Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af briankdk
Hejsa

Jeg er ved at sælge mit Samsung 50", model: PS50A416

Da jeg mangler Mpeg4...

Og ville som erstatning købe dette:

http://www.harald-nyborg.dk/p4816/lg-50-plasma-tv

Jeg forventer at få 3400 kr for det gamle (har en auktion kørende på facebook), så prisforskellen er altså kun 1600 kr - hvilket i mine øjne er en god deal for at få HD kanaler :-)

Men jeg har altid været virklig godt tilfreds med mit Samsung 50", billedet står fantastisk.....

Og min ven som har en meget nyere LG, hans billede er alt for mørkt og farveløst i forhold til min Samsung..... så håber ikke at det er generalt for LG ?

Og håbede at der var nogen her i forummet der måske kendte den model jeg er ved at købe som kunne fortælle mig om billedet er godt ?

Og modtager gerne anbefaling på et andet 50"+, hvis der er et andet godt / bedre tilbud på markedet ?

Og havde det så mere end kun 2 HDMI indgange, så ville det også være dejligt :-) + jo flere features som feks optage, osv... men maks 6000 i pris......
Af BrianH
Nååå... LG 50" plasma, så ved man straks hvad model det er :) :)

Køb da et Samsung igen, hvis du er glad for det gamle. Der er masser af modeller til under 6000,-

3400,- er for meget for det gamle
Brugeravatar
Af edinger
Jeg tilslutter mig BrianH. Både hvad angår anbefaling samt ikke mindst, hvad angår den tørre humor... 8)

On topic:

En Samsung-model inden for prisrammen kunne være D535 (link).

Hvis vi bevæger os "lidt" udover budgettet, kunne Panasonic U30 (link) eller Samsung D555 (link) være værd at overveje.
Af briankdk
BrianH skrev:Nååå... LG 50" plasma, så ved man straks hvad model det er :) :)

Køb da et Samsung igen, hvis du er glad for det gamle. Der er masser af modeller til under 6000,-

3400,- er for meget for det gamle
Det blev jeg jo ikke meget klogere af :-)

Er det da en lorte model ?

Og ville denne være bedre en LG'en ?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... s51d495xxe

Har overhovedet ikke overvejet 3D..... så ved ikke om det er en fordel, eller om jeg bare mister noget andet for at få 3D .....
Af BrianH
briankdk skrev:

Problemet er, at jeg ikke aner hvad model der er Harald Nyborg sælger. LG 50" plasma siger ingenting. Hvis du kan finde den specifikke model, så skriv det lige...
Af briankdk
BrianH skrev:
briankdk skrev:

Problemet er, at jeg ikke aner hvad model der er Harald Nyborg sælger. LG 50" plasma siger ingenting. Hvis du kan finde den specifikke model, så skriv det lige...
Nåååeeee... det var det du mente :-) Ja.... det har du da ret i , der står intet om model nummeret, ringer lige og spørger dem :-)

De kunne oplyse mig at modelnumeret var:

LG50PT351 / 353

Håber det hjælper ?
Af PeterD
Spørgsmålet er om det ikke er bedre at få en skærm hvor billedet er i orden og så vente 1-2 år før man ved om 3D for alvor slår igennem og det kan ses uden briller....

Hvis du lægger billedkvalitet, sortniveau sammen med prisen syntes jeg det er svært at komme uden om Panasonic plasmaskærme. Jovist er de ofte lidt dyrere, men god kvalitet koster jo og er ikke gratis....
Uden at skulle tage slagshatten på, vil jeg mene at du ikke bliver skuffet..

Og så det faktum at man får smidt LG og Samsung i hovedet ved især Elgiganten, men det er intet nyt......

Jeg sætter kryds i rubrikken: "Jeg må lede efter penge i budgettet, så jeg spiser rugbrødsmadder resten af denne måned. Sælger det gamle tv og får et godt et med HD kanaler". Og det kunne være et U30....
Af BrianH
En hurtig søngning med google på LG50PT351 giver en masse russiske hjemmesider :) Tror ikke det er verdens bedste ide at købe Russiske tv fra Harald Nyborg :) :)

Men indrømmet, jeg ved ikke noget om modellen...
Af briankdk
BrianH skrev:En hurtig søngning med google på LG50PT351 giver en masse russiske hjemmesider :) Tror ikke det er verdens bedste ide at købe Russiske tv fra Harald Nyborg :) :)

Men indrømmet, jeg ved ikke noget om modellen...
Så billedet i butikken igår, og det stod fanme flot......

HADER at købe nyt TV, jeg ender altid med at rende runt som en flue i et glas, og blive mere og mere forvirret.

Tror jeg smutter i elgiganten i morgen og kikker på deres billige modeller.......

Er ikke så meget for at købe online, hvis man skal returnere eller sende til rep, så skal der betales fragt, og det er bare så meget mere besværligt end at handle i en fysisk butik.....

Ps. der er en her der ser ud til at være ret glad for sit LG50PT351

http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... 500-a.html
Brugeravatar
Af edinger
briankdk skrev:Så billedet i butikken igår, og det stod fanme flot......
Hvis dit behov alene er for en skærm, som DU synes står flot – u-finjusteret i en butik og uden at kunne henvise til en valid test – jamen, så skal du da bare slå til.

I modsat fald vil jeg anbefale, at du lytter til rådene her fra siden.
Af 2 T ´er Uden H
Hvad er din sidde afstand til skærmen?

Personligt tror jeg opløsningen kan blive lidt problematisk da den er 1024x768 på pt351´eren, det kan godt være det ikke er det bedste på en 50" ret mig hvis jeg tager fejl.

Hvis det stadig er et LG du er på udkig efter kunne du med fordel overveje 50pv250n istedet for, den kan vist fåes til omkring 5000 kr.
Af briankdk
2 T ´er Uden H skrev:Hvad er din sidde afstand til skærmen?

Personligt tror jeg opløsningen kan blive lidt problematisk da den er 1024x768 på pt351´eren, det kan godt være det ikke er det bedste på en 50" ret mig hvis jeg tager fejl.

Hvis det stadig er et LG du er på udkig efter kunne du med fordel overveje 50pv250n istedet for, den kan vist fåes til omkring 5000 kr.
Sidder 3 meter væk....
Af briankdk
edinger skrev:Jeg tilslutter mig BrianH. Både hvad angår anbefaling samt ikke mindst, hvad angår den tørre humor... 8)

On topic:

En Samsung-model inden for prisrammen kunne være D535 (link).

Hvis vi bevæger os "lidt" udover budgettet, kunne Panasonic U30 (link) eller Samsung D555 (link) være værd at overveje.
Problemet med at gå lidt ud over budgettet er at det jeg rent faktisk HELST vil have, er en 60" (men har ikke råd), og en 60" kan jeg få for 7800 kr
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-ps59d535

At købe en 50" lige nu er sådan set bare fordi at jeg lige nu kan få omkring 3100 kr for min "gamle", og så for 1900 kr mere få en ny model med mpeg4 - vil bare ikke risikere at komme hjem med et billede der er mindre godt end det samsung jeg allerede har ;-)