Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nikolaj86
Hej!

Jeg har ikke så meget forstand på teknik, så har et spørgsmål, hvilken type kabel er optimal til lyd?

Jeg har et Samsung D8005 tv og panasonic 310 som bluray-afspiller. Jeg vil gerne købe en soundbar, og ville spørge hvilken type kabelforbindelse, der er den bedste til lyd? Er det også HDMI eller er det kun aktuelt, når man har billede på?
Skal jeg så forbinde soundbaren til panasonic-afspilleren (som har to HDMI-porte), eller skal den forbindes til tv'et?

Mvh

Nikolaj
Af Otto J
nikolaj86 skrev:Hej!

Jeg har ikke så meget forstand på teknik, så har et spørgsmål, hvilken type kabel er optimal til lyd?

Jeg har et Samsung D8005 tv og panasonic 310 som bluray-afspiller. Jeg vil gerne købe en soundbar, og ville spørge hvilken type kabelforbindelse, der er den bedste til lyd? Er det også HDMI eller er det kun aktuelt, når man har billede på?
Skal jeg så forbinde soundbaren til panasonic-afspilleren (som har to HDMI-porte), eller skal den forbindes til tv'et?

Mvh

Nikolaj
Hvilke muligheder du har er forskelligt fra produkt til produkt. HDMI er teknisk set bedst i forbindelse med blu-ray, da det er den eneste måde du kan overføre HD lyd.
Af nikolaj86
Okay, så det vil sige at eftersom jeg har 2 HDMI porte på min Panasonic 310, så kan jeg bruge den ene til billedet på tv'et og en anden til transmission af HD-lyd på en subwoofer?

Mvh

Nikolaj
Af nikolaj86
Jeg mente ikke en subwoofer, men soundbar+subwoofer (eller hvad ens lydanlæg nu er)