Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg forstår ikke input lag på Panasonic G30
Rasmus skriver i sin test at Panasonic G30 input lag er målt til
22-28 ms og VT30 er målt til 19-24 ms hvordan kan Panasonic G30 vær bedre end VT30 til konsol..?

Vil købe Panasonic P42G30Y til at spil ps3 på.
Af Mysen
Input lag skal være så lavt som muligt...
Af maskus
Faktisk er inputlag på ST32 vidst mindre. Det skyldes den billedeproces, der foregår.
Af pimp66
Mysen skrev:Input lag skal være så lavt som muligt...

Det ved jeg godt man han skriver at G30 er bedre end VT30
på input lag området hvis jeg ikke tager fjel..
Af pimp66
maskus skrev:Faktisk er inputlag på ST32 vidst mindre. Det skyldes den billedeproces, der foregår.

nu kender jeg ikke noget til ST30..

det jeg vil have at vide er hvilket et a dem er bedre til konsol..
og har mindre input lag..

fordi jeg har efter hånden prøvet mange tv som jeg stadig ser meget input lag på..
når jeg spiller fifa eller cod, BTF3..

jeg ligeglad hvor grimt tv,et er eller om den har 3D osv.. jeg vil bare spil så jeg ikke få ondt i min øjne.. :s
Af Mysen
19-24ms er mindre end 22-28ms ;)

Men som allerede pointeret er en dyr billedprocessor ikke ensbetydende med lav forsinkelse til inputs.
Af pimp66
Mysen skrev:19-24ms er mindre end 22-28ms ;)

Men som allerede pointeret er en dyr billedprocessor ikke ensbetydende med lav forsinkelse til inputs.

Det har jeg jeg fættet :p
men hvorfor ligger VT30 under G30 på listen til anbefalinger
TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen ?

er det bare fordi G30 var den første han testet..?
Af Mysen
Det er ikke en rangeringsliste. Det er bare flere forskellige modeller, der alle egner sig.
Af pimp66
Mysen skrev:Det er ikke en rangeringsliste. Det er bare flere forskellige modeller, der alle egner sig.
Nå okay nu er det forstået tak :-D

Er G30 gode nok til konsol eller hva synes du?
Af Mysen
Ja, men som altid med plasma - med forbehold.
Den er glimrende til PS3, men du kan ikke vælge plasma, med mindre du varierer dit brug lidt. Spiller du eksempelvis GT5 i 2/3 af tv'ets tændte tid, så vil du højst sandsynligt brænde speedometeret fast. Spiller du forskellige ting og ser lige så meget tv, som du spiller, så er G30 et fint valg.
Af pimp66
Mysen skrev:Ja, men som altid med plasma - med forbehold.
Den er glimrende til PS3, men du kan ikke vælge plasma, med mindre du varierer dit brug lidt. Spiller du eksempelvis GT5 i 2/3 af tv'ets tændte tid, så vil du højst sandsynligt brænde speedometeret fast. Spiller du forskellige ting og ser lige så meget tv, som du spiller, så er G30 et fint valg.

Jeg har lige købt samsung D7005 den bliver
nok brugt som tv i stuen. Det ogs det jeg er
bange for er Burn-in. Så tænkte jeg på monitor så ved jeg ikke hvor god de er med ps3 og 60 Hz. Er monitor bedre end plasma eller? Og ved godt at det bliver
mindre skærm og ikke samme oplevelse som store skærm..
Af PhDream
De billigere modeller i en serie er ofte bedre end de dyrere, når det kommer til input lag, f.ex. er Samsungs D555 bedre end Samsungs D8000, Panasonics ST30 bedre end VT30, osv.

En enkel måde, at forklare dette på er den mindre/lavere processorkraft - signalet fra konsollen kommer hurtigere frem til skærmen. Teknisk set kunne man i de dyrere modeller gøre sådan, at når man slår GAME mode til, så vil den kraftige processor blive sat ud af spil, eller i det mindste skrue ned for den unødvendige processorkraft og kun beholde det allermest nødvendige - lidt ligesom en "Pure Direct" knap på forstærkere/receivere, men hvor nemt det er at gøre i virkeligheden, ved jeg ikke.

Apropos, har jeg en besked primært til Samsung, da det er så besværligt at komme frem til Game Mode indstillingen, men de andre producenter vil drage fordel af samme: LAV EN DEDIKERET "GAME" KNAP på fjernbetjeningen. Ingen gider fifle rundt i menuerne, hver gang man ønsker at spille. I know, at omdøbe en indgang til PC hjælper på det, også på input lag, for den sags skyld, men PC-tricket har sine ulemper.
Af Mysen
PhDream skrev:Teknisk set kunne man i de dyrere modeller gøre sådan, at når man slår GAME mode til, så vil den kraftige processor blive sat ud af spil, eller i det mindste skrue ned for den unødvendige processorkraft og kun beholde det allermest nødvendige
Jeg er ikke sikker på, at det ikke også er det de gør ved Game Mode. I hvert fald på nogle modeller. Mit tv (PS50C7705 fra 2010) har ca 100ms input lag på filmprofilen med alle kredsløb slået fra, mens input lag er på 10-15 ms i spilprofilen. Billedkvaliteten er til gengæld væsentligt ringere her, og man kan f.eks, hvis man går tæt på, sagtens se en flimmer af hvid og sort i de sorte nuancer, der klart spolerer sortdybden. Det er dog muligt, det er anderledes på D8005, men jeg tvivler.
PhDream skrev:LAV EN DEDIKERET "GAME" KNAP[/url]
Hørt!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mysen skrev:
PhDream skrev:LAV EN DEDIKERET "GAME" KNAP[/url]
Hørt!
Eller bare et sæt IR-koder, så man kan få fat på kommandoen vha. en universalfjernbetjening. Der er ret mange funktioner, som jeg godt kunne tænke mig at hente vha. én kommando fra fjernbetjeningen.