Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg leder efter et tv til min stue som får forholdsvis meget lys ude fra. Jeg har hørt at jeg derfor skal gå efter en LCD eller helst LED skærm fremfor plasma. Derudover skal skal skærmen bruges til film, alm. tv kiggeri og ikke mindst ps3. Jeg har selv fundet frem til et brugt 46xe710 til 5000 på den ene side og et LG 47LV355N. Forskellen på 1" gør mig ikke så meget og umiddelbart på "papiret" kan jeg ikke se den store forskel eller dømme hvilket er det bedste, så jeg håber i kunne hjælpe mig lidt :)
Af Simonlynge
Den største og nok mest tydelig forskel vil ligge i billedekvaliteten.
EX710'ern som ganske vist en en ældre skærm, har et rigtigt og rost 100HZ system.
LV355'ern er ganske vist ny, men den er kun 100HZ MCI, som svarer til en 50hz skærm, som vil stå væsentligt svagere i en sammenligning!
Af knudsen19
Så Sony'en ville være det bedste køb af de to ? Er der andre som ligger i det prisområde, der er 46" som ville dække mit behov bedre?
Af Simonlynge
Tvivler på du kan finde noget bedre køb, hvis vi snakker 46" og 100HZ til 5000,-
Af knudsen19
Lige her og nu kan jeg sikkert ikke, det har du sandsynligvis ret i. Så at philip udkommer med nye tv i andet kvartal, men går ikke ud fra at selv deres billigste model i 3000 serien i 46" vil være omkring de 5000. Umiddelbart synes jeg 5000 kroner er mange penge for et brugt tv dog - er det mig som er urealistisk og er det egentlig et godt tilbud ?
Af Simonlynge
Alle producenter kommer med nye modeller her i 2. kvartal.
Disse priser starter naturligvis meget højt - men i den tid er det også muligt at gøre nogle gode handler rundt butikkerne, da de sælger du af disse modeller.
Af knudsen19
Hvornår er i andet kvartal kommer de typisk, starten eller sidst ? :)
Af Simonlynge
Løbende igennem hele kvartallet :)
Nogle modeller kommer først henover sommeren og nogle sågar i sensommeren. Det er i hvert fald tendenserne :)
Af knudsen19
Okay, mange tak for hjælpen :) Det har hjulpet på min beslutning, jeg tager Sony'en
Af knudsen19
Der var desværre ingen kvitteringen på sony'en, så nu er jeg tilbage til square one og skal finde et andet tv ::l Jeg tror jeg vil vente en måned eller to og se om der ikke skulle komme et andet godt tilbud :)
Af knudsen19
Måske budgettet kunne presses derop, hvis det er pengene værd. Jeg har set en anden tråd som også var omkring et tv til en lys stue, hvor at kdl-46ex723 og samsung d5707 var de to konkurrenter som blev foreslået. Først og fremmest, hvad er forskellen på sony 720'eren og 723'eren, udover prisen naturligvis? Og er prisforskellen (500 kroner) på 720/723'eren godt givet ud ?

:)
Af nesager
Hvis du skal bruge den til antenne tv,skal du have 723,da den er med DVB-T2 tuner.
Af knudsen19
Okay, så når jeg har stofa og dermed kabel og regner med at have det så længe jeg har det her tv, så det vel lige meget :)?
Jeg er dog blevet lidt i tvivl med at vælge det her tv efter at have læst anmeldelsen af det på trustedreviews.com (http://www.trustedreviews.com/sony-kdl- ... _TV_review) .. Kan se Toshiba har et 46" TL868 i samme prisleje http://www.redcoon.dk/B342742-Toshiba-4 ... erunner_dk men kender intet til Toshiba andet end de computere de laver, som jeg ikke er særligt begejstret for. Dog får det her tv bedre karakter på trustedviews.com http://www.trustedreviews.com/toshiba-46tl868_TV_review. Nogen der kender til toshiba tv ? Jeg er egentlig ligeglad med 3d, men lader til man ikke kan finde et godt LED tv i 46" der ikke har det.