Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Emilwagner
hej jeg har for nyeligt købt sådan en skærm i 64 tommer
skærmen har et super billede, designet er også super.

problemet er bare at skærmen buzzer meget. !:( jeg kan høre det fra 4 meters afstand, selvom der er lav lyd på skærmen cirka 8-10 . har fået den byttet 1 gang med en skærm der også larmede. Info care har været ude og lytte på den og de siger den er inde for specifikationerne

larmer jeres plasma lige så meget??
og kan i leve med det??

hilsen Emil
Brugeravatar
Af edinger
Buzz på plasmaskærme er jo ikke et nyt fænomen.

Tjek evt. denne PS8005-tråd, hvor emnet vendes. Blandt andet her:

aaj skrev:
reneaalborg skrev: Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre mere ang buzzing på dette tv i forhold til sidste års model - jeg forstår ud fra det jeg har læst herinde at det stadig svinger fra den ene udgave af TV´et til den anden... Kan det virkelig passe at Samsung stadig sender TV ud hvor det svinger så meget?
Jeg havde selv et 7705 som drev mig til vanvid med summen i 3-4 måneder, og blev ombyttet via Samsung Service og derefter videresolgt fordi jeg ikke turde tage chancen med et nyt eksempel.
Jeg vil meget gerne høre mere fra evt Rasmus, men også meget gerne fra I andre brugere derude der har et 64" Samsung i stuen lige nu - I jeres mening er I så følsomme overfor buzz, og har I tidligere haft erfaringer/problemer med buzz, og oplever det ikke med dette nye TV?

Dette Tv har klart den bedste ratio af kvalitet til pris, og var ovenud tilfreds med billedkvaliteten (minus 3D crosstalk) sidste år, men den ekstreme buzz på 3 meters afstand var en rigtig killer... Jeg overvejer dette TV grundet pris/kvali/størrelse, men er bange for at tage et hjem, for jer er ret sikker på min goodwill hos Samsung Service er opbrugt efter sidste TV.

Jeg har netop modtaget dette tv, og de umiddelbart første indtryk er:

- Jesuzzz! 64" er stort...
- Flotteste billede jeg længe har set!
- Plasma-skærme buzzer stadig.

Opfattelsen af støj er jo meget individuel, og det er muligt at jeg er overfølsom på dette område.
Til sammenligning synes jeg også at mit Beovision 8-40 (LCD) larmer, selvom om lcd-støj er mere tålelig.
Jeg blev en smule overrasket over at plasma-skærme stadig buzzer så meget. Det er bl.a årsagen til at jeg ikke har haft plasma-skærm siden 2005.

Jeg er ikke helt sikker på om det er buzzing der generer mig, eller om det er det faktum at buzzing varierer i forhold til lysintensiteten i billedet. Variationen i buzzing henleder mine tanker på billig sekunda-elektronik, og det er der jo bestemt ikke tale om ved dette produkt!

For at svare på dit spørgsmål, så synes jeg umiddelbart at det "larmer"... men ikke så meget, at det flotte billede ikke skal have en chance mere ;)
Af JonesDK
Jeg har samme skærm, bare i 51". Jeg har absolut ingen problemer med buzzing. Kan heller ikke hører noget når jeg står med hovedet helt omme bag tv'et.
Ved ikke om jeg blot har været heldig med mit eller..
Af lars101
Nogle er åbenbart heldige. Jeg har 51" modellen og den kan jeg hører fra 5 meter afstand når der ikke er lyd på.
Af lars101
Nogle er åbenbart heldige. Jeg har 51" modellen og den kan jeg hører fra 5 meter afstand når der ikke er lyd på.
Af Kolvig
Jeg er selv tidligere indehaver af 63" 7705 model. Og den erfaring jeg fik, ved at købe dette TV, er helt klart at holde sig væk fra Samsung plasma.
Prisen på disse plasma'er er meget besnærende og jeg kan sagtens forstå at pris kontra ydelse frister mange.

Men Samsung har helt uhørte normer, for hvor meget deres TV må larme. Og dem der er heldige for at kunne fortryde deres køb, er kun fordi at firmaet som er hyret til prestige servicen forbarmer sig over den eventuelle køber.

For mit eget vedkommende fik jeg besøg af en regel rytter fra Prestige service og han kunne hurtigt konstatere at mit TV ikke buzzede mere end hvad Samsung tillod. Og tro mig det buzzede rigtig meget - jeg mener det er 30 eller 40db det må buzze og det er helt uacceptabelt at Samsung kan finde på at lave sådanne normer for deres service.

Heldigvis for mig, havde jeg købt hos en forhandler, der vil have tilfredse kunder og han annullerede så mit køb og jeg kunne komme af med det med skindet på næsen...... Det var iøvrigt Licotronic, som jeg virkelig synes fortjener stor ros for måden at håndtere denne sag.

Men kort og godt. Der vil aldrig komme et buzze frit plasma TV på markedet. Og slet ikke fra Samsung....... Langt størstedelen vil buzze, så man ikke kan holde det ud, hvis man har en normal hørelse. Dette grundet at der skal leveres ret store spændinger fra TV'ets trafo til plasma penelet og i og med at TV bliver tyndere og tyndere, jo mindre vil der være til rådighed. for at isolere støjen.

Så med mindre man ikke er bange for få ret store frustrationer. SÅ HOLD JER LANGT VÆK FRA SAMSUNG PLASMA
Af kskruger
Jeg er på mit 3 Samsung plasma (42Q97HD, 50B850, 51D8005) og ingen af dem har jeg haft buzz problemer med. Så jeg kan godt anbefale Samsung plasma tv.
Af Tsunami85
Jeg får leveret 64" plasmaen i eftermiddag. Er meget spændt / nervøs for at høre om den buzzer. Eller måske rettere, hvor meget den buzzer. Man læser jo vidt forskellige ting omkring det emne her, så det virker simpelthen bare som et lotteri. Bare i denne tråd er der to meget forskellige oplevelser.

Jeg håber bare ikke jeg har trukket et nittelod. Fortsættelse følger.
Af pekr
Jeg har haft 64'eren siden maj og den siger ikke en lyd. Til gengæld har jeg haft problemer med sat-receiveren og "shifting black levels" Det sidste er blevet lidt bedre efter seneste firmware. Men det er squ træls at have betalt mange penge for en skærm og så er der ting, der bare ikke er i orden.
Af Tsunami85
pekr skrev:Jeg har haft 64'eren siden maj og den siger ikke en lyd. Til gengæld har jeg haft problemer med sat-receiveren og "shifting black levels" Det sidste er blevet lidt bedre efter seneste firmware. Men det er squ træls at have betalt mange penge for en skærm og så er der ting, der bare ikke er i orden.
Dejligt at læse - det bringer lidt mere ro i sindet inden de kommer med min skærm om forhåbentlig ikke så længe!

Vedr. brightness pops, se disse tråde...

Debatten om issuet: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1328762

Løsningen på issuet: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1389562

HUSK at det er 100% på eget ansvar at forsøge sig med zoyd's løsning. Der er dog mange, som har fået løst deres problem ved hjælp af den vejledning.
Af pekr
Så er det opdateret. Så må jeg se om det er forsvundet når jeg sætter en film på.

Venligst
Peter
Af Tsunami85
pekr skrev:Så er det opdateret. Så må jeg se om det er forsvundet når jeg sætter en film på.

Venligst
Peter
Gav dit TV dig beskeden "Optimization" da du installerede opdateringen?

Venter i spænding på om det har givet dig positive resultater!
Af pekr
Den sagde kun " upgrading" det tog et par min. og tv'et genstartede.

Jeg så noget fra min HTPC i går. Umiddelbart har det ikke hjulpet. Ser stadig pops ind imellem. Måske det er blevet lidt bedre, men det er som om nogen scener er lysere end andre. Det må ske ved sceneskift, da jeg ikke bemærker pops.

Jeg har kun problemet ved 60hz, når jeg ser 24 & 50hz så oplever jeg dem ikke.
Af Emilwagner
Hej igen

det er da helt vildt der kan være så meget forskel på skærmene.

kan ikke rigtig beslutte mig for om jeg kan leve med buzz på en skærm til 18000 kr :s

Hvilken skærm ville i mene kunne være et alternativ til denne skærm??
hvis jeg kan levere den tilbage til forhandleren