Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BimBam
Hejsa

Jeg har lovet en bekendt at hjælpe med at støve et fornuftigt TV op til max. 5.000,- kr.

Hun har ikke meget kendskab til den verden og er ret åben overfor valget, men det skal være min. 40".

Jeg har indtil videre fundet følgende:

- Samsung UE40D5005 til 4.599 hos Wupti
- LG 42LW450N med 12 par 3D briller og Despicable Me 3D til 4.999,- i Bilka.

Samsung'en har jeg hørt omtalt herinde, og det ser ud til at den er fornuftig, men er der nogle af jer, der har erfaringer med LG'en?

Kom i øvrigt meget gerne med andre alternativer til gode TV i den prisklasse.
Af BimBam
Hvordan sidder stikkene forresten i Samsung'en? Er de bagudvendt?
Af rkc
Hvis du ikke er tilfreds med dit eget tv kan jeg godt forstå du kigger efter et lcd tv,eller hvis hun vil bruge det til pc skærm. hvis ikke det er tilfældet,så køb et plasma tv.

som feks..panasonic g30 eller finde lidt mere guld og tag gt30
kunne også gå op i størelse og ned i pris med samsung ps51d535

god fornøjelse 8)
Af PeterD
Se i fanebladet Købsanfefalinger, her på siden...

Koreanerne LG og Samsung leverer fine skærme, men måske lidt oversatset allerede nu at købe et 3D tv. Det er ikke fordi der sendes de helt store ting i 3D endnu, og de fleste 3D blurayfilm er vist ofte tegnefilm til børn og barnlige sjæle. Og skal man virkelig have 3D der rykker og fungerer som det er tilsigtet skal man op i en anden prisklasse, omkring 8-10.000 kr...

For 5000 kr. kan man få gode skærme, men jo mere man betaler, jo mere får man ofte. Intet imod LG og Samsung (og især hvis tvet skal på væggen er det flotte skærme, så jeg kan ikke svare præcist på dit spørgsmål, men her på siden vil en del mene at Panasonic plasmaskærme, typisk i 42", til omkring 4000 kr. er svære IKKE at have med i overvejelserne...Desværre er de ofte overset da LG, Samsung ofte er på tilbud...

Hvorfor: - Ofte bedre sortniveau end LCD skærme og har præcise farver, hverken overmættede eller kunstige, samt frem for alt et naturligt billede uden for meget "slør". Det er netop derfor Flatpanels anbefaler at man slår så mange billedmæssige forbedringer FRA når man skal kalibrere skærmen (finde den bedst mulige indstilling til tv, bluray etc..)

Og det er ikke kun flatpanels.dk der siger god for Panasonic skærme. Da man får meget for pengene det viser gentagene gange at være bedst-i-test i "Bild og Ljud.no", "Whathifi-com" "hdtvtest.co.uk" "fpn.dk", "gear.dk", "hjemmekino.se", "Ekstra Bladet" etc.
.
Men kig i købsanbefalinger her på siden.....