Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LB
Jeg har købt mig en Boxee box men i lidt i tvivl om, hvordan jeg kommer omkring tilslutning af lyden. Jeg har et LG50PZ250N TV, som er tilsluttet mit hjemmebiosystem med HDMI og optisk lydkabel. Boxee'n er tilsluttet TV'et med HDMI - men mht. lyd har jeg kun 1 optisk indgang i hjemmebiosystemet, så lige nu flytter jeg det optiske kabel fra TV til Boxee'n hver gang jeg skifter mellem dem. Det er selvfølgelig yderst besværligt, så jeg leder efter en anden løsning. Umiddelbart tænkte jeg på bare at overføre lyd fra TV til til hjemmebio med et phonokabel, men den eneste lydudgang, der er på TV'et er den optiske, så den går ikke. En toslink splitter kan jeg heller ikke bruge, da der jo så vil komme signal til hjemmebio'en fra 2 kilder på samme tid. Så har jeg selvfølgelig en tos-link switch som mulighed, men det er helt ærligt lige så besværligt, at skulle over og stille på en kontakt, hver gang jeg skifter lydkilden.

What to do?
Af Boost
Du skriver ikke hvad dit hjemmebiosystem består af.

Men har dit hjemmebiosystem ikke HDMI indgange og en HDMI udgang ?

Jeg har f.eks en Onkyo receiver med HDMI indgange og en HDMI udgang. Sidst nævnte er tilsluttet fjernsynet, og på indgangene har jeg tilsluttet Yousee boks og Popcorn Hour.

Så ryger al lyd til anlægget via HDMI og video ryger videre til fjernsynet.

Så slipper du også for det optiske lydkabel da lyden går gennem HDMI.