Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Gutter og gutinder.

Jeg står her og skal have mig en ny skærm så jeg kan komme igang med gaming igen. jeg gamer BF3, counterstrike source, modern warfare 2 og WOW.

Det jeg søger er 120HZ og full HD. Skærmen må maks koste 2700 danske kroner.

hvad er det bedste på markedet idag hvis man skal have sådan noget ?

Mit grafikkort er Asus DirectCU2 GTX 580.

Håber i vil hjælpe mig med at vælge den ultimative gaming skærm.

Mvh Michael
Af daxheide
Hej Michael,

Jeg ville spare 1300 mere op og købe Asus VG278H, den ligger til 4000,- lige nu og så får du en skærm med 120hz og 3D..

Er selv ved at spare til den, så inden meget længe kan jeg forhåbentlig skrive mere om den :)
Af michaelhh
Jeg synes bare det er utrolig mange penge!
Af moff
hej

Ville den også kunne gøre sig som tv for ville gerne have en til begge dele :) :)
Af daxheide
michaelhh skrev:Jeg synes bare det er utrolig mange penge!
Det synes jeg da også, men vil hellere spare en måned eller to mere og så få det bedste fra start :)
Af daxheide
moff skrev:hej

Ville den også kunne gøre sig som tv for ville gerne have en til begge dele :) :)
kun hvis du har tv-tuner i din computer..
Af moff
okay

jeg har det der hometrio fra tdc hvor jeg får tv igennem nettet og der har jeg jo den box hvor jeg tilslutter tv med hdmi kabel ved du om den virker som tv tuner ?? :)
Af Mysen
Så vil du godt kunne få tv signal på den, men hvis skærmen ikke har HDMI indgang skal du have en HDMI-->DVI adapter.

Og så er en 120hz skærm med TN panel ikke en særlig god løsning. Det kan lade sig gøre, men det er ikke god billedkvalitet. Sortniveau og evnen til at skalere er ofte meget begrænset for ikke at nævne den ringe betragtningsvinkel på en TN baseret skærm.
Af daxheide
den har hdmi så jeps