Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Muhsen
Jeg har kigget lidt nærmere på de 2 skærme.

GT30Y er dyrere - den har et pænere design og 3D.

Men - er der ellers nogen forskel på de 2 rent billedmæssigt? - Jeg har set billedet på en GT30Y og det står supergodt - kan jeg forvente samme billede af G30Y?

G30Y i 50" kan fra idag købes til 6995,- hos komplett.dk og det virker ekstremt billigt, HVIS billedkvaliteten er identisk med GT30Y...
Af OleA
Mig bekendt er det identiske tv, hvis man set bort fra 3D delen. Designet er vel også det samme eller?
Af Mysen
Nej de er ikke identiske. GT30 er også bedre på 2D-delen, selv om det ikke er en banebrydende stor forskel. Til gengæld er GT30 lidt mere yndigt designet, og her gælder, at den både er tyndere og har stikkene ud til siden, imod G30 der har stikkene til at vende bagud.

Tjek iøvrigt testsektionen, for her er begge tv anmeldt.

Billedkvaliteten på G30 matcher som sagt ikke GT30 helt, men den er stadig ekstremt billig til 7000, og du får nok næppe et bedre tv til den pris i lang tid.
Jeg har et 42" GT30Y - billedet er fantastisk - men jeg synes blæseren larmer (jeg er på mit nr. 2 - det første røg retur, og mente til at starte med at det nye var bedre - men det larmer altså også.......)

Du kan ikke høre det i butikken med mindre det er sat op i lydtæt rum - men er du bare lidt lydfølsom vil du lægge mærke til det med det samme du sætter det op derhjemme (i en støjfri stue)
Bjarne S skrev:Jeg har et 42" GT30Y - billedet er fantastisk - men jeg synes blæseren larmer (jeg er på mit nr. 2 - det første røg retur, og mente til at starte med at det nye var bedre - men det larmer altså også.......)

Du kan ikke høre det i butikken med mindre det er sat op i lydtæt rum - men er du bare lidt lydfølsom vil du lægge mærke til det med det samme du sætter det op derhjemme (i en støjfri stue)
Har også gt30, og blæseren er på ingen måde et irritationsmoment hos mig. Det er også selvom jeg tit har fjernsynet på mute. Jeg sidder så også altid mindst 3 meter fra fjernsynet.
Af Bjarne S
Jeg håber også at det lykkedes mig at få det fixet - det er et super fedt tv - men der er enighed i hjemmet om at lyden er et stort irritations moment - en summen der svinger - lige på en frekvens der gør at man efter et par timers kiggeri føler sig ør i hovedet. (Lidt svært at forklare....)

Har du gulvtæpper og "bløde" vægge? Jeg læste et sted at det kunne have en del at sige.

Som jeg ser det er der flere muligheder - 1) Der er en del af dem der støjer (Dvs. at der også er nogen der ikke støjer) 2) Der er nogen der ikke kan høre støjen (på et tv hvor der efter min hørelse er støj) og derfor ikke påvirkes af den.

Min kone er normalt ikke støjfølsom - vi bor ud til en stor vej i københavn og der er ikke lydtæt - og vi kan begge høre den summen når vi f.eks. ser nyheder, naturprogram eller lign. - når vi ser film med masser af lyd er det ikke et problem.

Jeg synes bare man skal være advaret mod det så man kan tage sine forholdsregler inden man forelsker sig i billedet - prøv at google "fan noise GT30" - så kan du selv vurdere om vi er få der har problemet. Der er også indlæg herinde - søg f.eks. på GT30Y