Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fordbil7
Hej derude,
I fredags hentede jeg med store forventninger mit nye Samsung 8005 40. Fantastisk billede. MEN hvad er nu det? Ca hvert minut kommer en bølge af pixseleringer ind over trist Nå så let giver jeg ikke op. Jeg får fundet ud af hvordan man installerer 2 parabolskærme og vælger Ard 1 Hd. wow det er sgu godt nok et flot billede. MEN hvad er nu det? Den laver stadigt det samme show ca en gang i minuttet. Er begyndt at antyde over for fruen, at det her kan jeg ikke klare. Gik ind på denne site, og så lange tråde med andre der havde samme problemer, og var mentalt ved at pakke sammen og få pengene tilbage. Men pludseligt lørdag kl 20.15 så jeg lyset, og prøvede at pille Boxer modulet ud, og ja miraklet skete. Nu har der ikke været et eneste udfald siden. Altså er det cam modulet der støjer på en eller anden måde. God anledning til at sige lor... op.

Men så tænker jeg? Hvis jeg skifter til Canal Digital får jeg så samme problemer med det indbyggede Cam modul ?

Mvh Jens
Af bphhm
Jeg har samme problem som du har blot anvender jeg kabel TV fra Canal Digital, men når CA moduler sidder i så har jeg pixellering.

Hvilken tråd er det du har set mange tilsvarende erfaringer i?

Jeg har endda fået byttet mit CA modul hos Canal Digital i den tro at det var der problemet er, men det er samme problem.
Af noxity
I kan lige starte med at se hvad TVet selv siger om jeres signal kvalitet og bit-fejls niveau.

I finder det under Support menuen.
Af bphhm
Ja det er selvfølgelig oplagt og afprøvet.

Mit TV siger på DR HD signalstyrke 95, og signal kvalitet 100. Ingen bitfejl.

Der optræder kun pixelering når CA modul er isat.

Jeg har aflæst nøjagtig de samme værdier med CA modul isat og i situationer hvor der var pixelering i bagrunden.

Problemet er nu meldt til Proshop hvor TV'et er købt.