Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MY2200
Jeg står nu over for at skulle købe mit første fladskærmstv.

Ved at læse diverse guides, er jeg kommet frem til at jeg skal have et LED tv, idet min stue er meget lys. Og så skal TVet være 32" grundet min stues størrelse. Det sidste er ikke rigtig til diskussion.

Jeg ved allerede nu, at jeg ikke lægger den store vægt på TVets internet egenskaber. I stedet planlægger jeg at få fingrene i en jailbreadked Apple TV2, eller bare slutte min macbook pro til TVet når jeg vil se film (som ofte vil være mkv filer, HD rip og div X).

Jeg har set anbefalingen af Sonys KDL-32EX720, men er også faldet over Samsungs UE32D6505.

Der er godt 1000 krs forskel, men newbie som jeg er, synes jeg at Samsungs er pænere. Men hvad med billedkvaliteten?

Og findes der nogle lignende samsungmodeller, med samme skærmegenskaber som er lidt billigere?

Hvad ville I proffer vælge?

Venlige hilsner

Martin
Af Lightyear
Hvor meget haster det? De nye 2012 modeller er lige rundt om hjørnet...
Af MY2200
tak for det hurtige svar.

Det haster rimelig meget, idet lyden på mit gamle B&O MX4000 er stået af, så som sådan har jeg egentlig ikke noget TV lige nu.
Af MY2200
Anyone??

Skulle gerne have købt det i dag :-)
Af Karizma
Hvor langt kommer du til at sidde fra tv'et?
Har tjekket priserne på de 2 tv du overvejer, og synes de er for dyre for et 32".
Når du nu siger at det er dit første fladskærms tv så tænk på at tv'et kommer længere ind mod væggen, så synes godt du kan overveje et 40" istedet. For priserne er næsten ens om du vælger 32" eller 40".
Jeg synes et fladskærmstv i 32" virker mindre i skærmstørrelse i forhold til 32" crt.
Og man får mere glæde af sit tv hvis man kommer lidt højere op i størelse.
Mange vil måske være uenige, men det er min mening :)
Og til sidst vil jeg anbefale dig at vælge dette tv, som nok er bedst til prisen:
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Sony/ ... Elektronik

Der står godt nok at det er midlertidig udsolgt, men ring til varehuset. De har lige reklameret med det tilbud i aftes i tv. Er ret sikker på de har flere tilbage i de forskellige varehuse...
Held og lykke med valget af dit kommende tv...
Af MY2200
Endnu engang tak for svar

Jeg er ret sikker mht. størrelsen. Sagen er at TVet ikke skal op at hænge på væggen som sådan, men i stedet placeres i et hjørne. Dette er det eneste sted det kan stå i hjørnestuen i min lejlighed. Og tro mig, jeg ville meget gerne have et større, men så ville det gå ud over dørkarme og vindues-paneler.

Endvidere kommer jeg fra et 21" billedrørs B&O

Er der nogle der ved hvornår 2012 modellerne kommer i handlen?

Og hvis I nu skulle vælge mellem de to modeller, hvad ville I så vælge

Tak for hjælpen
Af pipper
Jeg ved ikke hvornår Samsung kommer med de nye modeller, men Sony kommer Marts/April
Af MY2200
Efter endnu flere overvejelse, har jeg fulgt rådet om en større skærm og er kommet frem til Sony KDL-32EX720, som kan fås for 4700 kr. hos Pixmania.

Lige inden jeg lægger min bestilling, vil jeg lige høre jer, om der er nogle andre kandidater i samme prisklasse som jeg har overset?

Mvh

Martin
Af Skærmtrolden
Du kan sandsynligvis finde et billedrørs TV i Den Blå til nærmest ingen penge - det kunne købe dig list ekstra tid, til 2012 modellerne kommer... Bare en tanke :)
Brugeravatar
Af edinger
MY2200 skrev:Lige inden jeg lægger min bestilling, vil jeg lige høre jer, om der er nogle andre kandidater i samme prisklasse som jeg har overset?
Jamen, det er der da. EX720 er dog en fin skærm. Så hold du bare fast i den.

Baseret på brugererfaringer og input, bl.a. her på siden, ville jeg dog nok vælge en dansk leverandør fremfor Pixmania.com
Af byte
Gå i et Sony center, de kan næsten helt sikkert matche prisen. Det har jeg nemlig oplevet :-)
Af MY2200
Det har du sørme ret i. Kontaktede lige butikken i fields, og kunne få det for 4999

Tak for tippet.

Andre 5000 krs. modeller

Det skal lige siges at jeg har en meget lys stue, og kabeltv (ikke internetbaseret) fra Dansk Bredbånd