Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I ´09 købte jeg et 42" Pana X10 til stuen. Det har jeg været fint tilfreds med mht billedkvalitet osv. Brugte dengang en del til her på sitet og valgte så Pana´s Plasma model.

Nu er det gamle billedrør røget i soveværelset. Allehelst ville jeg sætte X10eren op i soveværelset og nuppe et nyt Pana G30 til stuen, MEN der er desværre kun plads til 32" mellem to skabsvæge !:(

Har ikke fulgt så meget med på fladskærms fronten siden mit køb i ´09, så hvad er så det bedste altenativ, når man nu ikke kan få et Pana Plasma i 32"...?

Måske Samsung UE32D6515..?

Billed kvalitet er første priotet. DLNA også rart og 3D er pænt ligegyldigt!

Men hvad er nutidens Value-For-Money 32" TV i stil med Pana 42X10?
Af Mysen
Hvis du vil give 5000 kroner for en 32" model, så er det altså ikke i det prisbillige segment. Samsungs 32D5005 kan fås for godt 3 kilo, og Philips 5606 til knap.
Så er der godt nok ikke de samme dlna muligheder, men at give 5000 for et soveværelses-tv, når man har X10 i stuen, synes jeg altså lyder lidt fjollet. Bare min mening.
Brugeravatar
Af herbstmeister
Mysen skrev:Hvis du vil give 5000 kroner for en 32" model, så er det altså ikke i det prisbillige segment. Samsungs 32D5005 kan fås for godt 3 kilo, og Philips 5606 til knap.
Så er der godt nok ikke de samme dlna muligheder, men at give 5000 for et soveværelses-tv, når man har X10 i stuen, synes jeg altså lyder lidt fjollet. Bare min mening.
Tjah, det kan godt være at 5K TV bliver overkill til et soveværelse. Men det bliver også brugt en del, så gider heller ikke have noget skidt. Har også haft kigget på 32D5005 modellen. Kender du til billedkvaliteten på det? Og er der den store forskel når vi nu kun snakker 32"...?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kvaliteten på D5005 er udmærket til et 32" TV. Der er ikke rigtig noget punch i lyden, hvor du nok får bedre lyd i Philips' model.
Brugeravatar
Af herbstmeister
Torben Rasmussen skrev:Kvaliteten på D5005 er udmærket til et 32" TV. Der er ikke rigtig noget punch i lyden, hvor du nok får bedre lyd i Philips' model.
Tak for svar. Vil lige tage ud og kigge på de to modeller idag. Lyder til at det er to klassiske soveværelse valg. Nogen der har andre indput?
Brugeravatar
Af herbstmeister
Efter et en rundtur i de lokal butikker, må jeg sgu nok erkende at jeg er mest til plasma. Derfor er min plan ændret. Konen får nogle nye garderobe skabe. Jeg flytter 42X10 eren i soveværelset og der kan komme 50/51" i stuen. Evt Pana G30 eller Samsung 7005 eller 8005.

Eneste lille betænkelighed er risikoen for irriterende summen fra plasma. Mit X10 brummede irriterende meget de første mange mdr, men aftog så af sig selv til nu næsten lydløs niveau. Er summen stadigt et normalt forekommende fænomen? Er LED modellerne fra Samsung på højde billedmæssigt?
Af Mysen
Ja buzz eksisterer stadig.
Nej, Samsungs LED'er er ikke på højde med, især ikke når du er mest til plasma. Du kan dog ikke rigtigt gå efter billedet i butikkerne, og hvis du vurderer at du er plasma-mand på baggrund af en rundtur i byen, så er det muligt, du tager fejl.
Brugeravatar
Af herbstmeister
Mysen skrev:Ja buzz eksisterer stadig.
Nej, Samsungs LED'er er ikke på højde med, især ikke når du er mest til plasma. Du kan dog ikke rigtigt gå efter billedet i butikkerne, og hvis du vurderer at du er plasma-mand på baggrund af en rundtur i byen, så er det muligt, du tager fejl.
Ved godt det kan være svært at få et præcis indtryk af LEDerne, når de står med fuld blus på farverne i butikkerne. Min plasma forkærlighed stammer mest fra sidste køb for 3 år siden, da jeg havde et par fladskærme på prøve.

Er dog lidt lunken ved tanken om buzz, da det var voldsomt irriterende ved mit X10. Det kan jo desværre kun bedømmes i egen stue, så det kan da være jeg bliver nød til at have et på prøve. Ellers må jeg jo give LEDerne en chance...
Af Mysen
Køb i Elgiganten eller online, for så har du jo fuld returret i 14 dage, hvis buzz bliver for meget. Man kan sagtens få en model, der er stort set helt lydløs.