Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
Ingen gør grin med handicappede. Konstaterer bare fakta: stumme taler ikke i telefon. Skype og videoopkald er noget andet. Blinde mennesker går ikke i biografen - hvilket er heller ikke mobning, men konstatering.

Forstå mig ret, der skal være plads til alle, men man skal da kunne kommunikere med folk. Hvad er pointen med at skrive, hvis ingen forstår en? Hvad er pointen med at tale, hvis ingen kan høre en?
Af lgowner
PhDream skrev:Ingen gør grin med handicappede. Konstaterer bare fakta: stumme taler ikke i telefon. Skype og videoopkald er noget andet. Blinde mennesker går ikke i biografen - hvilket er heller ikke mobning, men konstatering.
ikke fordi jeg gider fortsætte OT, Skype er telefoni, over internet... Videoopkald er sekundært til skype selvom det nu er ret så populært...

læse mere her , hvis du ikke tror mig.

Lad topic fortsætte, og forhold jer til egne holdninger omkring emne, eller argumenter imod indlæg uden at gå personlig, for så er der vist intet at hente deri for personen som spørger...
Brugeravatar
Af edinger
lgowner skrev:næsvise 13årige som lige er blevet voksen har vi mange indlæg fra. den skrev du jo selv var sand :o
Du har måske en pointe. Jeg skal dog ikke kunne sige det, da jeg simpelthen ikke forstår, hvad det er, du skriver.

lgowner skrev:ps: din signatur afslører jo ikke bred erfaring og entusiast som køber nye skærme og får erfaringen deraf, så det var ikke derfor du skrev i denne tråd? altså støj...
Nej, det er jo en konstatering, som det er svært at være uenig i :)
Af PhDream
lgowner skrev:
PhDream skrev:Ingen gør grin med handicappede. Konstaterer bare fakta: stumme taler ikke i telefon. Skype og videoopkald er noget andet. Blinde mennesker går ikke i biografen - hvilket er heller ikke mobning, men konstatering.
ikke fordi jeg gider fortsætte OT, Skype er telefoni, over internet... Videoopkald er sekundært til skype selvom det nu er ret så populært...

læse mere her , hvis du ikke tror mig.

Lad topic fortsætte, og forhold jer til egne holdninger omkring emne, eller argumenter imod indlæg uden at gå personlig, for så er der vist intet at hente deri for personen som spørger...
Nu må du selv stoppe, når du ikke ved hvad du skriver om. Skype er VoIP, dvs. voice (stemme) over IP. Det står der i dit eget link. Hvordan skal du bruge en tjeneste, hvor din stemme er den primære faktor, hvis du ikke kan tale?

Du kommer med en masse påstande om LG, Samsung og deres ejere, uden at have beviser. Du fører tråden af sporet, ad flere omgange, bl.a. med dit skriveri om mobning - hvor der ingen mobning er. Nu spiller du hellig og vil have tråden tilbage på sporet.
Af lgowner
PhDream skrev:Nu må du selv stoppe, når du ikke ved hvad du skriver om. Skype er VoIP, dvs. voice (stemme) over IP. Det står der i dit eget link. Hvordan skal du bruge en tjeneste, hvor din stemme er den primære faktor, hvis du ikke kan tale?
Var det ikke dig som kaldte det Videoopkald? og har du prøvet skype før? eller er det endnu en påstand du bare smider ud? Skype fungerer sammen med lyd+billed+chat.... prøv du engang at gæt hvordan jeg har kommunikeret med en stum person over skype.. jeg vil ikke engang forsøge at forklare det. Så stop , mens halvlegen er god.. du vinder ikke næste omgang eller selv om du snakker udenom dine dårlige paralleler som nu bliver til udenoms snak..
PhDream skrev:Du kommer med en masse påstande om LG, Samsung og deres ejere, uden at have beviser. Du fører tråden af sporet, ad flere omgange, bl.a. med dit skriveri om mobning - hvor der ingen mobning er. Nu spiller du hellig og vil have tråden tilbage på sporet.
jeg forholdte mig til en observation, du kom med en påstand. det er vi helt enige i. og du har endnu at modbevise eller på fornuftig vis argumentere imod, uden at tale udenom med næsvished og snakke ned om andre.. den mangler du at fremvise..
Du har selv hidtil talt om alt andet og præsenteret påstande? hvor mange links har du så dokumenteret dine påstande med? har du egentlig noget fornuftigt at tilføje uden at påstå du har ret uden et bevis?

Man skal ikke føre sig frem på en påstand, og du indledte dine med en påstand .. argumenter dig lige ud af dit eget indlæg før du sviner andre til.

edit: glemte at tilføje jeg har jo pænt vist hvordan google.dk viser dig at LG har mindre hits på min information jeg præsenterede. jeg har yderligere leveret forum navn hvor du kan finde yderligere dokumentation, du har INTET leveret udover påstande. Du er desværre ikke særlig god til at føre en dialog omkring et tv, udover din egne udokumenterede observationer, som igen er for mange, personligt, og dem forklarede jeg er for meget monolog over..
Jeg ønsker ikke fortsætte sådan udenoms snak i evigheder, du får ret og jeg får fred.
Af miko
Viildt underholdende tråd :D
Dén vil jeg følge!
Af Tommy K
Pli og dannelse?

MBMs tråd er blevet til alt andet end mandens oprindelige spørgsmål, og anset om man måtte være faldet "ikke sur, men skuffet" kassen, og derfor skal ventilere ens galde, så udvis dog i det mindste den pli at slæbe denne strøm af ord til rubrikken andet, og lad MBMs oprindelige spørgsmål stå til besvarelse.

LG - you want to own it - så vis et godt eksempel på den dannelse du mener at besidde og flyt "debatten" til "andet"

Så må gutten før mig flytte med for at nyde de oratoriske udgydelser :-)
Af mbm
ja ja tak skæbne en tråd jeg fik startet her :(
Af lgowner
Tommy K skrev:LG - you want to own it - så vis et godt eksempel på den dannelse du mener at besidde og flyt "debatten" til "andet"
ja, jeg mener der er masser af positive oplevelser på LG siden og man skal bare læse forsiden her, så få LG da ikke de dårligste karakterer. Læser man avforums.com og kikker lidt i LG delen, så finder man masser som har valgt nye 3D passive skærme simpelthen fordi billed og den passive 3D også var bedre..

på Plasma skærme siger jeg igen, den nyeste serie er IKKE den bedste som lg har solgt, det har siden her også dokumenteret helt ok.

Jeg forsøgte oprindelig bare at forklare at "påstande" som samsung er bedre ift. LG virkelig er uden dokumentation og en personlig holdning, og dem forsøgte jeg at dokumentere via en google søgning hvor mange forklarer problemer. den faldt i god hånd, da personen slet ikke kunne håndtere dokumentationen på det modsatte af hans påstand, og så gik den over i at svine andre til og uvedkommende kommentarer kom ind uden relation til aktuelle emne og fulgte trop i go' mob tro (en starter andre følger uheldigvis med).

som også forklaret i anden tråd, det er en personlig oplevelse af farver og opsætningen og design, så trådstarter skal selv opleve den, da rådgivning kan gå begge veje og efter i "min far er bedre,...." debat uden reel værdi og dokumentation. Så sorterer man "X er bedre end Y" fra og ser på "jeg købte X" istedet, så ender du med et personligt valg til 10K.
Du kan let blive ked af købet og fortryde, når du følger andres overbevisning når det handler om billed. Vi har desværre forskellig smag og samme ser du i tøj farver..
Brugeravatar
Af edinger
mbm skrev:ja ja tak skæbne en tråd jeg fik startet her :(
Efter nogle klare og velunderbyggede indlæg er jeg sikker på, at du føler dig bedre klædt på til at træffe en beslutning.

NB. Ironi kan forekomme 8)
Af lgowner
edinger skrev:Efter nogle klare og velunderbyggede indlæg er jeg sikker på, at du føler dig bedre klædt på til at træffe en beslutning.
Og du fik givet trådstarter nogle gode input og noget at tænke over med hensyn til tv skærme..

NB. Ironi kan fortsat forekomme 8)
Brugeravatar
Af edinger
lgowner skrev:Og du fik givet trådstarter nogle gode input og noget at tænke over med hensyn til tv skærme..
Mit ærinde var nu snarere at komme den arme mand i møde, hvis han troede, at han var den eneste, som følte sig udfordret på retorikken ;)

Og så var det naturligvis også en (krads) opfordring til større sproglig selvrevision. Ens budskab trænger nu engang klarere igennem, hvis det er skrevet i et forståeligt sprog.

Nok så megen patos kan ikke redde et ubehjælpeligt formuleret indlæg.
Af noxity
Åh nej, nu ikke en af dem igen!
Troede tiden med personer, der har nærmest religiøse holdinger til et enkelt mærke, var passé.
Af lgowner
noxity skrev:Åh nej, nu ikke en af dem igen!
Troede tiden med personer, der har nærmest religiøse holdinger til et enkelt mærke, var passé.
desværre ikke, du kan se på panasonic ejere, apple ejere og sikkert rigtig mange andre produkter..

forstil dig dem som syntes din kone er grim og dum.. den person vil du sikkert argumentere imod, og siger de at din bil er almindelig, så siger du nok en masse igen...for ellers valgte du ikke den.

Religion dør aldrig, om troen så er om nulevende, døde eller matrielle ting er jo sagen uvedkommende, det har flere lande jo erkendt :) så at du kan tro sådan må være en fejl, religion går aldrig af mode, det er jo en livsstil.