Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg søger et tv med indbygget bluray-afspiller (evt. kun dvd-afspiller) og også gerne med indbygget hd-optager med egen tuner (de to tunere er ikke must).

Findes et sådant tv? Jeg har selv kigget lidt på B&O, men priserne er lige til den gode side. Jeg har følgende ønsker til tv'et udover førnævnte:

Størrelse: 32-40"
Gerne med stand/møbel, så det kan stå på gulvet.
Brugervenlig betjening (helst simpel remote)

Det skal siges at tv'et er til mine bedsteforældre - det er derfor kravene til tv'et er lidt specielle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Af Lorenzen
Jeg takker for budet. Det kunne muligvis være en idé, jeg tror dog helst de vil have et nyt tv.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis du kan nøjes med indbygget HDD, er Löewe også en mulighed.
Af PeterD
Yep. Nu har jeg selv i snart 5 år (!!) efterspurgt en fladskærm med indbygget bluray. Godt nok i den lille 19-22" segment, men det er der åbenbart ikke marked for??

Fri mig for Dansk Supermarkeds No Name skærme med indbygget dvd, men underligt at det er så svært at lave indbygget bluray i de små skærme. Ellers perfekt til campingvognen, udhuset, sommerhuset, nabohuset, klubhuset, "Huset på Christianshavn" mm.. :)

Kommer måske når omkostningerne kommer ned på et lavere niveau. Måske er en bluray for dyr at putte i små skærme?
Af Mysen
USB afspilning af filer kombineret med PVR er en meget billigere og mere elegant løsning. Det kræver bare at Lorentzen lige bruger lidt tid på at rippe bedsteforældrenes dvd'er ned i et understøtter format og smider på en disk med to partitioner. Det åbner desuden op for en helt række af modeller, der kan bruges, og så er det bare at finde en stand, der matcher designet.
Af Lorenzen
PVR, kunne måske være en mulighed for dem til at optage med. De ville selvfølgelig helst have haft samme mulighed som i gamle dage med vhs-optager med egen tuner.

Mine bedsteforældre bor 90-100 km kørsel fra mig og jeg synes ikke det er en super løsning at jeg skal indspille en bluray/dvd hver gang de køber eller lejer en. Jeg fatter bare ikke, at B&O er eneste ordentlige producent der bygger tv med indbygget bluray-afspillere.

Mht. Toshiba tv'et fra Elgiganten, har jeg kigget på det. Som du også skriver, fåes det desværre ikke mere. Ellers kunne det have været en mulighed.

Jeg takker i første omgang for den hjælp jeg har fået og håber at jeg får endnu bedre bud.
Af Mysen
B&O sælger ikke tv med indbygget bluray, men de sælger pakkeløsninger, hvor afspilleren er integreret som en del af sættet. Du kan også købe en bluray afspiller til et tv i samme mærke og så nøjes med en fjernbetjening, selv om det nok ikke er samme oplevelse som masterlink. Hvis der alligevel skal være en stand til tv'et er det ikke svært at lave en elegant løsning.

Og jeg fatter til gengæld godt, at man ikke kan få tv med integreret blurayafspiller. Jeg har aldrig kunne se logikken i de der pakker, når produkter fungerer ligeså godt for sig, og så undgår man at skulle skifte husalteret bare fordi at afspilleren ikke læser ordenligt længere... Indbygget harddisk og dobbelt tunere kunne jeg dog godt ønske mig.
Af Mysen
B&O sælger ikke tv med indbygget bluray, men de sælger pakkeløsninger, hvor afspilleren er integreret som en del af sættet. Du kan også købe en bluray afspiller til et tv i samme mærke og så nøjes med en fjernbetjening, selv om det nok ikke er samme oplevelse som masterlink. Hvis der alligevel skal være en stand til tv'et er det ikke svært at lave en elegant løsning.

Og jeg fatter til gengæld godt, at man ikke kan få tv med integreret blurayafspiller. Jeg har aldrig kunne se logikken i de der pakker, når produkter fungerer ligeså godt for sig, og så undgår man at skulle skifte husalteret bare fordi at afspilleren ikke læser ordenligt længere... Indbygget harddisk og dobbelt tunere kunne jeg dog godt ønske mig.
Af Lorenzen
Det er nok vejen at gå så. Jeg må prøve at finde en smart tv-stand til dem med en holder under til en hd-optager med bluray-afspiller i. Så samtidig vælge optager og tv i samme mærke, så man kan nøjes med, at anvende en af fjernbetjeningerne.

Mit ønske om tv med diverse integrerede funktioner er nu også kun til mine bedsteforældre (der foretrækker dette). Jeg har selv et tv med forstærker, dvd-afspiller mv. som hifi-units i et møbel. Det undrede mig bare at man ikke havde muligheden for at købe et tv med diverse integrede funktioner længere (uanset om man kan lide det eller ej).
Af casiraghi
bump :-)

Jeg efterlyser også et sådan tv til soveværelset, nogen der ved om der er nogle nye modeller på vej??

På forhånd tak
Michael
Lorenzen skrev:Jeg søger et tv med indbygget bluray-afspiller (evt. kun dvd-afspiller) og også gerne med indbygget hd-optager med egen tuner (de to tunere er ikke must).

Findes et sådant tv? Jeg har selv kigget lidt på B&O, men priserne er lige til den gode side. Jeg har følgende ønsker til tv'et udover førnævnte:

Størrelse: 32-40"
Gerne med stand/møbel, så det kan stå på gulvet.
Brugervenlig betjening (helst simpel remote)

Det skal siges at tv'et er til mine bedsteforældre - det er derfor kravene til tv'et er lidt specielle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Hvis det er et betjeningsspørgsmål, snarere end et pladsproblem:
Med Samsungs BD-D8X00 ("billig") eller den nye BD-E8X00 ("dyrere") + et tv (ikke nødvendigvis Samsung) har du løsningen. Fjernbetjeningen til Samsungen kan styre tv'ets grundlæggende funktioner - tænd/sluk og lyd (+ lidt mere). Resten foregår i selve Samsung-dimsen. Den kan også vise billeder af børnebørnene, hvis det måtte ønskes.