Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Hvordan er de indbyggede streaming mulighederne sammenlignet med en alm. streamerboks eks. WD TV Live.

Hvis jeg købe et nyt TV med DLNA, kan jeg så droppe min WD TV?
Af Demox
mbm skrev: Hvis jeg købe et nyt TV med DLNA, kan jeg så droppe min WD TV?
Ang DLNA, husk at tjekke det er mindst DLNA version 1.5.

Hvis der skal streames, er det via wired eller wireless?
Hvis wireless er det ikke sikkert du kan streame mkv (som regle store filer).

Nogle fjersyn kan læse forskellige filer bl.a divx, mpeg4, mkv.
Hvad vil du streame og hvordan?
Hører der stream software med som kan installeres på pc, eller skal du browse via fjernsyn til din pc og understøtter TV i såfald filformat?
Af Chaui
På samsung skærme fungere streaming fint. jeg streamer film fra min PC eller min NAS på netværket direkte til mit fjernsyn.

Det skal være på kabel, eller måske med en af de dyrere WIFI routere der er.
Af Dare_Devil
Angående båndbredden:

12 GB på 1½ time ~ 2.5 MB/s ~ 20 MBit

Det burde kunne klares af et godt trådløst netværk (dvs. en nyere mellemklasse eller højere n router).

Angående afspilning på TVet må de andre svare - jeg burger HTPC :)
Af bleze
Streaming til Samsung er noget møg. Den kan ikke finde ud af lyd eller undertekst valg og hvis du har en SRT liggende så er den altid på og kan ikke slås fra.
Der ud over er interface tungt når man har mange film i samme mappe.
Hvis du kommer til at trykke på en forkert knap så stopper filmen uden at spørge dig om du er sikker og så kan du ellers se den forfra.
Generelt synes jeg Samsung's software er noget møg - jeg oplever også tit at TV skal slukkes og tændes fordi den pluslig ikke dekode kanalerne (bruger DVB-S tuner).
Jeg er dog godt tilfreds med billede kvaliteten og sammen med en ekstern box med XBMC spiller det godt. Men indbygget afspiller - nej tak
Af lgowner
bleze skrev:Jeg er dog godt tilfreds med billede kvaliteten og sammen med en ekstern box med XBMC spiller det godt. Men indbygget afspiller - nej tak
+1 (for LG) .
de håndterer DD5.1 lyd, men desværre ikke DTS lyd , så de fleste afspilninger foregår via mediaafspilleren.

dog er jeg stadig glad for SmartTV delen, til streaming af tv kanaler, hvor jeg bruger BBC iPlayeren en del, det fungerer helt ok, og samme for tyske nbbtv kanaler.

så medieafspiller kan ikke følge med 100% , undtaget er, man måske vælger en SmartTV upgrader ;)
Af Demox
lgowner skrev:
bleze skrev:Jeg er dog godt tilfreds med billede kvaliteten og sammen med en ekstern box med XBMC spiller det godt. Men indbygget afspiller - nej tak
+1 (for LG) .
de håndterer DD5.1 lyd, men desværre ikke DTS lyd , så de fleste afspilninger foregår via mediaafspilleren.

dog er jeg stadig glad for SmartTV delen, til streaming af tv kanaler, hvor jeg bruger BBC iPlayeren en del, det fungerer helt ok, og samme for tyske nbbtv kanaler.

så medieafspiller kan ikke følge med 100% , undtaget er, man måske vælger en SmartTV upgrader ;)
Hvilket LG har du?
Af lgowner
Demox skrev:Hvilket LG har du?
47lw550