Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skalle06
Læs her, hvordan du får kortet m.v., hvis du er medlem af forbrugsforeningen.

http://www.forbrugsforeningen.dk/bonus/ ... carry.aspx

Bemærk dette: Rabatten på 20% gælder alle varer undtagen: Alle annoncerede varer samt aviser, bøger, tobak, klippe- og taletidskort, telefoner + tilbehør, mobiltelefoni og forsikringer.

Ved ikke om det skal opfattes som, du ikke slipper for momsen på TV, der er med i deres tilbudsavis.
Senest rettet af Skalle06 25 jan 2012, 15:29, rettet i alt 1 gang.
Af kskruger
noxity skrev:
Skalle06 skrev:Som medlem af Forbrugsforeningen har jeg fået et kundekort. Helt som privatperson.
Ja, enkelte foreninger giver også adgang til Metro. Men som udgangspunkt er det lukket land for private.
Lukket og lukket, man skal bare være ansat i en virkesomhed med CVR nr. for at få et Metrokort. Her op til jul, der fik vil vi alle på mit arbejde et Metrokort incl. 100kr rabat.
Af mbm
Ok ser at det ikke gælder på annoncerede varer.
Af Skalle06
Ja, men hvad betyder det egentligt? Betyder det ikke bare, at man ikke kan få rabatten på allerede nedsatte varer, jf. deres tilbudsavis?
Af mbm
Skalle06 skrev:Ja, men hvad betyder det egentligt? Betyder det ikke bare, at man ikke kan få rabatten på allerede nedsatte varer, jf. deres tilbudsavis?
Jo det betyder vel at du ikke kan spare de 20% på varer i deres tilbudsavis.

Sjovt du nævner spare momsen... er momsen ikke 25% ?
Der gives "kun" 20% rabat
Af tidyole
Har selv kort til Metro, der er stort set ingenting der kan svare sig at købe,
plus de er meget svære at danse med hvis der noget galt med det i køber
Af Skalle06
@mbm

Hæ, hæ. Du skal vist huske tilbage på matematik :-)

100 + 25 % = 125

125 - 20 % = 100
Af jng
Skalle06 skrev:Jeg har netop fået kundekort til Metro, og ved første køb sparer man momsen. Derfor overvejer jeg at købe et nyt TV derude, og har været kort forbi og kigge.

Men synes ikke jeg kendte mange af modellerne. Jeg stødte bl.a. på:

Panasonic TX-P50C3E, pris ?
Samsung UE46D5000, 6.999 kr.
Phillips 46PFL6606H, 3.750 kr.

Nogen der for nylig har prøvet at købe TV i Metro eller evt. kan anbefale nogle af de modeller de sælger?
Jeg troede, men jeg kan tage fejl, at Metro angiveligt handler med 'virksomheder', og at normale garantibestemmelser derfor ikke gælder. Men jeg kan tage fejl.
Af noxity
kskruger skrev:Lukket og lukket, man skal bare være ansat i en virkesomhed med CVR nr. for at få et Metrokort. Her op til jul, der fik vil vi alle på mit arbejde et Metrokort incl. 100kr rabat.
Læs nu hvad jeg skriver. Det er som udgangspunkt lukket for private. Hvis du har fået et kort gennem en virksomhed, så er du jo heller ikke privat længere, men har tilknytning til en virksomhed.

Som jng rigtigt skriver, så betyder det at de ikke er underlagt de samme krav i forbindelse med reklamation. Reklamationsretten for erhvervsbrug (køb) er kun på 1 år, og kan ikke huske om de første 6 måneder med formodningsreglen også reduceres eller helt sløjfes.
Af Skalle06
Fra Metro.dk - samhandelsbetingelser:

"Køb i METRO betragtes som handelskøb, dvs. at du antages at handle som led i dit erhverv. Reklamationer over mangler skal under alle omstændigheder ske inden 2 år fra fakturadatoen."

Medlemmer af Lærernes Indkøbscentral, Forbrugsforeningen og Danmarks Idrætsforbund samt frivillige hos ældresagen kan også få kundekort i Metro. Så det, at det kun er for erhvervsdrivende er blevet noget udvandet.
Af donoester
Desuden har en del fagforeninger aftaler med LIC (herunder IDA, som jeg er medlem af). Jeg har også benyttet mig af det, og fået mig et kort til Metro. Nu har jeg været derude nogle gange efterhånden, og de bliver simpelthen nødt til at trække flere privatkunder ind i butikken også - synes aldrig der er mange kunder, og dem der er har ikke mange varer i vognene. Men må da nok tilstå at priserne mange gange også er helt i skoven. Jeg gad nok vide om de stadig tager små 65 kr incl moms for 1 æske med 8 Anthon Berg "tærter" (fx. blomme i madeira).
Men deres udvalg af varer (indenfor fødevarer) er ret umuligt at slå synes jeg.