Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen.
Dette er mit første indlæg, og jeg er på ingen måde expert på nogle af områderne herinde.

Jeg skal til at erhverve mig Panasonic 42" G30Y, og jeg vil gerne afspille mine computerfiler på TV'et. Jeg har ladet mig fortælle at man kan tilslutte en ekstern harddisk med alle mine filer på, og afspille dem direkte fra tv'et.

er der overhovedet nogen grund til at anskaffe mig en medieafspiller, når mit behov primært er film og serier af varierende kvalitet?

På forhånd tak.
Af DavidHimself
Køb 46"eren i stedet - den koster den samme ;)

Mht til afspilning - husk at det kan være begrænsninger mht til filtyper den kan afspille! MEN du skal primært købe en medieafspiller for bekvemmeligheden. Du skal aldrig have HDD'en ud af TV'et for at sætte den i en PC for at sætte den tilbage i TV'et (hvis det var sådan du ville køre det) :)
Af SoerenBussen
Okay :)

Mange tak for begge råd.

jeg prøver at undersøge markedet og mine behov.
Af Wikiwin
Må jeg lige køre videre på denne tråd?

Jeg har lige modtaget mit GT30Y (holy **** det er flot kvali!)

Jeg kan kun finde en guide til USB-optagelse, men ikke noget angående USB-afspilning. Jeg har en 2TB WD harddisk, som er formateret til min Macbook. TV'et kunne se der var koblet en USB-endhed til, men den da jeg forsøgte at gå ind på den skrev den "ingen enhed tilkoblet".

Er der et guide et sted, eller har i nogle få pointers man lige skal være opmærksom på?

Tror det eller DLNA vil være den nemmeste løsning for mig, for min Macbook har minidisplayport (ergo ingen lyd, da den er fra før 2010)
Af ThomasT1976
Drop det indbyggede og køb en god boks i stedet. Wd Tv Live, Boxee box eller ATV2 (og jailbreak den). Så bliver du glad!
Af ErikUkendt
Wikiwin skrev:Må jeg lige køre videre på denne tråd?

Jeg har lige modtaget mit GT30Y (holy **** det er flot kvali!)

Jeg kan kun finde en guide til USB-optagelse, men ikke noget angående USB-afspilning. Jeg har en 2TB WD harddisk, som er formateret til min Macbook. TV'et kunne se der var koblet en USB-endhed til, men den da jeg forsøgte at gå ind på den skrev den "ingen enhed tilkoblet".
Du kan kun afspille optagelser, der er optaget med en harddisk, der er formateret af tv'et selv.

Harddisken kan altså ikke flyttes mellem PC/Mac og tv'et.
Af Wikiwin
Ergo kan jeg kun se ting jeg har optaget med TV'et? Det var trist :/
Af zmol
Hej
Jeg har også en G30 og der er to ting jeg kan fortælle.
Harddiskoptagelse er let - køb en lille LaCie 500 eller 1000gb disk uden ekstra strøkforsyning, og montér den med velcro bag på fjernsynet. Så er der styr på optagelserne.

Mht afspilning af video fra USB, så er et min erfaring fra forrige års modeller, at der er ingen formater, der, direkte fra en USB-stick, kan afspilles uden problemer. Jeg ved ikke med G30 og fx en netværksharddisk. Er det anerledes? Den skulle i hvert fald understøtte MKV og AVI, men spørgsmålet er, hvordan det ser ud i praksis
Af lordt_nelson
Hej
Jeg har lige fået G30
Og nej den vil ikke afspille AVI filer som er optaget på Nikon D90 til stor ærgelse.

Jeg overvejer selv en anden løsning - men er selv lidt på bar bund.

Jeg gider ikke noget pis - det skal bare æde alle formater.