Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens, jeg står og har kig på at købe mig et Panasonic P42GT30Y, og jeg har et par spørgsmål omkring det.

1) Med hensyn til 3D briller, er man låst til Panasonics briller, eller kan man få andre?

2) Jeg har fundet TVet til ~6000 kr uden briller, er der et godt 3D TV på horisonten i den prisklasse jeg burde vente på i stedet?

3) Jeg kan se der har været lidt snak om buzzing på det, hvad er folks erfaringer med det? Er det en dealbreaker?

4) Generelle erfaringer. Det skal hovedsageligt bruges til gaming (konsol og PC) og så en film en gang i mellem. Er det det rigtige TV at gå efter?

Mange tak på forhånd. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ren gaming - nej. Find et andet.
Af Rainbird
Torben Rasmussen skrev:Ren gaming - nej. Find et andet.
Nogen forslag? Og hvad er det der skal undgås ved GT30'eren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At det er plasma. Til ren gaming bør du gå efter LCD.
Af Rainbird
Er LG LW550W/650W for eksempel at foretrække så?
Brugeravatar
Af edinger
Kig nu på listen med købsanbefalinger, kære ven.

Her har Torben Rasmussen & Co. skåret det ud i pap for dig og alle os andre :)
Af Rainbird
edinger skrev:Kig nu på listen med købsanbefalinger, kære ven.

Her har Torben Rasmussen & Co. skåret det ud i pap for dig og alle os andre :)
Jeg har kigget på listen, hvor GT30'eren netop står. Derfor ville jeg gerne have lidt uddybende info, og derfor undrer det mig også lidt at Torben nu fraråder den, når den netop står som værende god til gaming. ;)
Brugeravatar
Af edinger
Det, plasmaskærme generelt er gode til, er håndtering af hurtige bevægelser. Omvendt er plasmaskærme følsomme over for statiske billeder – fx et speedometer i et bilspil – som risikerer at brænde fast i skærmen enten midlertidigt eller permanent.

- Derfor! ;)
Af Rainbird
edinger skrev:Det, plasmaskærme generelt er gode til, er håndtering af hurtige bevægelser. Omvendt er plasmaskærme følsomme over for statiske billeder – fx et speedometer i et bilspil – som risikerer at brænde fast i skærmen enten midlertidigt eller permanent.

- Derfor! ;)
Er burn-in ikke blevet mere eller mindre fixet efterhånden? Og hvorfor står TVet så på listen over anbefalede gaming TV? :p
Af BrianH
Rainbird skrev:Og hvorfor står TVet så på listen over anbefalede gaming TV? :p
Godt spørgsmål... :)
Brugeravatar
Af edinger
Fordi det kan bruges (1) i moderat omfang; (2) efter indkøringsfasen; (3) og med omtanke – med fremragende resultat.

Er gaming dog en primær funktion, er ulemperne større end fordelene, og der bør vælges en anden teknologi (læs: LCD).
Af Rainbird
edinger skrev:Fordi det kan bruges (1) i moderat omfang; (2) efter indkøringsfasen; (3) og med omtanke – med fremragende resultat.

Er gaming dog en primær funktion, er ulemperne større end fordelene, og der bør vælges en anden teknologi (læs: LCD).
Aha, så giver det mening. Så er det jo meget godt at jeg spørger ind til tingene. ;)

Og i øvrigt tak for hjælpen. :)