARC virker perfekt så kun hdmi mellem receiver og tv, og jeg kan justere lydniveau med tv'ets fjernbetjening. Kan varmt anbefale en af de små marantz'er.
Hvor har købt din Marantz henne,og vil den spille sammen med en Sony EX 723
Af nesager
nesager skrev:
hkknudsen skrev:Jeg har oplevet samme problem, du kan desværre ikke justere det. Måske game mode vil hjælpe ? Jeg har løst det ved at købe en marantz snurrebasse (nr1601) - ikke fordi jeg skal bruge surround, men den har lip sync. Det fungerer fremragende, den tænder når tv tændes, kan justere lydforsinkelse 0-200ms, ARC virker perfekt så kun hdmi mellem receiver og tv, og jeg kan justere lydniveau med tv'ets fjernbetjening. Kan varmt anbefale en af de små marantz'er.
Hvor har du købt din Marantz henne,og vil den spille sammen med en Sony EX 723
Af hkknudsen
Jeg købte den brugt... hvis du gør det skal du lige være obs på om den har hdmi 1.4 og ARC, så lyden går fra tv til receiver via hdmi-kablet. Jeg er nemlig lidt i tvivl om lip sync fungerer hvis du kører med optisk kabel fra tv (synes ikke det virkede da jeg testede). Dit tv skal også have ARC, det ved jeg ikke om dit har. Hvis ikke vil jeg gerne teste nærmere for dig om det virker med optisk.

Ellers kan de fås fra ny her:
http://hifi-freaks.dk/webshop//index.php?cPath=94_95

Min er 1601, med en ny 1602 og flere større modeller kan du også streame via airplay
Af hkknudsen
Jo den skal nok også virke. I min læsning om marantz kan jeg huske nogle stykker der skiftede fra pioneer (920 og 10-etellerandet mener jeg) til marantz, som først fik god lyd da de skiftede. Men hvad, det kan da være der også er nogle der er gået den anden vej. Sikkert er dog, at du ikke kan bruge W-angivelser til meget, de små marantz har masser af kræfter trods kun 50w.

Afgørende kan også være antal tilslutninger, jeg kunne ikke bruge 1402 da jeg skulle bruge mere end 1 optisk indgang.

Hvis du hælder til pioneer så prøv da den, du kan jo returnere ved køb på nettet. Hvis du køber en nyere sony kan den vist ekstra småtricks med tv'et, men jeg kender ikke noget til dem.