Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg står i den kedeligt situation, at min fjernsyn er gået i stykker. Det har været en tur forbi forsikringen, hvor der er blevet kigget på det og det kan ikke laves.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilket fjernsyn som matcher mit og om det virkelig kan passe det er det som de siger.

Syntes bare ikke at det kan passe det er jo 9000 serie hvilket et topmodel serien og det de henviser til er et fra 7000 serien - 42PFL7676.

Håber i kan hjælpe mig derude..

På forhånd tak.
Maric skrev:Hej,

Jeg står i den kedeligt situation, at min fjernsyn er gået i stykker. Det har været en tur forbi forsikringen, hvor der er blevet kigget på det og det kan ikke laves.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilket fjernsyn som matcher mit og om det virkelig kan passe det er det som de siger.

Syntes bare ikke at det kan passe det er jo 9000 serie hvilket et topmodel serien og det de henviser til er et fra 7000 serien - 42PFL7676.

Håber i kan hjælpe mig derude..

På forhånd tak.
Nu er jeg også ejer af et Philips i 9000 serien og ville da blive enormt skuffet, hvis de tilbød mig et i 7000 serien, godt nok er det en ældere 9000 serie fjernsyn du har, som sikkert svarer til 7000/8000 serien i dag, dog med undtagelsen af Ambilight, mener der var Ambilight 3 på 9732D.

Jeg var selv i samme situation, mit 37PFL9731D gik kold med den kendte persienne panel fejl. De tilbød mig et nyt i 8000 serien, men takkede nej tak. Jeg lagde meget vægt på at en forringelse af Ambilight var noget jeg ikke kunne leve med. 9731D havde Ambilight 3 og det andet de tilbød, kan ikke huske modellen havde kun Ambilight 2.

Jeg spurgte hvad prisforskellen på 42PFL9703H og 42PFL9704H og det i 8000 serien var, og da den kun var 3.000 kroner for 9703H kontra 6500 for 9704H sprang jeg på 9703H og gik fra 37" til 42".

Det har jeg ikke fortrudt. Det skal lige siges at fjernsyn var købt gennem Philips direkte og ikke via en forhandler.

Jeg syntes du skal høre om alternativer samt eventuelt hvad en "opgradering" koster. Du må meget gerne poste hvad der sker i din sag :-)
Af Maric
Super input - Det er netop også en panel fejl som har ramt mig :(

Jeg har meldt tilbage til forsikringen netop omkring mit ambilight, at jeg kommer til at mangle en del på det. Da netop 9732d kører med ambilight 3, hvor det de tilbyder kører med ambilight 2.

hvis du i dag skal ud og have ambilight 3 skal du ud og have fat i et 46PFL9706T/12 som stadig er en 9000 serie.

Ærligt så elsker jeg virkelig mit ambilight, syntes det er en genial opfindelse, det gør det behageligt for øjnene at se TV samt det er en fed effekt når man ser film. Så hvorfor undvære det? :)

Jeg går spændt og venter på, hvad de siger, for jeg går simpelthen ikke med til at de vil gå ned i 7000 serie. De må kunne oppe sig lidt.

Jeg skal nok opdatere indlægget med sagsforløbet.
Af jones31
Maric skrev:Super input - Det er netop også en panel fejl som har ramt mig :(

Jeg har meldt tilbage til forsikringen netop omkring mit ambilight, at jeg kommer til at mangle en del på det. Da netop 9732d kører med ambilight 3, hvor det de tilbyder kører med ambilight 2.

hvis du i dag skal ud og have ambilight 3 skal du ud og have fat i et 46PFL9706T/12 som stadig er en 9000 serie.

Ærligt så elsker jeg virkelig mit ambilight, syntes det er en genial opfindelse, det gør det behageligt for øjnene at se TV samt det er en fed effekt når man ser film. Så hvorfor undvære det? :)

Jeg går spændt og venter på, hvad de siger, for jeg går simpelthen ikke med til at de vil gå ned i 7000 serie. De må kunne oppe sig lidt.

Jeg skal nok opdatere indlægget med sagsforløbet.

Tror ikke du for 9706t som erstatning for den, er et virkelig topklasse fjernsyn :-) Billed kvaliteten fra 7 serien vil også svare billed mæssigt til den skærm du har og den har også ambilight bare kun i siderne.
Men kan du få dem til og give dig 9706t så meget heldig :-)
Af Hr Lund
Er i går blevet den lykkelige ejer af 46PFL9706 og kan kun anbefale at du går efter det. Den står til 15575 hos Elgiganten.

Mit første indtryk er virkelig MEGET positivt.
Af Maric
jones31: Jeg sigter ikke efter et 9706, da jeg ved det ikke er muligt at få. Jeg ønsker at de måske går en serie op til 8000 serien. i kompensation af ambilighten - det må vel være fair nok.

Hr Lund: Jeg har godt kigget på 46PFL9706T - Hold k*ft det er lækkert, godt billede, men er dog også faldet over disse 3 andre:

1:Samsung D8005 - i enten 55" eller 46" - Her kan jeg godt li' at man dårligt kan se kanten omkring fjernsynet samt der er et godt billed.

2:Panasonic TX-P50GT30Y - 50" - Designet er ikke det kønneste, men det jeg har set i Fona, er der også knald godt billede på.

Har hørt folk snakke om at det er noget af det bedste pt?! ved jeg om det er korrekt.

3: Et fra Sony, hvor jeg ikke kan huske modellen(Det jages). Lidt irriterende faktisk.

Men der var også et pæn godt billed og designet er ok flot.

Hvis der er nogen som har input til disse fjernsyn må i meget gerne kaste dem ind.

TAK! O_O
Af Mysen
Det er rigtig gode modeller, du foreslår, men du får svært ved at få taxater til at acceptere dem. Dit gamle tv har nok en meget sammenligenlig billedkvalitet med et Philips i 7-serien, og den er altså ikke så god som de modeller, du nævner. Når en 7-serie så alligevel kan føles lidt urimeligt, er det netop fordi, det er et mellemklasse tv, der skal erstatte et topklasse tv. Hvis der skal være nogen rimelighed i, at du skal have en opgradering i billedkvalitet, så gælder det om at fokusere på de ting, der var eksklusivt ved den gamle model, f.eks ambilight 3. Det ville nok være svært at få en ny Philips 9-serie, men et kompromis ville, som du selv er inde på, være et Philips i 8-serien.
Af Maric
Forsikringen giver mig ikke et nyt fjernsyn som så. De tager prisen ud fra den model som de mener passer til mit tv i dag.
Pengemæssigt mister jeg penge lige meget, hvilket fjernsyn de vælger under 9000 serien, hvilket også er fair nok taget i betragtning af alder og som tiden nu er med udviklingen af fjernsyn.

Jeg kommer til at få nogen penge fra forsikringen og derved skal jeg så ud og købe et nyt.

Så jeg holder fast i at jeg vil op og have prisen fra et 8000 serie.

Men er i stor tvivl om, hvilket jeg skal købe ;;)

Jeg har søgt lidt herinde, men jeg kan ikke finde nogen sammenligninger mellem Samsungs D8005 og Philips 9706 samt Panasonic P50GT30Y.

Kunne godt bruge lidt hjælp til at vælge, hvis der lige sidder en ekspert derude.

men vil ikke under 46" det helt sikkert :) :p
Af Mysen
Hvis du vil have nogle sammenligninger kræver det lidt arbejde, hvis du skal undgå alt for mange subjektive "jeg er glad/ikke glad for mit tv". Dem kan du naturligvis også søge, hvis du vil have brugerinput, men lad være med at basere dit valg udelukkende på det ;)
Du kan se, hvad de primære forskelle på LCD og Plasma er i artiklen herom, og her kan du fokusere på kompetencer og mangler ved de to forskellige måder at gengive et billede på. Artiklen er her

Herefter kan du læse tests af GT30 og D8005 (både plasma og LED), og så kan der måske komme nogle nye spørgsmål frem. Se dem iøvrigt live også, for designet kan virke anderledes i virkeligheden end på et billede på nettet.
Der er endnu ikke en test af Philips 9706, men det er nok mest tale om et opgraderet 9705, der som mest bemærkelsesværdige ændring har fået et meget anti-reflektivt filter, der tillader højere lysstyrke uden at sorniveau lider af det.
Af Maric
Jeg har været inde og kigge på begge modeller. Man må sige at der er et billed på dem begge.

Man kan godt se forskelle på LED og PLASMA når man står og kigger på dem.

Man ligger hurtigt mærke til at PLASMA er noget mørkere i det end LED er. Nu er fjernsynene ikke kaliberet, bare taget out of the box.

Men ved kalibrering kan man vel også opnå de mørke farver på LED.

Jeg syntes at det er et svært valgt. Jeg har altid været vant til LCD, og det har jeg altid været tilfreds med. Det eneste er respons tiden på LCD som jeg har været lidt efter. Det har dog ændret sig på de nye LED.

Skal man prøve noget nyt eller holde sig til det man er vant til. Det er det helt store spørgsmål.!
:s
Af Snurrerundtlyd
Jeg har et par gange fået stjålet en cykel og begge gange er jeg gået med kvitteringen i hånden ned til cykelhandleren hvor jeg købte cyklen for at få ham til at lave et prisoverslag over hvad en tilsvarende ny cykel koster i dag, så jeg ved hvilken genanskaffelsesværdi jeg skal angive til forsikringsselskabet. Det er nemlig underordnet hvad man i sin tid betalte for cyklen og om man købte den på tilbud eller ej, det kommer udelukkende an på hvad en tilsvarende ny cykel koster i dag.

Cykelhandleren har ingen interesse i at foreslå en billigere/ringere model. Omvendt er han heller ikke interesseret i at lave prisoverslag over en bedre model, hvis han vil undgå at medvirke til forsikrings-svindel. Men der er intet der hindrer ham i at lave overslag over en tilsvarende model der ikke pt. er på tilbud, seneree kan du så i stedet købe en anden model som er på tilbud.

Prisoverslaget er begge gange blevet stemplet og underskrevet af cykelhandleren, som dokumentation over for forsikringsselskabet, hvis de skulle stille spørgsmål ved genanskaffelsesværdien jeg har angivet til forsikringselskabet. De har dog aldrig stillet spørgsmål ved dette i mit tilfælde, men hvis de skulle gøre det havde jeg dokumentationen klar.

Dette er standard procedure for cykelhandlere der udfører prisoverslag til brug i forsikrings-sager hver eneste uge. Det samme må gældemed TV, så tag kvitteringen i hånden og gå ned til en TV-forhandler og bed ham om at lave et prisoverslag over en tilsvarende ny model, som du kan bruge som dokumentation over for forsikringselskabet.

Hvis det er en købsforsikring som du har tegnet igennem en TV-forhandler dadu købte TVet, så kan der dog være en interessekonflikt, da de muligvis modtager en form for returkommission af deres forsikringsselskab ved at foreslå en billigere model. I det tilfælde vil jeg gå til en uvildig komkurrende TV-forhandler og få ham til at lave et prisoverslag, hvis du ikke er tilfreds med det forslag som den oprindelige forhandler kommer op med.
Af Maric
Så har det hele afsluttet hos forsikringen og jeg fik min vejle. Glad for at jeg havde ambilight 3 i mit Tv.

Det hjalp virkelig at ligge vægt på det fordi, at det kun finde i 9000 serien.

Konklusionen var at de gik med til at give mig prisen for et 9000 serie.

Så er en glad mand og nu ejer af et Samsung 55UED8005.

Hvorfor et Samsung UED8005 - Design mæssig syntes jeg at det var pæneste og vild med den tynde ramme rundt om. Jeg tænkte også, at det vel er på tide at prøve noget nyt efter 7 år som lykkelig philips ejer uden at klage på noget tidspunkt.

Jeg har haft fjernsynet oppe og køre i 2 dage. Første dag gik med at lave indstillinger så billedet blev perfekt og anden dagen gik med at finde TV2 HD. Den var der åbenbart ikke når man bare lavede en auto søgning på TV'et. Men Det fikset.

Alt i alt er jeg meget glad for jeres inputs og jeres hjælp.
Af Ham_Der_Hansen
Maric skrev:Så har det hele afsluttet hos forsikringen og jeg fik min vejle. Glad for at jeg havde ambilight 3 i mit Tv.

Det hjalp virkelig at ligge vægt på det fordi, at det kun finde i 9000 serien.

Konklusionen var at de gik med til at give mig prisen for et 9000 serie.

Så er en glad mand og nu ejer af et Samsung 55UED8005.

Hvorfor et Samsung UED8005 - Design mæssig syntes jeg at det var pæneste og vild med den tynde ramme rundt om. Jeg tænkte også, at det vel er på tide at prøve noget nyt efter 7 år som lykkelig philips ejer uden at klage på noget tidspunkt.

Jeg har haft fjernsynet oppe og køre i 2 dage. Første dag gik med at lave indstillinger så billedet blev perfekt og anden dagen gik med at finde TV2 HD. Den var der åbenbart ikke når man bare lavede en auto søgning på TV'et. Men Det fikset.

Alt i alt er jeg meget glad for jeres inputs og jeres hjælp.
Godt at høre, er du så tilfreds med Samsung og hvordan går det med at undvære Ambilight?