Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KK2000
Hej,

Jeg har et Pana 50VT20 som jeg snart har haft i et år.

For det meste er jeg meget tilfreds med tv'et, men når jeg ser sport får jeg ofte lyst til at kyle det ud af vinduet... Og det komiske er at jeg primært valgte plasma på grund af at det bliver fremhævet som bedre til sport end LCD/LED...

Det er som om at tv'et ikke kan håndtere hurtige panoreringer. Det ser fx meget ringe ud, når billedet følger bolden og man ser på stillestående objekter som fx midterlinjen på en fodboldbane - her laver tv'et skygger på begge sider af midterlinjen. Det samme ses ved ansigter, når billedet flytter sig hurtigt - det ser virkelig skidt ud!

At slå Intelligent Frame Creation (IFC) til i menuen hjælper på panoreringer, men så ser alle bevægelser meget kunstige ud. Derudover giver det nogle andre irriterende effekter, når objekter bevæger sig billedet - det er som om baggrunden lige bag det bevægende objekt bliver sløret...

At slå IFC til eller fra er som at vælge imellem pest eller kolera... Jeg har opdateret til seneste firmware, hvilket ingen forskel gjorde.

Er der noget jeg kan gøre, som forbedrer billedekvaliteten??

PS. Dem der har svaret på recordere.dk behøver ikke skrive det samme igen her :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Havde du ikke fået svaret på recordere? 20-serien havde problemer med håndtering af 50 Hz materiale, hvilket brugeren Bantam herinde vist også havde påvist (prøv at søge på brugernavnet - han skrev vist om sine målinger herinde, eller på recordere.dk)
Af KK2000
Tjo, den med 50hz fik jeg også på recordere. Men der var en der anbefalede mig at skrive herinde. Tænkte at der måske var nogle som kendte en brugbar work-around...

Alternativt må jeg sælge det og finde et nyt tv...
Af PhDream
Der er ingen work-around. Andre af Panasonics plasma har også haft problemet, bl.a. X10 og X20. Jeg skrev sammen med Bantam omkring problemet og løsningen var at købe nyt tv.
Af Lng
Er der nogen ide om de problemer er blevet løst i Panasonics 30 serie?