Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nordjydenniller
Hej alle på Flatpanels,

Jeg er for nylig blevet den glade ejer af et Panasonic VT30 50" TV. Super TV men jeg har store problemer med det nye anlæg jeg købte samtidig. En Pioneer VSX-921.

Hvor fejlen ligger ved jeg ikke men jeg kan ikke få lyden fra TV ud i højtalerne. Når TV tændes tænder anlæg også men uden lyd. Hvis jeg hører radio er der lyd i samtlige højtalere.

Jeg har siden jeg fik anlægget i dec. haft problemerne og når jeg endelig får lyd igennem så kan der gå en rum tid og så falder den ud igen. Jeg har forsøgt 2 forskellige HDMI kabler og når jeg endelig har fået lyd igennem har jeg ikke kunne finde ud af hvordan det er sket.

Jeg har haft forstærker til rep. da jeg var sikker på at det var den som var fejlen men har fortsat problemer. (De skiftede dog en del dimser i den)

Er der nogen her på flatpanels som har en Pioneer VSX921 forstærker som kan hjælpe ? Eller har en idé til om hvor fejlen ligger? Jeg er ved at tro at det kan være TV'et

Jeg håber at høre fra jer.

/Niels
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis der skal lyd ud fra tv via HDMI, skal det HDMI stik på tv bruges der er med ARC. Dette er på tv HDMI 2, på receiveren skal kablet også tilsluttes en ARC kompatibel HDMI indgang.
Læs fra side 111 i manual til tv, her kan være lidt nyttige tips.
Af Nordjydenniller
Tak for hjælpen.. Jeg er som det nok kommer til at fremstå meget "grøn" på dette område.

Men det virker og der er lyd!

Tak for hjælpen.

/Niels
Brugeravatar
Af MigSelv
Lyder godt, og velbekomme.