Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har netop hjulpet min nabo med at installere kanaler på hendes nye LG 26LK330n.
Signalet er fra den lokale antenneforening og leveres af Stofa. TV'et finder fint kanalerne, men når jeg endelig får TV'et indstillet til at kunne sortere kanalerne (så vidt jeg husker må "land" ikke være Danmark og LCN skal slås fra), så går der 1-2 minutter, og så glemmer TV'et simpelthen sorteringen og hopper tilbage til rækkefølgen, hvor de blev læst ind.

Det, der helt konkret sker er at ved indlæsningen bliver kanal 1 = Zaptor infokanal. Når man så sorterer og lægger DR1 på kanal 1 så virker det fint i noget tid, og man kan så gå videre i sorteringen. Hvis man afslutter sorteringen og trykker 1 på fjernbetjeningen, så står der kortvarigt DR1 på TV'et, men dette ændres så tilbage til Zaptor infokanal efter kort tid, og al den sortering man måtte have foretaget er gået tabt.

Jeg har prøvet følgende:

- Ændret "land"-indstillingen (jeg kan vælge mellem DK, Sverige, Norge og Finland). Nogle af landene tillader sortering, mens andre ikke gør. Når jeg endelig kan sortere, så opstår fejlen bare hver gang.
- Nulstillet til fabriksindstillingen.
- Slå LCN til/fra

Jeg har selv et LG SL8500 derhjemme, som aldrig har lavet nævnte problemer.

Er der nogen, der kender til problemet og måske endda har en løsning?