Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er ny bruger på sitet, men har fulgt med fra sidelinien længe, så derfor ved jeg også at jeg formentlig kan få hjælp til mit problem herinde.

Jeg har et ældre FulldHD Samsung tv (UE40B6000) og et Samsung Blu Ray Home Theater (HT-C5500).

Mit problem er kort og godt at jeg kan ikke få lyden fra tv-udsendelser til at komme ud af hjemmebiografens højttalere.

Jeg har tilsluttet HDMI out fra hjemmebiografen til en HDMI port i tv'et. Det giver mig mulighed for at se Blu Ray med billede og lyd.

Derudover har jeg tilsluttet HDMI IN 1 i hjemmebiografen med en anden HDMI port i tv'et, hvilket jeg ville tro var nok. Men der er ingen lyd.

Jeg har prøvet med source på både tv og hjemmebiograf på mange forskellige indstillinger, og jeg har været inde i tv'ets instillinger og ændre "højttalere" til eksterne så det burde virke, men gør det bare ikke.

er der nogen der har et godt råd, eller forslag til en løsning, så er I mere end velkomne.
Brugeravatar
Af MigSelv
Dit tv kan ikke sende lyd ud via HDMI, dette kræver v. 1.4 med ARC ( audio return channel ). Dette er mit bedste bud, da din model er omkring et par år gammel.
Af Hallas
Du er nød til at trække et optisk kabel med den opsætning du har. eller anden form for lydkabel.

DU kan ikke trække lyden ud af dit tv via. Hdmi kabel.
Af Kreilo
Det er bare mærkeligt for problemet er opstået efter jeg er gået fra Yousee til Boxer. I den forbindelse har jeg udskiftet yousee's box med et CI kort til tv'et fra Boxer.

Med yousee's box kunne jeg godt få tv lyden ud af blu ray højttalerne. Men den understøtter måske arc så det er derfor!?

Jeg må prøve at få fat i optisk kabel så, og se om det virker. Hvis ikke føler jeg mig godt nok lidt taget ved næsen. Man køber jo et home cinema sæt for at man kan få glæde af lyden, og man får at vide at det hele er så nemt med HDMI.

Nå, men mange tak for svarene. Jeg prøver det af.
Af Kreilo
Så fik jeg fat i et optisk kabel - 40 kr i Lidl denne uge, tak for det. :-) Det fungerer fint nu.

Tak for hurtigt svar herinde.