Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels forum.

Nogen der kan svare mig på, hvordan jeg kan få undertekster til at virke på mit UE46D7005 ?
Har bla. film der kan afspilles på DivX player og VLC, og kan sagtens sætte underteksterne til der.... MEN.... på mit tv virker det ikke...

Nogen der kunne have et svar til det? eller hvordan jeg ku få det til at virke?

Mange tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er faktisk ikke ret mange enheder, der kan vise indlejrede undertekster i MKV-filer. Du er nok nødt til at hente SRT-subs i stedet.
Af Mysen
Træk dem ud af filen med mkvtoolnix og mkvextractGUI (begge freeware). Og hvis det ikke er .srt format, så lav den om med vobsub.
Af Kenneeed
Jeg prøver disse muligheder :) tak ska i ha.
Af Kenneeed
Mysen skrev:Træk dem ud af filen med mkvtoolnix og mkvextractGUI (begge freeware). Og hvis det ikke er .srt format, så lav den om med vobsub.
Har nu hentet begge programmer, og lagt mkvextractGUI ind i mkvtoolnix mappe, og åbnet GUI og fået hevet begge tekster ud, har så slettet swer sub og ladet dk sub være tilbage, med SAMME navn som filmens filnavn.

Filen er SRT, men det virker stadig ikke :S har lige afspillet på tv.
Af Chaui
Kan du vælge underteksten under undertekst menuen når du afspiller filmen på TV'et ?

Det er ellers præcis samme procedure jeg har gjort med nogle film til mit D8005 TV, det fungerede fint.
Af Kenneeed
Nå jeg trykker tools, har jeg ikke mulighed for at vælge noget med tekster.....
Af Kenneeed
Hahahaha, må være ved at blive sindssyg snart....... nu har jeg prøvet at sætte min ekstern til for anden gang, og nu er der subs :p amen ved ik hva der sker, for det virkede ik før hehe.

Men tak for hjælpen :D
Af Mysen
Godt at det lykkedes i det mindste ;)