Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobJ
Så har jeg været en tur i fona og der havde de et PS51D555 plasma tv og jeg skal da lige love for at det fangede mig. Der var eurosport 2 HD med skiskydning og synes det var et rigtigt flot billede der var på.

Nu har jeg kigget rundt og kan se at tv'et har 3d. Det er aldrig noget jeg kommer til at bruge, men så er spørgsmålet om d535 er det samme tv, blot uden 3d, eller er d555 af bedre kvalitet? d555 stod til 7000kr., hvilket jeg synes er lige en tand over budget, men hvis det er det der skal til, så smider jeg de sidste penge oveni.

Kæresten synes dog at det var for stort med 51 tommer (kvinder...). Har kigget lidt rundt på nettet og her på siden og kan ikke rigtigt finde en helt klart svar på hvor stort et tv skal være. Jeg har ca. 2.5m fra sofaen til væggen hvor tvet skal hænge, vil I mene at 51 tommer er for voldsomt?

Lige et helt andet spørgsmål vdr. 3d, jeg så en optaget fodboldkamp med 3d briller på og jeg synes altså at spillerne ligner papfigurer der er sat ind. Der er slet ikke samme dybde ved de enkelte spillere, kun i selve billedet. Er det generelt for 3d eller var det bare en dårlig optagelse tror I?
Af JacobJ
Ingen der kan hjælpe mig med forskellen på D535 og D555'eren ud over 3d?
Af PhDream
JacobJ skrev:Ingen der kan hjælpe mig med forskellen på D535 og D555'eren ud over 3d?
Det har jeg skrevet om i flere tråde. Du kan finde dem ved at bruge søgefunktionen.
Af JacobJ
Så har jeg søgt efter dine udtalelser omkring forskellene på de to modeller. Du skriver det er to forskellige paneler og at 555eren er mere lysstærk og har en hurtigere fosfor. Hvad vil det betyde? Nu hvor jeg er ligeglad med 3d, er det da værd at give 2000kr. mere for 555eren?

Som jeg har læst rundt omkring så er 550 og 555eren ca. samme tv, bare med andet software. Jeg kan se at fleggaard har 550eren til 6500kr. Vil jeg kunne opgradere firmwaren på den, så den har dansk menu?
Af J.H.
PHDream har listet forskellene mellem 535 og 555, så det vil jeg undlade.

Du synes prisen er lige lovlig høj (7000)

Du (I) sidder 2,5 meter fra skærmen.

Kæresten synes 51 er for stort.

Du vil (naturligvis) gerne have dansk menu.

Du vil gerne have et godt billede når du ser fodbold (og andet)

Valget er let og allerede foreslået.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632207
Af JacobJ
Som du lister det op, så opfylder G30eren du linker til egentligt alle betingelser, men problemet er, at jeg ikke har set billedet på sådan en i levende live, det har jeg tilgengæld med 555eren. Men hvis I alle mener at det klart er et bedre tv end 555eren, så er der vel ikke så meget mere at sige til det..
Af maskus
JacobJ skrev:Som du lister det op, så opfylder G30eren du linker til egentligt alle betingelser, men problemet er, at jeg ikke har set billedet på sådan en i levende live, det har jeg tilgengæld med 555eren. Men hvis I alle mener at det klart er et bedre tv end 555eren, så er der vel ikke så meget mere at sige til det..
For 500 kr mere får du 50" G30 - og kæresten kan ikke se forskel på 46 eller 50" så lang tid hendes opfattelse er, at det er 46" :D

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=640469

Du kan se tv'et i Hifiklubben.
Af J.H.
maskus skrev:
JacobJ skrev:Som du lister det op, så opfylder G30eren du linker til egentligt alle betingelser, men problemet er, at jeg ikke har set billedet på sådan en i levende live, det har jeg tilgengæld med 555eren. Men hvis I alle mener at det klart er et bedre tv end 555eren, så er der vel ikke så meget mere at sige til det..
For 500 kr mere får du 50" G30 - og kæresten kan ikke se forskel på 46 eller 50" så lang tid hendes opfattelse er, at det er 46" :D

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=640469

Du kan se tv'et i Hifiklubben.
Nu har hun jo så set et 51" og dømt det for stort ...og så meget mindre er et 50" ikke ;-) og de 7000 var i overkanten...så derfor. At det så er ret meget skærm man får for pengene i en 50" G30 kan vi hurtigt blive enige om.

Anyway, med 2,5 meters afstand ville jeg personligt vælge mindre end 50" men det er en subjektiv vurdering.

Ud og se en G30 live. Jeg har set begge skærme JacobJ og det er en G30 der står i stuen her.