Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af magdk
Nogen der har dette tv og kan skrive om det?
Overvejer at købe det i hifiklubben.
Skal bruges til at se bold på tv og spille ps3.
Af Skærmtrolden
Jeg har set på denne model, og observerede at hurtige bevægelser virkede meget sløret. Synes det var ret slemt på en flod med fossende vand - det blev helt udvisket. Angiveligt skulle det bare være et spørgsmål om at slå nogle af "billedforbedringstingene" fra. Bl.a. noget af det her 100/200 Hz teknologi. Jeg havde dog ikke lejlighed til at prøve det af, for da jeg kom igen, var der ikke noget antenne signal pga. ombygning... Så tag det med et gran salt, og se hvad du selv synes, og prøv det evt.... Men du skal nok ikke forvente at Klubben hjælper her, da jeg spurte til det, var de ikke så hjælpsomme ;)

Afhængig af om betragtningsvinkler er relevant for dig... er det noget du skal være obs på. Jeg har brug for rimelig gode betragtningsvinkler, og synes ikke Toshibaen er god nok i denne disciplin.

Personligt er jeg ikke så vild med fjernbetjeningen, den ser umiddebart smart ud, men ligge ikke så godt i hånden. Designet og byggekvaliteten synes jeg er flot, men efter min opfattelse får man også lov at betale for det, liggesom for Jacob Jensen navnet.

Ifølge flere tests fra seriøse sites, har den lidt problemer med den røde farve. Foreslår du læser testene, der er links til dem i en anden tråd her på FP, hvor modelnavnet indgår i overskriften, så den skulle være let at finde...

Der er selvfølgelig mange parametre som indgår i vurderingen. Det her var bare dem, som jeg ikke var så vild med - men derfor kan det jo sagtens være at det passer til dig alligevel, det perfekte TV findes ikke, og hver enkelt må afveje hvilke fordele og ulemper man lægger vægt på.

Hvis du køber det, er det måske værd at overveje at bruge HiFi Klubbens netshop - her har de bedre returret, end i gadebutikken.