Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheMIghtyDave
Hej,
Jeg har rodet lidt rundt herinde, men for en gut som mig, der ikke ved det store om specifikationer, kan det være lidt af en mundfuld at overskue det hele.

Derfor er mit spørgsmål til jer, hvilke(t) fjernsyn skal jeg lure på? Jeg har hidtil haft en 32" Philips skærm, men vil gerne have noget, der er lidt større nu - 37-42". Det skal primært bruges til at spille PS3 og se film på - tit fra min PC. Derudover kommer jeg også til at se nogle fo'boldkampe i ny og næ. Sekundært skal det helst ikke være en model, der ruinerer mig med dets strømforbrug! Mit budget er ikke kæmpestort, jeg tænker en 4-5000 kr.

Håber I kan og vil hjælpe,
David.

EDIT: Jeg tænkte, at nu jeg alligevel var i gang, kunne jeg lige så godt stille et andet spørgsmål. Grunden til, jeg vil se på et nyt fjernsyn er, at mit nuværende Philips (som er nogle år gammelt efterhånden) pludselig en dag brokkede sig og ikke ville vise billede på min PS3 eller computer, når jeg forbandt disse via HDMI. Meddelelsen, der kom frem på skærmen var "Video not supported." Jeg har googlet lidt rundt, men ikke været i stand til at finde særligt mange med samme erfaringer - og i særdeleshed ingen løsningsforslag. Det er noget, der bogstaveligt talt er sket fra den ene dag til den anden. Fjernsynet er så gammelt, at jeg alligevel havde tænkt mig at skaffe et nyt, men jeg kunne da godt bruge det nuværende, til det nye kom i hus...
Af TheMIghtyDave
Fortsætter min monolog-stil. Kan se, Føtex har et Samsung 40" LED UE40D5005P til lige knap 4000. Er det eksempelvis en anbefalsesværdig model? Jeg vil langt hellere spørge her end sælgeren i butikken ;-)

Jeg kiggede også lidt ekstra rundt herinde, og fandt denne tråd: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=23158, hvori Panasonic TX-P42C3E nævnes. Jeg kan se de har et fjernsyn af samme navn, dog uden "E"et til sidst til 3000, også i Føtex. Det er måske at foretrække til mine aktiviteter?
Af TheMIghtyDave
Ok - bump.

tl;dr:
Panasonic TX-P42C3 til 3000 i Føtex denne uge.
Skal bruges til PS3, sekundært film, tertiært sport. Er det dét, jeg gør?
Af Mysen
Du tilhører vist ikke den tålmodige type med 2 bumps indenfor få timer..

Plasmaskærme kan få fastbrændt statiske elementer, og med dit forbrug, så er det temmelig sandsynligt det vil ske. UE40D5005 er et bedre valg for dig.
Af TheMIghtyDave
Altså 48 timer? ;-) Jeg var bare bange for at blive væk i mængden. Tak for svaret.
Af Mysen
Ah. Sry. Så ikke, at der var gået 2 dage. Så er du lovligt undskyldt ;)

Kort sagt, så er plasma ofte et godt valg i det billige segment, og de er ofte også bedre at spille på. Jeg vil bare ikke kunne foreslå en plasmaskærm, når du skriver, at primært brug er PS3, sa det kan betyde burn-in, og et godt bud på en LCD, du har råd til, kan være den Samsung, du selv har foreslået. Andre bud er f.eks. et 40" Philips 5606H eller for 1000 ekstra en 6606