Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, jeg ved godt at de to monitors ikke er lige store, men det er ikke det vigtigste for mig. Det vigtige er hvilken skærm der er "bedst".

Er der nogen med erfaringer der kan give en sammenligning?

/David
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bedst i hvilken forstand? Der forskel på om du skal bruge den som bådanker eller om den skal bruges til at spille computerspil på :)

Der er to forskellige panelteknologier der er brugt i skærmene, hhv. S-PVA og S-IPS - det kan du læse mere om i vores sektion om panelteknologier på forsiden.

215TW er kendt for at have et ret højt inputlag, dvs. den tid der går fra du eksempelvis bevæger musen på bordet, til skærmen viser bevægelsen. Vi snakker i størrelsesordenen 50 ms forsinkelse.

Personligt ville jeg vælge 2007WFP uanset hvilket formål der var tale om (måske vil 215TW være en smule bedre som bådanker, men det er nok irrelevant).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mit umiddelbare bud ville også være Dells model, med mindre du har nogle meget specifikke krav til skærmen. Dells skærm er jo specielt attraktiv når den er på tilbud.

Samsungs 215TW leverer dog også en fin ydelse.
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
Okay, men dels kan jeg læse rundt omkring at mange testere specifikt ikke har problemer med input lag på 215TW, så måske er problemet blevet løst, og dels kan jeg læse rundt omkring at de nyere versioner af 2007WFP har et andet (og dårligere) panel end det S-IPS panel Dell brugte oprindeligt. Jeg har også læst at nogen oplever SDE (screen door effect) på 2007WFP.

Det er jo altid svært at finde hovede og hale i alle de reviews og kommentarer der er på nettet, og det er det også her.

Jeg tror at jeg nu er endnu mere i tvivl end før, men jeg kan da godt høre at I to eksperter hælder til 2007WFP :)

Kan I sige noget mere som kan hjælpe mig lidt? :)

/David
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo starte med at læse de utallige tråde vi har herinde om netop 2007WFP skærmen. 215TW har ikke fået ændret sit inputlag, men det kan du ligeledes læse mere om ved at søge i forum.
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
yakken skrev:Du kan jo starte med at læse de utallige tråde vi har herinde om netop 2007WFP skærmen. 215TW har ikke fået ændret sit inputlag, men det kan du ligeledes læse mere om ved at søge i forum.
Det lover jeg at gøre, (og jeg har også skimmet lidt), men så vidt jeg kan se er det stadig tilfældet at jeg meget vel kan risikiere IKKE at få en 2007WFP med S-IPS-panel hvis jeg bestiller en. Og det er jo ikke spor fedt. Det er muligt at 215TW har sine egne problemer, men så snakker vi efter mening vel om en helt tredie skærm. For så vidt jeg kan læse rundt omkring er ikke-S-IPS-versionen af 2007WFP ikke nogen fed skærm...

Har I et tredie bud?

/David
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad os nu lige slappe lidt af først.
1. Der er ingen rapporter om andet end S-IPS paneler i 2007WFP i DK.
2. Hvis du ikke får et S-IPS panel, så får du et S-PVA. Hvem tror du der laver S-PVA? Og når du har gættet det: Hvilket panel tror du så der sidder i 215TW?
hint: Brug vores panelsøgning på forsiden hvis du går kold...

Dvs. i bedste tilfælde får du en skærm med det panel du forventer og i værste tilfælde får du en skærm med et S-PVA panel, som du jo egentlig også havde tænkt dig i første omgang. Hvad er problemet så?
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
Jeg er programmør, så det er vigtigt for mig at tekst er let-læseligt på trods af skærmens høje opløsning, uden at jeg behøver at bruge et større font (og derved miste noget af det smarte ved en stor skærm: screen real-estate).

Kan denne information hjælpe i mit valg? Er der andre skærme jeg bør være opmærksom på?

/David
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vil 21" nok være at foretrække. Pitchen er trods alt en lille smule større og det lyder som om du vil have glæde af det.
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
Okay, men kan du nævne nogle alternativer til 215TW så? Nogen der ikke har problemer med input lag :)

Gerne i forskellige pris- og kvalitetslejer.

/David
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
Måske skal jeg bare købe to billige 19" skærme og sætte ved siden af hinanden i stedet :D

/David