Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perli
Hej alle

Har købt ovenstående og er som sådan meget godt tilfreds med det, når jeg kører de analoge kanaler, så synes jeg dog at der er en del pixelering, typisk ved øjne og tænder, desuden er tekster også pixeleret.
Når jeg kører hd, så står billeder rigtigt fint, men når der kører en bundtekst, fra højre mod venstre, så er det som om den lige skal "tune" sig ind, før den bliver skarp.
Er det mit antennekabel (billigt), der skal skiftes - eller er det fordi der er koblet for mange tv på (4 stk.), har dog antenneforstærker ved indgang af signal.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af MigSelv
Pixelering kan opstå ved svagt signal, dårligt skærmet kabler o.lign, men burde så også gøre det ved HD signaler. Analoge signaler må være fra kabeludbyder, og uanset udbyder, giver de normalt et dårligt/dårligere billede. Er du sikker på, at det ikke blot er "uskarpt", ved de analoge sd signaler?
Den sidste beskrivelse ( ej pixeleringen ) lyder som om, at IFC ( intelligent frame creation ) er slået til.
Af Perli
hej og tak for svaret

Ja - er ret sikker på det er pixelering, ses typisk ved tænder og øjnene som i et kort sekund nærmest er store firkanter. (stadig kun på det analoge signal)
Det hjalp på teksten at slå intelligent frame fra - tak for rådet

Jeg vil prøve at købe et bedre kabel, og så må jeg sende konen op på loftet og skrue lidt på antenneforstærkeren. Den har så vidt jeg husker 2 knapper - er der en forklaring på hvad den ene gør kontra den anden, eller er det bare at prøve sig frem?
De kanaler som står dårligst er TV2 sport og National Geographic, ligger de mon i det samme frekvensområde?