Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nesager9
Hej.
Kan man på et TV med DBV-T2 tuner og mulighed for optagelse med USB Harddisk,optage en udsendelse mens man ser en anden.
Tilsvarende som man kan på en PVR Harddisk.
Mvh.
Af Skærmtrolden
Det har ikke noget med tuner typen at gøre, men om der er 2 tunere i modellen :)
Af nesager9
Skærmtrolden skrev:Det har ikke noget med tuner typen at gøre, men om der er 2 tunere i modellen :)
Ok.Og det er der vel ikke i ret mange TV?
Af Skærmtrolden
Det ved jeg ikke, jeg er kun lige startet med at lede efter en fladskærm ;) Men jeg kan ihvertfald sige at Toshiba WL863N ikke har det ;)

Nu ved jeg jo ikke hvilke andre krav/ønsker du har, men personligt synes jeg der er mange andre faktorer der spiller ind ved valget af skærm og det er til tider noget komplekst - så jeg vælger at se optagemulighed som en bonus, hvis jeg får mine andre behov dækket - jeg kan trods alt tilkøbe en DVB-T2 optager, men jeg kan ikke tilkøbe gode neutrale farver.
Af lgowner
nesager9 skrev:Hej.
Kan man på et TV med DBV-T2 tuner og mulighed for optagelse med USB Harddisk,optage en udsendelse mens man ser en anden.
Mvh.
med dvb-t2 tuner og CI+ som er det eneste combi pt snart i Danmark, så vil du komme ud for at Boxer styrer hvilke udsendelser som ikke må optages. det nye CI+ standard inkluderer nemlig flere interaktive muligheder set fra udbyderes side.. så det bliver lettere for dem at blokere en optagelse eller slette den.
Af nesager9
lgowner skrev:
nesager9 skrev:Hej.
Mvh.
med dvb-t2 tuner og CI+ som er det eneste combi pt snart i Danmark, så vil du komme ud for at Boxer styrer hvilke udsendelser som ikke må optages. det nye CI+ standard inkluderer nemlig flere interaktive muligheder set fra udbyderes side.. så det bliver lettere for dem at blokere en optagelse eller slette den.
Hej.
Det ender med at udbyderne bestemmer det hele,så man ikke har noget at bruge diverse optage muligheder til :(
Af Mr.DJ
Har for nylig anskaffet min aller første hdd optager fra Humax(en BXR-HD+ link: http://humaxdigital.dk/humax-157/)og den spiller bare! :-)
Anskaffet i forbindelse med mpeg4 overgangen og har optaget i vildskab da der fulgte 14 dages gratis fuld abo. på boxer kanaler med mit tv2 kort. Og havde ingen problemer med "optage spærringer"? Og havde masser af dobbelt optagelser! :-)

Er dog en anelse pebret i pris, men er osse bedre end dem som kommer indbygget i de fleste TV! :-)

Bare en lille indskydelse! ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmtrolden skrev:Det ved jeg ikke, jeg er kun lige startet med at lede efter en fladskærm ;) Men jeg kan ihvertfald sige at Toshiba WL863N ikke har det ;)

Nu ved jeg jo ikke hvilke andre krav/ønsker du har, men personligt synes jeg der er mange andre faktorer der spiller ind ved valget af skærm og det er til tider noget komplekst - så jeg vælger at se optagemulighed som en bonus, hvis jeg får mine andre behov dækket - jeg kan trods alt tilkøbe en DVB-T2 optager, men jeg kan ikke tilkøbe gode neutrale farver.
Der er stort set ingen TV med to ens tunere indbygget.