Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oh nej
JEg har lige sat mit nye G30 op og sat en USB HD til. Her har jeg nogle fotos og nogle vidieo i AVi

De er optaget på Nikon D90.

Den siger at fil format ikke understøttes. Mangler man at gøre noget før den vil af avi ?
Af bleed_blue
Nu skal jeg ikke gøre mig for klog på Panasonic TV, men de nye smart TV lider i nogen grad af manglende understøttelse af diverse film formater. Gætter på at det også er sagen her. Så du skal nok ud i en konvertering af dine film, hvis du altså orker det.

Panasonic må have en liste over understøttede formater.
Brugeravatar
Af MigSelv
I følge manual side 95, understøttes avi. filer.
Af lordt_nelson
@ MigSelv

Det er lige præcis det jeg ikke fatter.. Er det ikke noget med at der findes forkellige AVI.

Jeg fandt det her på nettet på

Movie mode captures progressive format video at 24fps in a choice of three resolutions: 320x216, 640x424 and a high definition 1280x720 mode. Video is stored in the Motion JPEG AVI format with mono audio.

Så det må være en komprimeret AVI format eller noget i den stil...

Det er bare noget rigtig skidt da alle min private optagelser er i dette format
Af donoester
AVI er et containerformat, mens MJPEG er det egentlige codec. Nikon D90 var vist et af de første kameraer der understøttede MJPEG. Der er noget med den også kan optage OpenDML-kompatible AVI-filer (AVI 2.0), hvilket bl.a. indebærer, at filstørrelsen ikke længere er begrænset til 2GB pr. film - om de to "container-versioner" er direkte kompatible ved jeg ikke. Et program som MediaInfo - http://mediainfo.sourceforge.net/en - vil nok kunne identificere filerne mere præcist - også hvis der er noget galt med selve filen. :)

Jeg er ikke sikker på G30 nødvendigvis understøtter AVI 2.0.
Af lordt_nelson
Det blev jeg sgu meget kloger af. Hentede programmet men jeg ved ikke helt hvad jeg bruge infoen til.

Jeg må vil bare ud og finde en box som æder alle formater.