Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Må et plasma-tv bankes helt tæt op til væggen eller skal der være ventilation og luft til blæsere? Går ud fra at LED kan komme helt tæt på, hvis jeg finder et der har sidevendte stik?

Tak :-)
Af Lng
Jeg har forhørt mig i mit lokale Panasonic center om det samme. Jeg har en kammerat der har købt et LG plasma tv, og i manualen stod der at det skulle have minimum 5 centimeters afstand til en væg.

Men som sagt forhørte jeg mig i mit lokale Panasonic center (jeg er tæt på at købe GT30Y) og han sagde der ikke var nogen begrænsninger.

Det er hvad jeg har fået at vide, men jeg er dog ikke ekspert på området...
Af jacster
Det lyder godt.
Jeg er på jagt efter samme tv som dig. Venter bare på at det rammer 6K for 46" - så slår jeg til. Så må jeg bare håbe at det kommer derned før der er udsolgt :-)
Af Lng
Held og lykke med jagten så! - Men prøv lige at forhøre dig et ekstra sted eller to. Det skader vel aldrig med fleres råd. Tror dog ikke selv det har den store betydning. Det ville da ikke give mening at bruge energi på at lave dem så tynde, for at de så skulle stå langt fra væggen... ;)
Af Lng
Det skal dog lige siges at jeg ikke tror at et 100% slim vægbeslag ikke er skadeligt. Der sidder jo blæsere bagpå. Men jeg er sikker på at der findes en god mellemvej. Giv endelig lyd hvis du finder ud af noget!