Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik_bj
Heey flatpanels ;)

Jeg står med et stort problem og tænkte at der evt. var nogen af jer der har stået i samme situation, og derved havde nogle gode ideer/råd :)

Jeg har for nylig købt et 46" Sony tv og senere Sonys E280 hjemmebio system med 5.1 surround..
I vores lejlighed har vi dog det problem at "tvbordet" er et skab/kommode der er 86 cm høj..
(kvinder...)
Der er dog et hvis indretningsproblem da tv'et skal stå imellem 2 døre, hvor der fra dørkarm til dørkarm er 148 cm..
Samtidig er jeg lidt i tvivl om hvorledes højtalerne skal hænges på bagvæggen eller de skal på sidevæggen? Nogle der ved noget der?

Vi har overvejet at købe dette tvbord:
http://www.tvbord.dk/shop/tv-bord-lulu-lv-846p.html
Men det er også bare mange penge for et møbel man kun har set på 2-3 billeder :)
Nogle der har dette bord, eller kender nogen som kender nogen der har erfaringer med det? ;)

Plantegning:
[img]http://forum.recordere.dk/uploads/36321/plantegning.png[/img]

3D-view (hurtigt skitse)
[img]http://forum.recordere.dk/uploads/36321/image.jpg[/img]

Håber der er nogen der lige vil tage sig tid til at hjælpe mig :)
Af Henrik_bj
Tak for rådene :)
Umiddelbart synes vi ikke der er noget der er 'noget ved' i de butikker :/ Desværre..

Nogle flere forslag? :)
Og nogle der ved noget om højtaleplacering? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville have foreslået Montana, men hvis 3000 er for dyrt, så er det nok Idemøbler, IKEA og Ilva du skal kigge hos.

Højden af TVet bør være sådan at midten af skærmen ca. er i øjenhøjde. Pas på med at stille det for højt - det vil gøre ondt i nakken i det lange løb.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du insisterer på at betale ågerpris, kan du jo overveje Bolias 'Cell'-bænk (link)

Billede
Af Henrik_bj
Torben Rasmussen skrev:Jeg ville have foreslået Montana, men hvis 3000 er for dyrt, så er det nok Idemøbler, IKEA og Ilva du skal kigge hos.

Højden af TVet bør være sådan at midten af skærmen ca. er i øjenhøjde. Pas på med at stille det for højt - det vil gøre ondt i nakken i det lange løb.
Ja netop! Jeg er også ved at være træt af at sidde i sofaen og kigge opad for at se tv..
Men 3000 ,- er vel meget normalt for møbler, der ikke er IKEA-kvali, eller hvad?
Af Henrik_bj
edinger skrev:Hvis du insisterer på at betale ågerpris, kan du jo overveje Bolias 'Cell'-bænk (link)

Billede
Jeg insisterer skam overhovedet ikke på at betale ågerpris.. :) Havde IKEA nogle møbler jeg (og ikke mindst kæresten) syntes der passede ind, så var de skam også købt for længe siden! :)
Brugeravatar
Af edinger
Beklager, at jeg var lidt kort for hovedet. Det var ikke passende.

Jeg bliver bare så træt af den der standardreaktion, som mange stadig har over for IKEA og som bygger på en opfattelse af inferiør kvalitet, som (måske) holdt stik for tyve år siden – hvis ikke den ligefrem udspringer af snobberi.

Her er et par sider, hvor du kan finde inspiration:

• MinHembio.com (link)

• StyleRoom.se (link)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Henrik_bj skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg ville have foreslået Montana, men hvis 3000 er for dyrt, så er det nok Idemøbler, IKEA og Ilva du skal kigge hos.

Ja netop! Jeg er også ved at være træt af at sidde i sofaen og kigge opad for at se tv..
Men 3000 ,- er vel meget normalt for møbler, der ikke er IKEA-kvali, eller hvad?
Sorry, men nej for 3000 kr, så kan du ikke forvente dig andet. Spånplader laves desuden også dyrere andre steder - IKEA er trods alt verdens største producent af spånplade, så deres pris er faktisk lavere end konkurrentens. Mht. kvaliteten, så er den nok den samme som fra andre producenter - designermøbler holder ikke nødvendigvis bedre.

Da jeg sidst fik et tilbud på et Montana-setup formet som et TV-møbel (2 stk. 12*6 moduler med låger og indretning) lå prisen på 7500 kr efter jeg havde fået rabat.
Af Camel
I stedet for et traditionelt TV møbel som et TV bord, kunne du jo vælge en TV-stander.

Personligt synes jeg, at de i mange tilfælde er flottere, da det giver luft under TV'et, ligesom hvis du valgte et traditionelt vægbeslag til din fladskærm.

Fordelen ved en TV-stander er, at du kan sætte en DVD-hylde direkte på standeren, så du kan have din DVD-afspiller, set-top-box mv.

Hvis du gerne vil slippe for selve foden, der jo naturligvis er på en TV-stander, kan du kigge på et vægbeslag, der sidder på en aluskinne (bemærk at vægbeslag på aluskinne kan få både med og uden mulighed for at trække det ud fra væggen - jeg har linket til et beslag, der kan trækkes ud). Aluskinnen monteres direkte på væggen - og det ser super cool ud, da dine kabler skjules i skinnen. Der kan også monteres en DVD-hylde på skinnen, som der kan på TV-standeren.

Håber det kan bruges ...