Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

For et par måneder siden købte jeg en ny skærm, ikke noget fancy og den virkede som godt nok.

For lidt over en måned siden opdagede jeg så at jeg havde ghosting effekt på min monitor, da når jeg bevægede musen hurtigt kunne jeg se et mindre tydeligt billed af den i baggrunden.

Derefter begyndte jeg så at kigge efter det og fandt ud af at min monitor faktisk ghostede en hel del også i spil, så jeg tænkte jeg måtte få mig en ny.

Nu har jeg så været igennem 4 forskellige monitors, som af en eller anden grunden ghoster lige meget. Jeg har også på mange forskellige HDMI og dvi kabler, men intet har hjulpet.

Alt er opdateret på selve pcen og der står ikke noget tæt på skærmen der kunne afgive noget magnetisk, så efter at have prøvet så mange monitors og forskellige kabler, så begynder jeg at undre mig over om det er grafikkortet?

Det skal siges at alle 4 ghoster utrolig meget, hvis jeg bevæger mig hurtig fra side til side i Skyrim kan jeg se 1/4 af personen som et svagere billed.

Det skal også lige siges at alle de forskellige skærme er billig skærme 1200-1600kr, men de burde da ikke alle ghoste lige meget.

Kan det være grafikkortet, som ellers ingen problemer har med at trække noget eller er jeg bare utrolig uheldig?

Edit: prøvede også en af dem på en vens PC og der ghostede den også, dog kan jeg ikke sige om den ghostede lige så meget.

Takker mange gange.
Af PhDream
Er det en hemmelighed hvilken monitor, der er tale om? :)
Af DudeV
Nej bestemt ikke.

Den jeg bruger nu er en Acer P236H ellers er der:

Phillips E-line 273E3LH og en Samsung 23SA350 jeg kan desværre ikke huske den sidste.

Jeg er godt klare over det bestemt ikke er super skærme og måske lidt ghosting er normalt, men det kan da ikke passe at alle sammen er lige påvirket, medmindre det er noget hardware der gøre det.

Som sagt kan jeg se hele musen i sløret billed bag i den rigtig hvis jeg flytter den ok hurtigt over skærmen. Det er faktisk kun helt hvidt og 100% sort hvor det er svært at se.
Af Tommy K
Har du prøvet at slå shadow fra i Skyrim?

Er det generelt "kun" Skyrim du har problemer i?

Har du opdateret driver for din skærm hhv. grafikkort?
Af PhDream
Havde et lignende problem med en bærbar, hvor der hele tiden var et dobbeltbillede. Fik det aldrig løst, men har mistanke om, at det var pga. interferens i kabinettet.

Nu har du ikke en bærbar, men dit problem kunne sagtens skyldes forstyrrelser pga. strøm/dårlig afskærmning af komponenter.
Af DudeV
Nej det sker i alle spil også på skrivebordet. Ja alt er opdateret.

Alt er ellers kvalitets hardware der sidder i min PC.

Takker dog mange gange. Jeg vil ikke tro jeg finder en løsning på det før det første hvor jeg køber en ny og rigtig gaming skærm en af dem flatpanels har testet.

Derefter må jeg så prøve mig frem.
Af Tommy K
Nogle nævner at en opgradering fra 1.1 til ver 1.3 kunne være anledningen til problemet. Er du også først løbet ind i det efter en "opgradering"?

Nedenstående er planket fra

http://forums.nvidia.com/index.php?show ... 250&st=500

I have the same monitor, and I'm having the same issues. I've tried the "fix" of reducing the contrast to 55, but it doesn't help. I'm getting so much ghosting/crosstalk in Skyrim I can't hardly handle it. Pretty disappointed since I just spent 700 on this monitor (pretty much for Skyrim and BF3). I'm also getting some pretty bad fps drops, which is frustrating, being that I have two 3gb 580s in SLI, and a i5 overclocked to 4.5 ghz. I'm going to reinstall Skyrim and see if the FPS drops are still present without any modding at all. I have a sneaking suspicion it was the 1.3 patch that is causing this.

Does anyone have any other fixes for ghosting and framerate drops? Also, is there a way to revert back to Skyrim 1.1?

Lader i øvrigt til at være en heftig maskine du har gang i :-)
Af DudeV
Hvis det bare var skyrim der gjorde det, så var det jo bare sådan, men nu har jeg altså problemet i alle spil.

Jo det skal også siges jeg har ingen problemer med lag i nogle spil heller ikke skyrim.

Min PC er som ikke heftig det er en core i7 920 med 8gig ram og et GTX 570.
Af Tommy K
Sorry - my bad! Det generelle element havde jeg "overset" - så kunne det meget vel være at skærmen er anledningen.
Af Grnkjr0
Du kan downloade FRAPS demo og optage 30 sekunder af denne "ghosting" - måske det kan hjælpe på en tydeliggørelse af dit problem. Upload videoen til Youtube og spørg om hjælp på andre fora tillige.

Du er sikker på det ikke er en "sløret" mus du har? ;;)

Poul

http://www.fraps.com/download.php
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... hvis man bruger FRAPS, så optager du jo kun det som grafikkortet producerer og ikke det skærmen viser. Det kan være fint nok til at se om fejlen ligger før skærmen, men det kan ikke bruges til at vise noget som skærmen er skyld i.
Af DudeV
Nu prøvede jeg lige fraps og jeg kan tydeligvis se mit ghosting problem på den video den har optaget.

Betyder det at det er noget i PC'en der gøre det?
Af PhDream
Kan vi se videoen? Det ville hjælpe med at få sat "billede" på problemet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu kigger du vel ikke efterfølgende på videoen på samme skærm som du har problemet på, vel?