Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lng
Hvordan er der lige med Philips skærme? - Jeg har selv kigget på et tv fra 7000 serien. En Anmeldelse fra en græsk og en asiatisk hjemmeside er det eneste jeg lige kunne finde?

Jeg er på ingen måde hardcore-fladskærms-nørd, men vil bare godt have en god skærm...

Som ny bruger på siden og med de indlæg jeg efterhånden har fået pløjet mig igennem virker det hele (Efter min mening) ikke så bredt igen. Samsung-Panasonic - Og her er det enten Sony eller LG - Og ned efter.

Det er helt i orden. Jeg ville bare godt vide om Philips er et så dårligt køb siden det ikke virker til at særligt mange andre har købt det?

Jeg er også nysgerrig fordi jeg synes at Ambilight virker vildt hyggeligt. - Det passer meget godt til den slags type jeg er når jeg ser film. Jeg går mere op i hyggen end i opløsningen.

- Lauge N. G. -
Lng skrev:Jeg er på ingen måde hardcore-fladskærms-nørd, men vil bare godt have en god skærm...
Jeg er også nysgerrig fordi jeg synes at Ambilight virker vildt hyggeligt. - Det passer meget godt til den slags type jeg er når jeg ser film. Jeg går mere op i hyggen end i opløsningen.
Philips laver gode produkter. 7000 serien har et udmærket billede og betjeningen er som regel lige til og uden dikkedarer. Om man bryder sig om Ambilight er et spørgsmål om smag. Mine personlige aversioner mod Philips går udelukkende på (bygge-)kvaliteten. I øjeblikket har vi masser af Samsung TV som kører uden problemer, men der er selvfølgelig også stadig garanti på.... 8)
Af Lng
Så man kan sige at selve materialer Philips benytter og/eller samlingen af apparaterne halter lidt efter?

Det er godt at vide, inden jeg kaster mig ud i et køb. De ser jo alle fantastiske ud på producenternes egne hjemmesider... ;)

Tak for info.
Af Peter Schrøder
Lng skrev:Så man kan sige at selve materialer Philips benytter og/eller samlingen af apparaterne halter lidt efter?

Det er godt at vide, inden jeg kaster mig ud i et køb. De ser jo alle fantastiske ud på producenternes egne hjemmesider... ;)
Jeg har ikke haft Philips de senere år (af ovennævnte grund) så de kan sagtens ha' forbedret sig. Der er også nogle der har haft bøvl med Samsung, Sony, Panasonic, etc.
Af Lng
Så alt er relativt må man sige. Det efter at have læst den anmeldelse der blev linket til føler jeg mig lidt bedre informeret. - Det skal naturligvis siges at prisen spiller en stor rolle for mig også. Til en pris på omkring 6500,- er det lige i min målgruppe. Så er det jo bare om jeg så får "nok" tv for pengene. - Det virker sådan ifølge testen og bruger testen her på flatpanels. jeg spekulerer lidt videre. Tak igen. :)
Af qbrix
Vi har i december 2011 købt et Philips 32" (6606/6626/6636 whatever...)

Designet er godt, synes jeg.
Billedet er godt, synes jeg.
Betjeningen og menuerne er en KATASTROFE og både min kone og jeg er enige om, at det må betegnes som et decideret fejlkøb alene pga det!!

Jeg kan derfor overhovedet ikke anbefale Philips i 6'er serien!
Af Lng
Nu er det 7000 serien jeg har haft kig på. Men det lyder da skræmmende! - Jeg har i de gamle billedrørs dage haft et par venner der havde virkelig imponerende Philips TV, det var også en af grundende til at jeg overvejer det nu. Heldigvis for mig er der FP til at lyse lidt op i fladskærmsjunglen. :)
Har selv haft Sony i længere tid og synes at et nyt mærke ville være på sin plads.
Af Lng
Puha. Nu har jeg også pløjet mig igennem den længere diskussion om ambilight. Det står da naturligvis klart for mig at det er en "unødvendig" ting.

Nød specielt Peter Schrøders kommentar om at det var noget man havde kørende i 10 minutter når man fik gæster og derefter kiggede lidt pinligt rundt. :)

Det bringer mig dog ikke nærmere valg af et tv i 6-7000 kroners klassen. Bortset fra at det ikke skal være Sony denne gang.
Af hlh
Lng

Har lidt vanskeligt ved at forstå hvordan du kan læse dig til at ambilight er en unødvendig ting og hvorfor du nyder Peter Schrøders bemærkninger :o

Du er da nødt til selv at se ambilght i aktion..og danne dig dit eget indtryk.

Jeg synes personligt at ambiligt gør min tv oplevelse mere intens (og så er det også bevist at baggrunds belysning virker afslappende for ens øjne).

I mine øjne er 7000 serien absolut et fint tv som du især skulle vælge på grund af passivt 3D samt:

super lyd
flot finish
flot billed (skal dog indstilles rigtigt)
ingen clouding

I mod 7000 serien er et relativt dårlig sort-niveau

Alt dette er også beskrevet i nedenstående test

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html
Af Gonardo
Jeg har et Sony 37" EX720 i soveværelset og ikke tilfreds med menuer, men det der irretere mig mest er betragtningsvinklen som er elendigt, er også vant til Panasonic plasma i stuen, og menuerne er også bedere :)

Sony bruger panel fra Samsung, har læst at betragtningsvinklen bedere på LG og Philips der bruger samme panel (LG) når vi snakker LCD/LED.

Købte et LCD 37" da jeg syntes at 42" var for stort i soveværelset, men det er det ikke længere ;)

Køber aldrig et LCD/LED igen.
Af Lng
Jeg har bestemt også tænkt mig at se ambilight med mine egne øjne før jeg køber. Kommentaren om at det er unødvendigt var og med gåseøjne. Jeg mener mere at det vel ikke siger det store om selve tv'et. Det tiltaler mig fordi det er en ting der er til at se uden at være absurd skærm-fanatiker og du ser hvad du får istedet for en masse tal og specs der står på papiret, men jeg aldrig ville kunne se forskel på selv.

Jeg kan så lige spørge også om der er nogen erfaringer med gaming på Philips skærme?

Jeg vil nemlig gerne kunne spille fra min bærbare.

Hr. Schrøders kommentar fandt jeg nu morsom uanset om jeg er enig eller ej... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Diskussionen om Ambilight bygger oftest på personlige præferencer, men hvor det rigtig nok er bevist, at lys bag skærmen er godt for øjnene, så er det derimod IKKE sandt at dette lys skal skifte farve. En homogen 6500K hvid er ergonomisk korrekt (vær OBS på at farven afhænger af væggens farve), men det kan man jo opnå på mange andre måder end med Ambilight. Jeg har tidligere brugt en sparepære med diffuser på, som tændte sammen med TV'et via en spareskinne. Den kostede 30 kr, men passede dog ikke så godt bag et slim-vægbeslag.
Af pipper
Jeg vil mene du sagtens kan købe et Philips.

Jeg tror at der herinde er et lille "had" til Philips, hvilket jeg syntes er ubegrundet.

Jeg mener at Philips bl.a. har et godt billede og ikke mindst den fedeste menu.