Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa :)

Når man så har fundet et TV man gerne vil have i tip top billedkvalitet og alt det dér - så er der jo lige det at hvis man gerne vil se Friends eller en ældre DVD, hvor billedet er grynet etc. - så bliver det jo pludselig meget tydeligt på sådan en super-duper skærm. I princippet bliver problemet vel større, jo større skærmen er?

Jeg har kig på en model, og kan vælge mellem 46" og 55". Prisforskellen er beskeden, og derudover skulle de to være ens.

Hvis vi nu tager en gammel DVD som f.eks. Terminator 2 - vil det grynede så være meget værre på den store skærm?

Vi sidder i en afstand af ca. 3,5-4 meter fra skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, selvfølgelig vil en dårlig kvalitet være mere synlig på en stor skærm. I 4 m afstand vil du godt kunne holde ud at se Venner på en 55" skærm, med mindre skærmen i sig selv er ringe.
Af Skærmtrolden
Mange tak :-)

Det er Toshiba 46WL863NN og 55WL863NN jeg kigger på.

Har talt med 2-3 kolleger og venner, der har 46" og 50", de synes ihvertfald ikke det er et problem at Venner etc., så det ender nok med 55" versionen :D

Skal osse ha' fundet ud af noget med god lyd - er fristet til at smække et par aktive højtalere på via hovedtelefon udgangen, fordi det er nemt i det daglige. Men vil nok osse ha hifi anlægget tilbage i stuen og bruge de samme højtalere... Så i første omgang bliver det nok en gl. surround reciever jeg har lånt + et par stereo højtalere. Muligvis sætter jeg osse min sub på.
Af x99gump
Vi ser friends på dvd på 63" og det er bestemt ikke noget kønt syn. Men det generer ikke rigtig, da man jo ikke ser venner pga. den gode billedkvalitet. Når man så derimod smækker en bluray på i fuld HD, så glemmer man hurtigt at der engang i mellem lige er nogle dvd'er der ikke er alt for kønne. I fremtiden vil der jo også kun blive færre af de "dårlige" produktioner. Jeg har ikke et eneste sekund fortrudt at købe et stort tv!