Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude.

Jeg har i et langt stykke tid været på udkig efter en fladskærm, da jeg har et skrammel stående.

Det skal siges at jeg ikk har noget som helst forstand på TV, og de forskellige udtryk og specifikationer.

Jeg har været i gang i flere måneder og hver eneste gang jeg finder en der ser nogenlunde ud, finder jeg en grund eller nogen dårlige anbefalinger osv, til at det ikk skal være den.

Jeg er på udkig efter en fladskærm med en så god billedkvalitet som muligt, og har fået af vide at HZ spiller ind der. Derudover er jeg også blevet anbefaled Samsung skulle være det bedste, man kan få for pengene.
Det skal så siges jeg var nede i Elgiganten og snuse lidt og der sagde ekspidenten at Samsung mest går op i design af skærmen og det ikke er det der er svaret, hvis man søger god billede-kvalitet. Han sagde Sharp og Sony var svaret.

Jeg kunne jo godt gå hen og spørge mere end til de forskellige ting dernede men eftersom jeg som sagt ingen forstand på det har, er jeg nervøs for at de udnytter det, og bilder mig hvad som helst ind for at sælge.

Men som sagt, er god billede-kvalitet det jeg søger, og størrelsen skal helst være hverken mere eller mindre end 40", og prisen må helst ikke overstigge 6000,-.

Håber på nogen fantastiske svar efersom jeg er ved at blive sindsyg, af den jungle det er, når man intet ved om det.

Tak.
Chrade
Chrade skrev:Jeg har været i gang i flere måneder og hver eneste gang jeg finder en der ser nogenlunde ud, finder jeg en grund eller nogen dårlige anbefalinger osv, til at det ikk skal være den.
Der vil altid være pros and cons.

Øvelsen består i at afveje fordele og ulemper og finde ud af, hvad der vejer tungest for en.

Og dét er det desværre kun dig selv, der kan afgøre.

Men hvis du tager udgangspunkt i listen med købsanbefalinger (link), er du da kommet et godt stykke.
Af J.H.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632218

Tvivler på du finder bedre billede til prisen. Du finder også dette på listen over anbefalede skærme herinde og det er ikke uden grund.
Der er alle gængse tunere i, god menu, udemærket lyd (af en fladskærm at være), 4 HDMI indgange og masser af andre tilslutningsmuligheder, det håndterer stort set alle formater og bliver efter kalibrerings-anvisningerne herinde aldeles fantastisk.

Så må du leve med de ekstra 2 tommer! :D
Af Chrade
Jeg ved at jeg bliver nødt til at se i øjnene at der er cons ved næsten alt, men svært at finde ud af hvad jeg skal gå på kompromis med. :)

Glemte at sige, at jeg også af venner og bekendte er anbefaled LED-TV. Noget med pixels, og strømforbrug eller noget :S

Efter ham i butikken nævnte Sony og Sharp har jeg kigget på dette;

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... baep-3d-tv

Er det et dårligt valg ? 200hz, og med PS3! :)
Brugeravatar
Af edinger
Chrade skrev:efter ham i butikken nævnte Sony og Sharp har jeg kigget på dette;

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... baep-3d-tv

Er det et dårligt valg ? 200hz! :p
Det kommer an på, hvad du skal bruge den til, og hvilke parametre du vægter højest.

Men som du nok har set, er skærmen på anbefalingslisten. Så det er jo et godt tegn.
Af Chrade
Synes ikk rigtigt jeg kan se den på listen.. Kan kun se en der hedder EX720, og ikk HX720.. Ved ik hvad forskellen er. ? :S
Af J.H.
Hvilken type antenneforhold har du?

720 er den mest sparsomt udstyrede hvad tunere angår.

Det er bestemt en fin skærm sådan en Sony, i både ex og hx version.

Det råd du har fået fra "venner og bekendte" lyder udfra din formulering ikke til at være videre grundigt :D
Af jones31
Chrade skrev:Synes ikk rigtigt jeg kan se den på listen.. Kan kun se en der hedder EX720, og ikk HX720.. Ved ik hvad forskellen er. ? :S
hx720 er et rigtig godt tv, har et bedre billed end ex72 som jeg synes er alt for mat i billedet.

En mulighed kunne også være 42lv550w fra LG af som levere et godt billed, med smart tv og indbygget dvbt2 og pænt design.
Af Chrade
Jeg bruger kabel for at kunne se TV
Af J.H.
Med kabel er du relativt frit stillet hvad model og tunere angår. På nuværende tidspunkt vil du så kunne nøjes med en model med DVB-C tuner, medmindre du har planer om Boxer-tv.
Derudover er det selvfølgelig altid godt at få så mange tunere som muligt, hvis der er snarlige planer om flytning til hus, eller andre steder med andre antenneforhold.