Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af otf
Hej

Jeg er simpelthen blevet den glade ejer af et philips 46 8606T, men kan ikke rigtig finde nogle steder, hvor der står, hvordan man kan kalibrere tv'et.
Håber der nogle der kan hjælpe mig!

MVH

Oliver
Brugeravatar
Af edinger
Du kan forsøge dig med indstillingerne fra DigitalVersus.com's anmeldelse (link).
Af otf
[quote="edinger"]Du kan forsøge dig med indstillingerne fra DigitalVersus.com's anmeldelse ([url=http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html]link[/url]).[/quote]

Tusind tak. De små justeringer hjalp faktisk en del. Kan se jeg skrev indlægget i det forkerte forum, hvilket jeg beklager.

Men igen tusind tak
Af Billy76
Hvad synes du ellers om tv'et? Jeg har bestilt nøjagtigt samme model, som skulle komme på fredag. O_O
Af otf
[quote="Billy76"]Hvad synes du ellers om tv'et? Jeg har bestilt nøjagtigt samme model, som skulle komme på fredag. O_O[/quote]

Jeg synes det et super fedt tv. Kommer godt nok fra en 21 tommer prosonic kasseskærm, men har dog undersøgt sagen utrolig længe, så det ikke tilfældigt valget faldt på dette.

Har haft det oppe i en dag, og indtil videre kan jeg da kun sige, at jeg er super glad for jeg købte dette! Super flot design rigtig flot billede, ingen clouding så vidt jeg kan se. Så jeg kan da kun anbefale det! Så du kan godt glæde dig til du får det
Af Billy76
otf skrev:
Billy76 skrev:Hvad synes du ellers om tv'et? Jeg har bestilt nøjagtigt samme model, som skulle komme på fredag. O_O
Jeg synes det et super fedt tv. Kommer godt nok fra en 21 tommer prosonic kasseskærm, men har dog undersøgt sagen utrolig længe, så det ikke tilfældigt valget faldt på dette.

Har haft det oppe i en dag, og indtil videre kan jeg da kun sige, at jeg er super glad for jeg købte dette! Super flot design rigtig flot billede, ingen clouding så vidt jeg kan se. Så jeg kan da kun anbefale det! Så du kan godt glæde dig til du får det
Det er godt at høre - tak skal du ha' ;) . Jeg har også kigget på tv i lang tid, og jeg har læst et utal af anmeldelser. I starten var jeg ikke interesseret i Philips, selvom vi har været meget tilfredse med vores gamle Philips 42" 7621D, men jeg mente ikke, at Philips ikke kunne være med på billedkvaliteten længere. Efter mange tv-kig med egne øjne, mener jeg nu, at jo - det kan de sgu! Men det bliver ret afgørende, om vi får et eksemplar med meget lidt (eller ingen) clouding/blacklight bleeding eller ej.

Vi ser meget frem til modtage det :) .
Af Billy76
(dobbeltpost)
Senest rettet af Billy76 07 feb 2012, 00:41, rettet i alt 1 gang.
Af otf
Billy76 skrev:
otf skrev:
Billy76 skrev:Hvad synes du ellers om tv'et? Jeg har bestilt nøjagtigt samme model, som skulle komme på fredag. O_O

Det er godt at høre - tak skal du ha' ;) . Jeg har også kigget på tv i lang tid, og jeg har læst et utal af anmeldelser. I starten var jeg ikke interesseret i Philips, selvom vi har været meget tilfredse med vores gamle Philips 42" 7621D, men jeg mente ikke, at Philips ikke kunne være med på billedkvaliteten længere. Efter mange tv-kig med egne øjne, mener jeg nu, at jo - det kan de sgu! Men det bliver ret afgørende, om vi får et eksemplar med meget lidt (eller ingen) clouding/blacklight bleeding eller ej.

Vi ser meget frem til modtage det :) .
Har lige lavet en ny tråd, da jeg her til aften har opleveret lidt clouding på skærmen :S dog ved jeg ikke om det noget der betyder noget. Hvis det er kan jeg sende et billede af det på mail.

Det bare når jeg ser den test på digitalversus(link længere oppe) er der jo ingen clouding
Brugeravatar
Af edinger
otf skrev:Har lige lavet en ny tråd, da jeg her til aften har opleveret lidt clouding på skærmen :S dog ved jeg ikke om det noget der betyder noget. Hvis det er kan jeg sende et billede af det på mail.

Det bare når jeg ser den test på digitalversus(link længere oppe) er der jo ingen clouding
Clouding er netop mest/kun synligt i et rum med dæmpet lys (læs: om aftenen). Det er derfor ikke spor overraskende, at det først var, da dagen gik på hæld, at du blev opmærksom på 'problemet'.

Og så synes jeg i øvrigt, at de modsiger sig selv i omtalte test fra DigitalVersus.com.

De siger ganske rigtig, at deres testeksemplar ikke døjede med ujævnt lys – "we're pleased to announce that the PFL8606H doesn't suffer from any clouding" – men tilkendegiver samtidig, at skærmen havde "a few traces of light leaking onto darker areas of the screen".

8606'eren er sidebelyst, og clouding er derfor en del af pakken, så at sige. Måden at imødegå det på er ved at have en lampe tændt på tv-bænken ved siden af eller bagved skærmen.

Det er også mere behageligt for øjnene, når al lyset ikke er slukket.
Af otf
edinger skrev:
otf skrev:Har lige lavet en ny tråd, da jeg her til aften har opleveret lidt clouding på skærmen :S dog ved jeg ikke om det noget der betyder noget. Hvis det er kan jeg sende et billede af det på mail.

Clouding er netop mest/kun synligt i et rum med dæmpet lys (læs: om aftenen). Det er derfor ikke spor overraskende, at det først var, da dagen gik på hæld, at du blev opmærksom på 'problemet'.

Og så synes jeg i øvrigt, at de modsiger sig selv i omtalte test fra DigitalVersus.com.

De siger ganske rigtig, at deres testeksemplar ikke døjede med ujævnt lys – "we're pleased to announce that the PFL8606H doesn't suffer from any clouding" – men tilkendegiver samtidig, at skærmen havde "a few traces of light leaking onto darker areas of the screen".

8606'eren er sidebelyst, og clouding er derfor en del af pakken, så at sige. Måden at imødegå det på er ved at have en lampe tændt på tv-bænken ved siden af eller bagved skærmen.

Det er også mere behageligt for øjnene, når al lyset ikke er slukket.
Ja det ved jeg godt. Dog kan jeg jo se på billedet de har at der ikke er nogen clouding. Og jeg tænker også mere på, om det jeg har på min skærm er "underordnet". Jeg kunne ikke sende dig et billede af det og du lige gad give din vurdering af det, så vil jeg være meget taknemmelig
Brugeravatar
Af edinger
Sende mig et billede? Ej, dertil er jeg vist ikke ekspert nok :)

Desuden bør det jo være ligegyldigt, hvad jeg eller andre mener.

Det er kun DIG, der kan vurdere, om DU synes, det ligger inden for det acceptable.

Jeg kan endvidere godt blive i tvivl om, hvorvidt det er et "rigtigt" billede, de har vist på DigitalVersus.com's hjemmeside. Det ligner mere et (teoretisk) eksempel til illustration. Men jeg ved det ikke.

Hvis det bliver ved med at genere dig, kunne du jo overveje at levere skærmen tilbage og forsøge dig med en LED-bagbelyst model med local dimming (hvor glorier dog er en del af pakken).

[img]http://img1.lesnumeriques.com/produits/ ... ouding.jpg[/img]

Kilde: http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html
Af otf
edinger skrev:Sende mig et billede? Ej, dertil er jeg vist ikke ekspert nok :)

Desuden bør det jo være ligegyldigt, hvad jeg eller andre mener.

Det er kun DIG, der kan vurdere, om DU synes, det ligger inden for det acceptable.

Jeg kan endvidere godt blive i tvivl om, hvorvidt det er et "rigtigt" billede, de har vist på DigitalVersus.com's hjemmeside. Det ligner mere et (teoretisk) eksempel til illustration. Men jeg ved det ikke.

Hvis det bliver ved med at genere dig, kunne du jo overveje at levere skærmen tilbage og forsøge dig med en LED-bagbelyst model med local dimming (hvor glorier dog er en del af pakken).

[img]http://img1.lesnumeriques.com/produits/ ... ouding.jpg[/img]

Kilde: http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html
Altså det ikke noget jeg lagt mærke til før, jeg lige lavede en kanalskift i mærke, men ja kan godt følge din point med at det noget jeg selv må vudere.
Er de skærme du nævner ikke væsentlig dyrere med den form for baggrunds belysning?
Brugeravatar
Af edinger
Nu ved jeg ikke, hvad du har givet for din 8606'er. Men jo, modellerne med full-array backlight og local dimming ligger i den dyre(ste) ende af skalaen.

Sony HX920 og LG LW980 er eksempler på modeller med denne teknologi, ligesom Philips' topmodel, PFL9706, vistnok også er det.
Af otf
edinger skrev:Nu ved jeg ikke, hvad du har givet for din 8606'er. Men jo, modellerne med full-array backlight og local dimming ligger i den dyre(ste) ende af skalaen.

Sony HX920 og LG LW980 er eksempler på modeller med denne teknologi, ligesom Philips' topmodel, PFL9706, vistnok også er det.
Ja det +6000 kr hvert fald. Tror måske jeg panikkede over det i går aftes da jeg så det, for har ellers ikke lagt mærke til det. Som jeg forstår dig, kan det muligvis være det bliver bedre hvis jeg får et nyt, men det kan også gå den anden vej eller være det samme.

Jeg er hvert fald blevet det klogere og jeg takker mange gange for hjælpen